Rat watch bestaat dat als hobby

Wat ik me afvraag.
Uit het motorwereldje bestaat het fenomeen “rat-bike”.
Voor niet bekende met dit gebeuren:
Motoren die eruit zien alsof ze zo van de sloop komen , onder water hebben gelegen of indien echt
Van oorsprong barn find.
Wel met een motorblok dat klinkt als een klok :sunglasses:.
Mooiste is natuurlijk de betere merken.

Natuurlijk kan in horlogetermen een heel goedkoop kneusje ff geschuurd en gekraakt worden.
Maar dat is niet wat ik bedoel.

Ben benieuwd.

3 likes

Lijkt me helemaal niks.

Neem even een kijkje in het vintage subforum.

Geintje hé! Serieus: zoek op brons en patina en ik denk dat je wel ongeveer vindt wat je zoekt

13 likes

Soms zie ik wel eens een vintage voorbij komen die aan deze specificatie voldoet :smile:

1 like

eeh…

:yum:

Was blijkbaar een open deur :joy:.

2 likes

Deze is wel een s eerder voorbij gekomen…

11 likes

Laco geeft nieuwe modellen uit, die er zwaar aangetast uitzien, zie de lugs.

https://www.laco.de/de/uhren/fliegeruhr-original/fliegeruhr-paderborn-erbstueck-42mm-automatik

5 likes

Ik lees mee. Altijd al fan geweest van rat look auto’s en motoren👌🏼
photo Hot-Rod-Factory-Bethel-Minnesota-automotive-website-commercial-industrial-photographer-August092016-www.jcoxphotography.com-_zpsvwhxuvgh.jpg

7 likes

@anon50762135EV heeft ook een rat watch

8 likes

Er is een Italiaans microbrand dat horloges compleet gesloopt en met faux patina-lume levert. Ik ben gelukkig de naam vergeten maar hij is op het forum voorbijgekomen.

4 likes

Op YouTube zijn alleen maar filmpjes te vinden waar ze oude horloges weer nieuw maken. Misschien kun je die achteruit afspelen en dat dan na doen😂

Klopt. Completamento a di Cloti heet dat merk.

12 likes

Vind het bij motoren echt een gaaf gebeuren.
Zelf ook een harley liberator gehad in de jaren 90 die reed als een malle en eruit zag als een bonk oud ijzer.

Bij horloges lijkt het me idd iets minder aantrekkelijk.

:cry:

Denk dat je toepasselijke naam “Out of order” bedoelt? Stond er laatst een te koop. Zou er zelf niet graag mee rondlopen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Misschien dat er in de steampunk wereld mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Zullen vast ook wel een forum hebben o.i.d.
photo Man-in-steampunk-outfit-OTRS-Alexander-Schlesier_zpsmvkrljxv.jpg

1 like

image

image

:joy: top

6 likes

Dat doe ik al jaaaren met vostoks.
Zoek op Vostok mod.

1 like