Heerlijk zo vroeg wakker op een zaterdag ochtend
Na een stukje lezen ( how to spot a fake rolex bla bla) dacht ik laat ik die sea dweller eens wat beter bekijken ā¦( en zoals de pietlut die ik ben) viel mij wat op.
Want Als je de minuten begint te tellen op de bezel kom je de eerste 10 minuten uit met tellen. Wat ik bedoel is dat het mooi chronologisch doortelt, dus het aantal minuten klopt met het aantal āstreepjesā, eerste grote streepje is de 5 minuten, dan na het 9e āstreepjeā komt het cijfer 10.
Maar als je daarna doortelt vanaf 15 minuten wordt het allemaal wat vager en mag je de minuten gaan gokken.
En na de 30 minuten ben ik al helemaal los, dan klopt er geen hout meer van. Was de verf op en zijn ze maar gewoon verder gegaan? of zit hier een betekenis achter?
Nu heb ik altijd al gevonden dat die 10 er een beetje tussen gepropt stond, maar dat er gewoon minuten missen?
Is er een reden dat Rolex dit zo gedaan heeft?
Afijn weer over tot wereld probleem nummero uno, waar is mān espresso!!
Ze hebben een keuze gemaakt voor de afleesbaarheid van de cijfers, waardoor er een aantal minutenstreepjes op de bezel heeft moeten wijken. Gelukkig staan die streepjes ook nog op de wijzerplaat, zodat je nooit helemaal de tel kwijt hoeft te raken. Ćls de bezel goed is uitgelijnd uiteraard. Maar dat zit wel snor bij Rolex geloof ik.
Waarschijnlijk doordat de cijfers veel breder zijn dan het cijfer ā10ā. Als je bijvoorbeeld 40 vergelijkt met 10, dan is eerstgenoemde veel breder en om de stijl van de nummers niet te verkloten is er waarschijnlijk gekozen om een aantal markeringen over te slaan, want die zijn hoe dan ook bedekt door het brede cijfer.
Met andere woorden: doordat de 20, 30, 40 en 50 estetisch veel breder eruit zien op de lunette, moet je aannemen dat de 19-, 21-, 29-, 31-, 39-, 41-, 49- en 51-markeringen worden overlapt door de 20, 30, 40 en 50 op de lunette.
Volgens mij vallen de missende/denkbeeldige secondestreepjes gelijk met de zijkanten van de cijfers. Dus het begin van de 4 of 5, er tussenin en eindpunt van de 0.
Dus elke cijfer een seconde.
Scherp opgemerkt.
En natuurlijk een goed argument om mee te nemen in onderhandelingen bij aanschaf
āJoh, jouw Rolex mist allemaal streepjes op de bezel. Dat moet ik laten herstellen, dus er moet zeker wat van die prijs af!ā
Edit: 6.000 euro, en 60 markers. Dus 100 euro per missende marker ā¦