Wat een enorme buitenkans om deze tophorloges in het bezit te krijgen. Van harte met de aanwinsten… Horloges met een verhaaltje zijn altijd het leukst om te hebben…
gr,
Hans Mennink
Wat een enorme buitenkans om deze tophorloges in het bezit te krijgen. Van harte met de aanwinsten… Horloges met een verhaaltje zijn altijd het leukst om te hebben…
gr,
Hans Mennink
Eerlijk gezegd vind ik dit niet eerlijk tegenover die mevrouw… Of heb je wel eerlijk verteld wat de horloges waard zijn?
Of ben ik gewoon te eerlijk?
Weet je trouwens zeker dat het geen neppers zijn?
Ik denk dat ik vind (maar weet het niet helemaal zeker) dat ik hetzelfde had gedaan, de afstand (een oude kennis van de moeder van een goede kennis) is denk ik groot genoeg.
Daarbij gaat het hier o.a. om het horloge wat al jaren op 1 staat op mijn wishlist, de IWC Portugieser chrono in staal met blauwe wijzers, dat is imho de allermooiste Portugieser en een van de aller mooiste horloges.
Dus mocht je er ooit van af willen (ik wil voor dit ene horloge best wel hetzelfde als een Zeno betalen :D)…
Gefeliciteerd!
Dit kan een boeiende discussie worden.
Fatsoen is een rekbaar begrip zullen we maar zeggen.
Voor de een is dit een buitenkansje, voor de ander is het een rotstreek.
Als ik me afvraag hoe ik zou reageren als het mijn moeder was geweest, en het dus om de bezittingen van mijn vader ging zou ik zeggen een rotstreek, maar ja, zowel vader als moeder hebben hun best gedaan mij netjes op te voeden en hebben beide keihard gewerkt voor hun kostbaarheden.
Wie op deze manier omgaat met een kwetsbaar iemand er vervolgens over gaat lopen opscheppen vind ik laten we zeggen niet zo netjes.
Tja, stel de familie van die dame komt er achter. En ze zijn het er niet mee eens etc. Kan het juridisch nog wel eens interessant worden.
Hele mooie horloges. Misschien zou ik hetzelfde wel gedaan hebben hoor, maar of het fatsoenlijk is weet ik niet precies.
Fantastisch mooi verhaal… Eerlijk of niet - ik had hetzelfde gedaan… Misschien nog een mooie bos bloemen er tegenaan gegooid…
Van harte met de mooie aanwinsten!
Ik droom er altijd nog eens van een “zgan’” Fender Jazzbass ergens op zolder te vinden. Fantastisch geluid en in goede staat een mooie nieuwe IWC waard. Ik weet ZEKER dat er nog oude basjes zijn als deze, maarja… vindt ze maar eens !
Groet
Mark
Gefeliteerd met deze 2 IWC aankopen, Antoon.
Laat je de echte exemplaren ook nog zien, leen desnoods even een camera bij de buren.
en wat de prijs betreft die je betaalt hebt , wat was eigenlijk het alternatief ?
als jij niet gebeld had , lagen ze nog in dat doosje ergens op zolder.
gaan ze wellicht ooit mee met een algehele inboedel opkoper in de toekomst , of nog erger bij het grofvuil.
want wie kan tegenwoordig nog een kostbaar horloge van een goedkope Quartz onderscheiden.
anders waren deze horloges imho toch allang bij een familielid beland ?
groet, André
PS: stuur die mevrouw nog een bosje bloemen of zo.
dit is ontzettend moeilijk en ik krijg ook een naar gevoel hierbij.
echter wat andre hier zegt is ook weer waar.
het is moeilijk .
ik heb altijd in de handel gezeten en heb ook leuke dingen gekocht maar er gevoelsmatig altijd een goeie prijs voor gegeven en later ook weer gekregen.
noem me maar een moraalridder daarom ben ik ook altijd nog arm.
maar de horloges zijn erg mooi.
Ik heb wel gezegd dat het kostbare horloges zijn, maar ze vond het best zo. De bloemen gaan zeker komen! Ik ben super blij met mijn nieuwe aanwinsten!
kijk dit veranderd de zaak wel in de goede richting.
je hebt vermeld dat het dure horloges zijn en ze vond het goed.
mijn gevoel word nu anders
geweldig (tu) en super mazzel
het is idd moeilijk te bevatten dat je van die super klokken voor een prikkie hebt kunnen kopen …maar het is je zeker gegund …
Helemaal niks onfatsoenlijks aan .
