Re: 114060 SND of Sea Dweller 16600

De SND door de robuuster vorm van de kast/lugs en de bezel.
Waarbij ik het wel weer jammer vind dat de lugs uitsteken t.o.v. de bandaanzet.
Band zou breder moeten beginnen bij de lugs.
Maar… blijft een mening/smaak hè :slight_smile:

Voor beide valt wat te zeggen, de 114060 omdat hij nieuwer is en de nieuwe sluiting heeft maar mist de datum, de dweller omdat het een klassieker is en supper draagt ondanks zijn gewicht en dikte. Van de dweller altijd spijt gehad dat ik deze een aantal jaren geleden verkocht heb, als je nu de huidige prijzen ziet.
Ben in afwachting welke het gaat worden.

mvg. Hans

Allebei? :smiley:

SND. want fat markers, betere sluiting, ceramische bezel, volwasserene uitstraling.
Succes met je keuze :~

Edit: overigens zou ik als eerste de keuze laten bepalen door draagcomfort.

Puur gebaseerd op deze foto zou ik voor de Sea-Dweller gaan. Deze is IMO beter in balans (optisch). ik vind bij de submariner de Lugs te grof tov de bandaanzet.
Geen idee hoe ze dragen, dat valt namelijk behoorlijk buiten budget :sunglasses:
Succes met je keuze! (tu)

Draagcomfort is prima bij beide.

Dweller is lekker hoog en een icoon

Snd is tov de oude een enorme vooruitgang.
Vooral de band

Absoluut de Dweller! Die ander wegdoen. Geen twijfel over mogelijk.

po ? :d

kaizo Schreef:

PO ? :smiley:

:smiley: je weet het nooit bij mij

De dweller vind ik veel verfijnder en subtieler. Het eindresultaat van een lange ontwikkeling, van de 1665 tot de 16600. Ik zie de nieuwe submariners als grof, en lomp om te zien.

kaizo Schreef:

PO ? :smiley:

+1 (tu)

Paar jaar geleden ook een soortgelijke afweging gemaakt. Alleen was de keuze nog lastiger, omdat bijna alles op tafel lag. Alle Rolex duikers met Luminova waren kandidaat.

De 114060 was er toen nog niet, maar de nieuwe sub-date was net uit. Afgezien van de datum en bijbehorende pukkel, hebben ze veel met elkaar gemeen. De pro’s voor de 116610 vind dingen als de band, de sluiting, de ceramische bezel en de grote wijzers. Ik vind em echter ook een hoop cons hebben, zoals de opgepompte (vormen van de) kast, de dikkere indexen, de breedte van de band die bij de dikkere kast hetzelfde is gebleven. Vooral dat laatste heeft de verhouding van de looks te veel doen vervormen tot iets “lomps”. Ik heb best wel iets met grote kasten, maar dan moet de band er ook naar zijn. Als ie nu 2mm breder was en de lugs iets smaller, was er een grotere kans dat 't een nieuwe sub was geworden.

Het is echter een 16600 geworden. De pro’s lagen vooral in de elegantere lijnen, als van de lugs en kroonbeschermers. Maar ook een aluminium insert is geen ramp. Zo verwisseld voor niet al te veel. Bovendien heeft dat matte ook wel iets tov de glimmende wijzerplaat. En soms is less=more >>> geen pukkel :smiley:
Maar cons waren er ook, zoals de bewezen maar toch best wel cheap-ass sluiting. Ik bedoel, in de jaren '60 was het geweldig innovatief dat ie een duikersextentie heeft, maar bijna 50 jaar later werden ze nog steeds op dezelfde manier gemaakt…
En hoewel het voor mij een deskdiver is en 't best iets elegants heeft, vind ik 't ergens toch wel belachelijk dat een duiker zo een subtiele minutenwijzer heeft. 't Iele streepje lume zou voor mij erg lastig te zien zijn, vooral icm de dikkere indexen en urenwijzer.

(Tu) Marnix

Koop ééns wat leuks … :wink:
Wat is er leuker dan d.m.v. bandjes te wisselen een ander horloge te creëren.
En geloof me hij gaat niet vervelen!

Explore Rick-Holland

lance_explorer Schreef:

SND. want fat markers, betere sluiting, ceramische
bezel, volwasserene uitstraling.
Succes met je keuze :~

Edit: overigens zou ik als eerste de keuze laten
bepalen door draagcomfort.

+1 lekker makkelijk

Ik vind de wat meer “ronde” Seadweller het mooist om te zien, de Submariner is technisch mooier.

Als je er 1 weet voor 4k, laat maar horen :wink:

Als de brede lugs van de SND een probleem zijn, maar je wil toch de nieuwste techniek kijk dan eens naar een GMT II. Deze kast is net iets minder grof.

Gr,

Ron.

P.S. Maakt het eigenlijk wat uit? Jij wisselt zo vaak. Uit het eind van dit jaar heb je ze beiden gehad en ook weer verkocht. :smiley:

Eigenlijk is het niet helemaal eerlijk, de SND heb ik nl al :wink:
Prachtig horloge, alles klopt.
Voor de dweller ben ik gevallen doordat het een icoon is, de enige echte sportrolex, en zijn hoogte

Snd is in principe al verkocht, nu rest de vraag of ik dat zal investeren in een ouder iconisch klokje of in wat anders :slight_smile:

schmeink Schreef:

Eigenlijk is het niet helemaal eerlijk, de SND heb
ik nl al :wink:
Prachtig horloge, alles klopt.
Voor de dweller ben ik gevallen doordat het een
icoon is, de enige echte sportrolex, en zijn
hoogte

Snd is in principe al verkocht, nu rest de vraag
of ik dat zal investeren in een ouder iconisch
klokje of in wat anders :slight_smile:

Pfjiieuw, je zou maar gaan twijfelen op grond van sommige reacties…