Rare bezel die rolex

Heerlijk zo vroeg wakker op een zaterdag ochtend :dizzy_face: :sleeping:
Na een stukje lezen ( how to spot a fake rolex bla bla) dacht ik laat ik die sea dweller eens wat beter bekijken :smiley: ā€¦( en zoals de pietlut die ik ben) viel mij wat op.
Want Als je de minuten begint te tellen op de bezel kom je de eerste 10 minuten uit met tellen. Wat ik bedoel is dat het mooi chronologisch doortelt, dus het aantal minuten klopt met het aantal ā€œstreepjesā€, eerste grote streepje is de 5 minuten, dan na het 9e ā€œstreepjeā€ komt het cijfer 10.
Maar als je daarna doortelt vanaf 15 minuten wordt het allemaal wat vager en mag je de minuten gaan gokken.
En na de 30 minuten ben ik al helemaal los, dan klopt er geen hout meer van. Was de verf op en zijn ze maar gewoon verder gegaan? of zit hier een betekenis achter?
Nu heb ik altijd al gevonden dat die 10 er een beetje tussen gepropt stond, maar dat er gewoon minuten missen?
Is er een reden dat Rolex dit zo gedaan heeft?

Afijn weer over tot wereld probleem nummero uno, waar is mā€™n espresso!!

zie onder

nog wat plaatjes extra om te kwijlen.

10 likes

Mogguh :slight_smile::coffee:

Was me nooit eerder opgevallen, wat een geklungel daar bij Rolexā€¦:speak_no_evil:

1 like

Rommel. :wink:

Mika

Dus een fake rolex? Whaha :wink:

Tot 15 loopt het goed. Daarna (esthetische redenen denk ik) niet

Er zijn er ook die zich er niet meer aan wagen

1 like

Ze hebben een keuze gemaakt voor de afleesbaarheid van de cijfers, waardoor er een aantal minutenstreepjes op de bezel heeft moeten wijken. Gelukkig staan die streepjes ook nog op de wijzerplaat, zodat je nooit helemaal de tel kwijt hoeft te raken. Ɓls de bezel goed is uitgelijnd uiteraard. Maar dat zit wel snor bij Rolex geloof ik. :wink:

1 like

Er klopt geen hout van iddā€¦
Prutklok!

1 like

Die van mij staat zelfs op de kop :thinking:

21 likes

De Qc hĆ³lt achteruit daar. Echt.

En het kan zo eenvoudig zijnā€¦

Alhoewel, deze schaalverdeling loopt weer andersom.:joy:

5 likes

Bizarro Rolex :joy:

1 like

Bij de Sea Dweller is de ā€œ10ā€ er inderdaad een beetje tussen gepropt, bij 20 t/m 50 fungeren de cijfers als marker, netjes op de minutenstreepjes.

Never mind, bij nader inzien klopt er niets van.
Prutsers daar bij Rolex.

Bij Tudor ook :joy:

2 likes

Dat meen je niet !!!

:thinking:

Waarschijnlijk doordat de cijfers veel breder zijn dan het cijfer ā€˜10ā€™. Als je bijvoorbeeld 40 vergelijkt met 10, dan is eerstgenoemde veel breder en om de stijl van de nummers niet te verkloten is er waarschijnlijk gekozen om een aantal markeringen over te slaan, want die zijn hoe dan ook bedekt door het brede cijfer.

Met andere woorden: doordat de 20, 30, 40 en 50 estetisch veel breder eruit zien op de lunette, moet je aannemen dat de 19-, 21-, 29-, 31-, 39-, 41-, 49- en 51-markeringen worden overlapt door de 20, 30, 40 en 50 op de lunette.

1 like

Dat is een keuze voor een proportioneel font die ze gemaakt hebbenā€¦ dan krijg je dit ā€¦

2 likes
6 likes

Volgens mij vallen de missende/denkbeeldige secondestreepjes gelijk met de zijkanten van de cijfers. Dus het begin van de 4 of 5, er tussenin en eindpunt van de 0.
Dus elke cijfer een seconde.

Scherp opgemerkt.
En natuurlijk een goed argument om mee te nemen in onderhandelingen bij aanschaf :wink:
ā€œJoh, jouw Rolex mist allemaal streepjes op de bezel. Dat moet ik laten herstellen, dus er moet zeker wat van die prijs af!ā€

Edit: 6.000 euro, en 60 markers. Dus 100 euro per missende marker ā€¦