Zojuist was ik een horloge met screw-down crown gelijk aan het zetten, en toen werd ik me er van bewust dat ik de kroon eigenlijk altijd, na het vastdraaien, nog minstens twee keer losdraai en weer vast. Slaat nergens op natuurlijk, maar blijkbaar heeft mijn onderbewustzijn dat nodig om zogenaamd zeker(der) te weten dat ie goed vastgedraaid zit
Nu vraag ik me af: wie heeft er nog meer rare gewoontes als het op horloges aankomt?
Als je em nou de volgende keer vast draait, beeld je dan in dat je 'm al voor de 3e keer aandraait en laat het daar dan lekker bij.
Je lijkt m’n vrouw wel die 10x voelt of de net op slot gedraaide buitendeur wel op slot is gedraaid.
Niet meer doen. Vertrouw in jezelf en kom tot rust. Whhhhooooooo saaaaaaaaaa
Als het je leven vervelend beheerst kan je met je huisarts of behandelaar kunnen bespreken of het een dwangneurose kan zijn. Tip: stap over op solar quartz met multi-band
Zeker niet, als ik nog maar een stofje zie op mijn glas wordt ik neurotisch. De rest van het horloge mag bij wijze van spreken onder een kilo slijk zitten, het kan mij niet schelen, maar het glas moet kraaknet zijn.