Deze Raymond Weil was van mijn vader. Heeft hem jarenlang gedragen maar was niet zo van het onderhoud. De rotor loopt nauwelijks. De datum lijkt vast etcetera. Hij heeft dus een grondige revisie nodig. Ik weer niet wat voor een uurwerk is maar zal denk ik iets ETA achtig wezen. Is er een forumlid die een revisie ziet zitten? PB om een prijs af te spreken. Horloge heeft emotionele waarde want anders is een nieuwe RW zo gehaald…
rashond
Stupid autocorrect. Aangepast
Is inderdaad een ETA en kan eigenlijk bij elke horlogemaker geserviced worden die toegang heeft tot ETA onderdelen.
Eta 2892-A2.
Klein Seconde is geloof ik 2895
Tja Rutger, als je wat meer feedback had gegeven over mijn (ik mag wel zeggen top-) werk aan die SS destijds had ik me wel aangemeld. Heb een vrijwel complete 2892-2 liggen voor nieuwe onderdelen. Wish you luck.
Je hebt nooit wat voor me gerepareerd namelijk. Sterker nog dit is de eerste keer dat ik me met een dergelijk verzoek tot het forum wend. Ik zal eraan denken dat degene die de klus gaat klaren volop loftuitingen krijgt.
In principe betaal je er gewoon voor. Het is geen vrijwilligerswerk…
Doe Ronald Prins uit Cothen even een berichtje. Die klaart de klus
Dan nog snap ik dat forumgenoten graag hun goede reputatie bevestigd willen zien. Doe ik ook bij koop en verkoop. Maar het deksel op de neus krijgen vanwege onvoldoende waardering voor een mij niet bekende klus die voor een naamgenoot is geklaard, is mij nog niet eerder overkomen:-)
En dank voor de tip!
Nou het positieve van dit hele verhaal is dat je weet dat Peter het uurwerk heeft liggen waar je naar op zoek bent
Maar welke Rutger is nu de ondankbare Rutger die vraag staat nog open.
Ik was 100% zeker, maar kan in de oude PB’s ook even niks vinden. In dat geval Mea Culpa @Rugter.
Een heel uurwerk is zelden nodig, en het betreft een ETA 2895 en geen 2892. Veel is wel gelijk maar niet alles.
Een goede horlogemaker zal de veerton in zijn geheel vervangen en ook de wisselaar van de automaat en waarschijnlijk het rotorlager.
Andere slijtage gevoelige delen zijn het 3e rad, seconderad en de tirette.
Heb mijn RW laten servicen bij Nieuwendaal in Budel. Heb 4x RW en Nieuwendaal is een goed en betrouwbaar adres.
Kan gebeuren. Te absolvo
En de kroon, de glaspakking en dekselpakking. . Klinkt of we een Omega servicen.
Maar een minder goede horlogemaker gebruikt gewoon de oude veer, omkeerraderen enz… kan je onder de prijs werken. Maar dan ook geen 24 maanden garantie.
Is het horloge ook weer sneller aan onderhoud toe en kun je nog een keer rekenen😂