Re: Een 'koopje' met een vervolg

als je moraal hebt ben je nooit arm…maar juist rijk.

voor haar was het waarschijnlijk echt los laten. Dus ook niet vastzitten aan de waarde. En hij komt bij iemand terecht die een liefhebber is en er dol gelukkig mee is. Dus van harte!

Mijn beste,

Nee, maar in mijn praktijk heb ik beroepshalve de ‘mens’ leren kennen. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mijn beste,

freakazooi, er zijn nog vacatures in mijn praktijk. Overigens in de gehele (geestelijke)- zorg is er behoefte aan mensen die niet al te snel hun (overigens goed bedoelde) emoties de vrije loop laten. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

gefeliciteerd met de 2 mooie horloges.
het gebied hem een complimentje te geven voor zijn openheid hier.

Wie weet hoeveel mensen misschien wel niet op het forum met crimineel geld wat kopen, ik niet iig geval, maar ik heb ook dingen die niet kloppen oid.

Laat degene met de balk in zijn oog niet proberen de splinter bij de ander te verwijderen.

Gefeliciteerd met je aanwinsten! Het eerste wat dan bij mij in me opkomt is jaloezie. Had ik dat maar. Maarja, misschien loop ik ook nog wel ooit tegen zoiets aan.

Super antoon! Ik zou het wel weten, ik zou er ook voor zorgen dat beide partijen met een goed gevoel uit elkaar gaan. Ze weet nu iig dat de horloges zijn bij iemand die er de waarde van ziet en ze met plezier zal dragen, dat heeft natuurlijk ook een prijs, die moeilijk in geld is uit te drukken. Tevens, hoe vaak zie je niet horloges te koop staan uit een erfenis! Volgens mij zijn dit de items waar we allemaal op hopen, en zo voor weinig geld een tophorloge kunnen kopen (met een goed gevoel). Liever zo dan via marktplaats (interesant, wellicht had iemand van dit forum dan wel toegeslaan, dan zou ik ERG beniewd zijn geweest naar de verhalen achter de nieuwe aanwinst!!!)

Ik werk met verslaafden. Met mensen die ook met de prachtigste excusen dingen uithalen en schade aanrichten. Ik hoop van harte dat ze niet in jouw praktijk terecht komen, en deze excuses bevestigd krijgen.

Marijn.

Ik schaar mij dan maar in het (kennelijk in de minderheid zijnde) kamp van de moraalridders. Ik vind je handelwijze absoluut niet netjes. Je zegt dat de dochter geen belang bij de horloges had… maar heb je haar ook verteld hoeveel de horloges waard zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo’n dochter dan zegt: "Maakt me niet uit hoor, neem ze maar mee voor een paar honderd euro…

Evengoed gefeliciteerd met je mooie aanwinsten, het belangrijkste is dat jij er mee kunt leven en aangezien de meerderheid hier er mee zou kunnen leven zal dat geen probleem zijn!

wat een geleuter allemaal laat hem lekker blij zijn met zn horloges.
alsof hij nu opeens een slecht mens is.
jullie schrijven ook op zon manier of zij niet weet hoeveel die horloges gekost hebben.
ze zou toch wel weten wat haar overleden man had uitgegeven ?

Best leuk om al die reacties te lezen op die twee IWC’s. De weduwe wilde de horloges niet meer in huis hebben en Amaille heeft tegen haar gezegd dat het waardevolle horloges zijn; toch mocht hij ze meenemen tegen een ‘Zeno-prijsje’.
Wat is hier mis mee?! Niets. Helemaal niets.
Wie zelf al eens een dierbare overledene heeft verloren, beseft maar al te goed dat je op een gegeven moment inderdaad moet loslaten. En dan kan de financiële waarde van zo’n horloge totaal geen betekenis voor haar hebben. Zeker als ze zelf niets met horloges heeft. Deze actie van de weduwe is puur een kwestie van doorgaan, verdergaan met je leven. Niets meer, niets minder.
Dat die bos bloemen naar de weduwe gaat, vind ik verder ronduit sympathiek. Ik wens Amaille veel plezier met zijn twee nieuwe IWC’s. Prachthorloges!!

Allereerst; prachtige horloges maar dat lijkt me voor zich te spreken.

Verder vind ik eigenlijk dat iedereen zich niet zo druk moet maken, dit is echt het beste wat er met de horloge’s heeft kunnen gebeuren. Of ze waren op zolder blijven verstoffen, of ze waren opgekocht door een handelaar, nu heeft een liefhebber er nog wat aan.

Er is natuurlijk ook nog de optie dat de weduwe onderzocht had wat de waarde was van de horloge’s, ze eventueel had laten opknappen, en ze dan voor die waarde verkocht had, maar ik denk dat iemand die opzoek is naar ‘closure’ niet zit te wachten op zo’n intensieve confrontatie met de liefhebberij van haar overleden echtgenoot.

Groeten,

Stefan

(P.S. nou heb ik me er toch mee bemoeid :slight_smile: )

Stefanmol Schreef:

(P.S. nou heb ik me er toch mee bemoeid )

ga je mond spoelen :stuck_out_tongue:

Leuk voor je Antoon…maar hoe zou jij gereageerd hebben als het jouw moeder betrof die voor ver onder de marktwaarde iets verkoopt uit de nalatenschap nadat je vader overleden zou zijn? Hoe zou je dan tegen die koper hebben aangekeken?

RichardT Schreef:

Leuk voor je Antoon…maar hoe zou jij gereageerd
hebben als het jouw moeder betrof die voor ver
onder de marktwaarde iets verkoopt uit de
nalatenschap nadat je vader overleden zou zijn?
Hoe zou je dan tegen die koper hebben aangekeken?

als zn moeder er winst op zou maken is het bloedgeld . en hij had eerlijk gezegd dat het dure horloges betrof, tegen de dame.

Pardon, bloedgeld? Geen winst maken, maar een redelijke prijs krijgen, die haar overleden man vermoedelijk ook betaald had. Had iemand dit bij mijn moeder gedaan (mijn vader is al 24 jaar dood), dan had ik hem weten te vinden, niet voor de nalatenschap, onzin, maar omdat ie mijn moeder belazerd had. Onaanvaardbaar. Wederom vermoeiend Long.

marijn Schreef:

mijn moeder gedaan (mijn vader is al 24 jaar
dood), dan had ik hem weten te vinden

voor een zo genaamd net mens ben je behoorlijk agressief .
andere mensen afkraken op hun ontfatsoen , maar ondertussen wel andere mensen opzoeken om die wat aan te doen

wat schreef je ook alweer :

Gepost door: marijn (IP Gelogd)
Datum: 18 mei 2007, 12:29

Wat is het toch met sommige mensen, dat ze altijd een oordeel moeten hebben over anderen. Vermoeiend.

doe jij nu ook over antoon

…Ik heb er nog een voor jullie:

Je loopt op een kofferbakmarkt en vindt in een bak met oude horloges (5 euro per stuk) een JLC reverso. Kennelijk is degene die daar verkoopt (meestal ook gewone amateurs) niet op de hoogte van de waarde van dit horloge. Wat te doen???

Wat een onzin. Iemand beoordelen of die na een paar weken een horloge te koop zet, of vrijwel een dief is, is een groot verschil, zeker als ie steelt van je moeder. Wederom vermoeiend. En bovendien zou ik die persoon, bij duidellijk bedrog, aangeven, en zelf niet aanvallen of zoiets.

Je vertelt dat dus.