Je hebt er toch voor betaald.
Moooooooooooooi (tu)
Van het geld dat je ‘over’ hebt zou ik ze lekker een weekendje weg sturen, hebben ze wel verdiend na al die rouwverwerking.
UIteraard van harte met je nieuwe aanwinsten. Zelf weet ik niet hoe ik zou reageren in zo’n situatie, maar goed, stel dat echt niemand ze wilde hebben, dan heb je die vrouw nu ook blij gemaakt dat ze van ‘die oude rommel’ af is.
Mmmmmm, waarom heeft die kennis zelf niet toegeslagen? Die had er ook niet mee?
Ik weet niet of ik de eigenlijke waarde zou kunnen verzwijgen. Mocht me dat wel lukken, dan zouden ze wel aan mijn gezicht kunnen zien dat er iets is. Ooit een keer een koopje kunnen doen mbt postzegels, toen ik ging betalen kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen en heb toch meer betaald dan de vraagprijs. Later in de auto heb ik mezelf weer voor gek verklaard.
Veel plezier ermee. Die portugieser is echt prachtig.
Kijk, dat heb ik nou nooit! En de meesten met mij, dus ik weten we niet hoe we zouden reageren. Maar gezien die prachtige Portugieser ben ik bang dat ik hetzelfde gedaan zou hebben! Mij god man, als je dat ding eenmaal in handen hebt…
Gefeliciteerd en geniet ervan!
Ik begrijp dat de meeste forumleden er geen bezwaar tegen hebben op deze manier met “de medemens” om te gaan.
Mijn advies aan de nabestaanden: schakel een advocaat in, doe aangifte wegens oplichting en neem een printje van de eerste post van dit forumonderwerp mee, te weten een bekentenis op papier & gepubliceerd op het www.
Ik zou niet snel iemand feliciteren met een dergelijk verhaal…
Ieder zijn eigen normen en waarden prima,
dan ook niet boos worden als je vrouw, vriend, kind opa of buurman iets soortgelijks overkomt.
ff zitten googlen: IWC waarde: ongeveer 7000 a 8000 Euro? Zeno waarde: nog geen 250 Euro?
Da’s wel een erg groot verschil, of zit ik er naast?
Groeten, Tom V.
Altijd weer die mooie verhalen tegen zichzelf als mensen immoreel handelen. Ze lagen er toch maar, anders hadden ze nog in het doosje gelegen, dus geeft het niet. Uiteindelijk draait alles om als goed mens te handelen. Ik snap niet hoe jij, Amaille, die horloges gewoon kunt dragen, en ervan kan genieten. Maar ach, gestolen horloges worden ook gewoon doorverkocht aan mensen die ervan genieten. Veel plezier ermee.
Mijn beste,
Primo:
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.
Het zijn twee prachtige horloges. Veel plezier ermee (tu)
Secondo:
Dit verhaal gaat meer en meer de kant op van ‘goed of fout’.
Mijn inziens is er geen enkele reden tot bezorgdheid betreffende de ‘voor een prikkie’ aangekochte horloges. De horloges hebben dan wel een bepaalde financiele waarde in het handelsverkeer, doch voor de in dit geval ‘weduwe’ hebben ze vrijwel geen enkele waarde meer. Ik zeg vrijwel, daar bedoel ik mee financieel en ook emotioneel. Immers het verleden is door deze weduwe op een aantal punten losgelaten. Hier is niets mis mee. In de ogen van deze weduwe heeft de koper er een paar mooie horloges bij welke hij aan de verzameling kan toevoegen.
Orologio Signaturis Temporis
Jij kent de weduwe persoonlijk blijkbaar. Zo precies wetend wat ze denkt. Knap hoor.
Wel even een ‘kleine’ nuance: Als horlogegek kan ik mij voorstellen dat je reageert zoals amaille dat gedaan heeft. Maar dat er morele haken en ogen aanzitten, heeft Henrik al duidelijk verwoord (Ik denk dat ik vind (maar weet het niet helemaal zeker) dat ik hetzelfde had gedaan…)
Zolang er nog altijd een redelijk bedrag betaald is, heb ik er geen moeite mee. En dan ga ik niet uit van een paar honderd euro…