Rare gewoontes en horloges

Zojuist was ik een horloge met screw-down crown gelijk aan het zetten, en toen werd ik me er van bewust dat ik de kroon eigenlijk altijd, na het vastdraaien, nog minstens twee keer losdraai en weer vast. Slaat nergens op natuurlijk, maar blijkbaar heeft mijn onderbewustzijn dat nodig om zogenaamd zeker(der) te weten dat ie goed vastgedraaid zit :joy:

Nu vraag ik me af: wie heeft er nog meer rare gewoontes als het op horloges aankomt?

9 likes

Nee, dit is de enige

2 likes

Als je em nou de volgende keer vast draait, beeld je dan in dat je 'm al voor de 3e keer aandraait en laat het daar dan lekker bij.
Je lijkt m’n vrouw wel die 10x voelt of de net op slot gedraaide buitendeur wel op slot is gedraaid.
Niet meer doen. Vertrouw in jezelf en kom tot rust. Whhhhooooooo saaaaaaaaaa

2 likes

Als het je leven vervelend beheerst kan je met je huisarts of behandelaar kunnen bespreken of het een dwangneurose kan zijn. Tip: stap over op solar quartz met multi-band :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

Ik merk dat ik meerdere keren per dag m’n horloge met de binnenkant van m’n shirt, afdrukvrij probeer te vegen.

Maar ik heb een vaag vermoeden dat ik niet de enige ben.

41 likes

Ik heb ook zo iets. Ik ben mijn nieuwe horloges altijd na twee dagen beu.

9 likes

Yep, +1

1 like

Ben jij ook zo iemand die de deur afsluit en dan nog 2x checkt of die dicht is?

:nerd_face:

4 likes

:point_up:

2 likes

Ach, wat is er raar aan? Het is menselijk. Weet je in ieder geval zeker dat hij goed dicht zit.

1 like

Mijn rare gewoonte is 3 keer kijken naar mijn horloge voor ik de tijd onthoud :joy: :rofl:.

8 likes

Zeker niet, als ik nog maar een stofje zie op mijn glas wordt ik neurotisch. De rest van het horloge mag bij wijze van spreken onder een kilo slijk zitten, het kan mij niet schelen, maar het glas moet kraaknet zijn.

2 likes

Verder nergens last van, maar dank voor je oprechte zorgen :wink:

Horloge checken zonder enige interesse in de tijd. :raising_hand_man:

Gr, HJR

8 likes

Op het einde van de dag ruik ik altijd eens tussen m’n pols en horloge. Geen idee waarom, maar ik word er wel rustig van.
Gek zijn doet geen pijn.

5 likes

Ik wind mijn horloges als ‘begin van de dag routine’ altijd op met de kroon voor ik hem om de pols doe.

Dit geldt voor:

• de handopwindertjes
  • automaten :man_shrugging:t2:
  • in sommige gevallen vergiste ik me met de skx toen het nog een 72s6 had🤣
  • en ik wou laatst mijn Tissot quartz horloge opwinden…

Tot zover de bloopers.

Maar

• bezel draaien alsof ik moet oefenen voor een bezel draai wedstrijd.
  • de clasp iets te vaak open wippen.
  • de bezel van een fixed steel lunette te draaien
7 likes

Ik hang mijn horloge altijd over de tros bananen als ik afwas.

Verder moet -indien chrono- de chronometer altijd lopen, evenwijdig met de secondewijzer.

Valt mee he?

8 likes

Proberen om*

Yep……:hugs:

3 likes

De gravure op een kroon (zonder schroefdraad) zoveel mogelijk recht uitlijnen🫣

3 likes