Rampjaar voor luxemerken

Even gemist, maar welke heb je?

Swatch Group = 50% bruto, 40% incl de BTW. En als je veel afneemt nog eens 8% op de factuur.

3 likes

Een 40mm DayDate :wink:

1 like

Marge juwelier is inderdaad vaak 40%.
Extra % worden ook vaak ophangen aan hoe dealer met het merk omgaat: omzet, plaats in etalage, het al dan niet hebben van een SIS, etc…

1 like

En wij maar allemaal denken dat als we 20% korting krijgen in de winkel we een goeie deal hebben :sweat_smile:

1 like

Nou ja, personeel/panden/service zijn ook niet gratis.

3 likes

Dat klopt. Maar bij een goed draaiende juwelier in de stad blijft er volgens mij nog aardig wat over voor het personeel :wink:

Voorraad, marketing, beveiliging, vaste lasten, etc

Dan heeft marketing zijn werk goed gedaan.
Als je denkt ongevoelig ervoor te zijn, heb je het mis. Sorry.

Lekker out of context quoten maat :rofl:

1 like

Ik verkocht vroeger leren tassen voor dames en heren. De grote merken in tassenland hanteren ook een gigantische marge en als winkelier ook.
Wanneer jij een tas koopt van 100 euro dan verdient een winkelier daar in veel gevallen makkelijk 60 euro op als het niet meer is als voorbeeld. Ik geloof zelf dat dit niet heel anders is met horloges.

1 like

Dat is dus niet zo met horloges. ( zie post honey badger )

Klopt niet. Ieder horloge is ooit (al was het 1969) met doos en papieren via een AD bij de gelukkige eerste eigenaar terecht.

Waar zeg ik bij de AD? De levendige handel in vintage/preowned Rolex laat zien dat packaging niet heel premium hoeft te zijn.

En dan nog! Mensen hebben liever die plastic Rolex doos dan de hele houten kist van Omega. Ik denk, hoe onzekerder over je merk, hoe meer aandacht aan de verpakking.

2 likes

Het staat je natuurlijk vrij om het zelf te doen / proberen.
Wordt juwelier en kijk wat je overhoudt elke maand :hugs:

2 likes

Maar je denkt/ gelooft toch niet dat het 2e CH horlogemerk qua omzet ( Omega ) onzeker is over hun merk ?

2 likes

Bij deze. Rolex is Omega op alle fronten voorbij. Dat was ooit anders.

Ok. Behalve op het punt van (overbodige) special editions. Die race wint Omega met verve.

Dat Omega bij de AD in de ramsj gaat en je er korting op kunt krijgen zegt eigenlijk al genoeg.

3 likes

Lees even terug wat je schrijft, want het klinkt wel heeeel erg stellig.

Om het even over merken en packaging te hebben:
Apple maakt echt werk van de verpakking van hun producten. Ze staan er om bekend. Is Apple onzekerder over hun producten dan bijvoorbeeld Samsung?

4 likes

Komen die ook al in een houten kist?