Dat op de seconde gelijk met de atoomtijd laten lopen herken ik ook heel erg. Ik pak er dan altijd een app of website bij en synchroniseer de secondenwijzer precies met de weergegeven tijd…
…alleen soms mis ik dan het 12 uur-moment (waar mijn secondenwijzer altijd begint) op één of zelfs een halve seconde en moet ik weer 59 seconden wachten op het ingaan van de volgende minuut. Het moet natuurlijk wel perfect synchroon lopen.
Ik heb hetzelfde, draai de kroon altijd nog een keer los en vast. Zeker weten dat ie dicht zit maar ook niet te vast want dat is ook niet goed voor de afdichting op de langere termijn.
Op horlogegebied beperkt het zich gelukkig tot het structureel schoonmaken van het glas. Hier buiten helaas wel wat andere zaken die richting OCD lijken te gaan
Ach, voorlopig heb ik er zelf nog weinig echt last van en mijn vrouw weet er prima mee om te gaan, wat mij weer helpt.
Ik draai juist zo min mogelijk aan kronen en bezels omdat dat (op termijn) toch zorgt voor extra slijtage. Niet dat ik mijn horloge niet draag waarvoor het gemaakt is, maar wil wel graag zinloze slijtage voorkomen.