Wat een onzin. Iemand beoordelen of die na een
paar weken een horloge te koop zet, of vrijwel een
dief is, is een groot verschil, zeker als ie
steelt van je moeder. Wederom vermoeiend. En
bovendien zou ik die persoon, bij duidellijk
bedrog, aangeven, en zelf niet aanvallen of
zoiets.
dus jij noemt antoon een dief ??
en als ik goed begrijp ga je die persoon eerst zoeken en als hem dan eindelijk hebt gevonden, geef je hem aan bij de politie ?
wat een lulkoek
Als iemand bij mijn moeder zo gehandeld zou hebben, een mooi stel horloges weggehaald zou hebben voor een paar honderd Euro, terwijl de waarde gauw 6000 Euro is, zou ik die persoon als een dief beschouwen ja, ookal zou mijn moeder zeggen: laat maar zitten, het is goed zo.
Maar 1 ding is waar, jij kent Amaille blijkbaar als Antoon. Ik ken de man niet.
Ik vind dat sommigen hier nogal zeuren.
Als die vrouw het best vond zo, dan is het toch goed! Amaille heeft betaalt voor de horloges dus hij lijkt mij geen dief.
Hij heeft gezegd dat het waardevolle horloges zijn maar toch vond de weduwe het niet erg. Dus dat lijkt mij ook geen bedrog! Bovendien, je moet je wel inleven in de familie van de vrouw, jullie zijn horloge liefhebbers, natuurlijk zou je het niet fijn vinden als iemand een IWC van je moeder koopt voor een prikkie, maar deze mensen zijn waarschijnlijk geen horlogeliefhebbers…
Of ik zelf wel ervan kon genieten om die horloges te dragen is een ander verhaal… maar dat heeft niets te maken met zogenaamd “bedrog” tegenover de verkoopster. Nee, meer vanwege het feit dat de man dood is…
O ja, nog gefeliciteerd met deze 2 prachthorloges Amaille!
We kunnen jaren zo door gaan, vrees ik. Ik neem geen van mijn woorden terug, altijd interessant om mensen te leren kennen. nou ja…, vaak ook liever niet., maar ook dat zal wel wederzijds zijn. Ik stel zeer hoge morele eisen aan mijzelf en ook aan anderen. Natuurllijk maak ik fouten en anderen ook. Maar ik zal die fouten nooit verdedigen.
Ik stop met de discussie. Ook voor wat betreft mijn grote vriend Long.
Jongens, deze discussie ontaardt in oeverloos gezeur en gezwam, waarbij sommige mensen elkaar ronduit agressief bejegenen. En daarbij ook nog eens de kern van de zaak uit het oog verliezen.
Amaille is eerlijk geweest tegen de dame, en de dame wilde de horloges om emotionele redenen niet meer. Het is toch zo eenvoudig…
Goed idee lijkt mij. Als we doorgaan ontstaan er vast alleen maar vijandige banden tussen elkaar en dat zou niks zijn. Dat zou ik zeker niet willen als nieuweling op dit forum!
Laten we het hebben over de horloges zelf…
Amaille, je zei in het begin dat de Spitfire een leren band heeft. Wat voor een, als ik vragen mag?
Goed idee lijkt mij. Als we doorgaan ontstaan er
vast alleen maar vijandige banden tussen elkaar en
dat zou niks zijn. Dat zou ik zeker niet willen
als nieuweling op dit forum!
Laten we het hebben over de horloges zelf…
Amaille, je zei in het begin dat de Spitfire een
leren band heeft. Wat voor een, als ik vragen
mag?
Mr Seamaster
Mr Seamaster,
Welkom.
Beetje verwarrend dat je een naam neemt die erg lijkt op die van een reeds aanwezig lid, nl. Seamaster. Ik kan me zo voorstellen dat dat tot misverstanden kan leiden…
RichardT Schreef:
Beetje verwarrend dat je een naam neemt die erg lijkt op die van een reeds aanwezig lid, nl. Seamaster. Ik kan me zo voorstellen dat dat tot misverstanden kan leiden…
RichardT Schreef:
Beetje verwarrend dat je een naam neemt die erg
lijkt op die van een reeds aanwezig lid, nl.
Seamaster. Ik kan me zo voorstellen dat dat tot
misverstanden kan leiden…
Gerwin
Dank je, Gerwin! Blijkbaar is daar geen reactie op gekomen…Dus prima zo!
Ik vind dat hij er een superkoopje aan heeft gehad, en dat mocht ik in zijn schoenen staan ook hetzelfde doen (eerlijk, iedereen is toch op dit soort mazzeltjes uit?).
Ik heb tegen mijn vriendin een paar weken geleden het er nog over gehad, mocht er iets met me gebeuren dat (onder andere) mijn Aerospace en wat andere zaken een bepaalde waarde hebben.
Oftewel zou er iemand dan mijn spullen willen overnemen dat mijn vriendin de waarde ervan weet en die koper geen voordeel ervan kan hebben.
Geweldig mooi horloge die IWC’s! Ik zou bijna willen zeggen dat ik jaloers ben… vooral die Spitfire!!
Ik ben regelmatig hier aanwezig om te lezen, en post bijna niet, maar wil nu toch graag reageren.
Er heeft iemand al gezegd dat de weduwe bijna zeker om de hoogte is van de waarde toen haar echtgenoot deze aanschafte. Dat lijkt mij ook.
En misschien heeft de dame zelf wel een bedrag genoemd, waarom zou dat verkeerd zijn?
Voorbeeld: (al is dat kofferbakmarkt verkoop voorbeeld beter)
Als iemand een auto kan kopen voor €10.000,- die in super goede staat is, en de zelfde type en in die zelfde staat overal € 16.000,- kost, betalen we toch gewoon die € 10.000, ik denk dat de meeste dan nog zelfs 8500 bieden!
Dus laten we stoppen met deze eindeloze discussie en Amaille genieten van zijn super mooie horloges!
Ik weet bijna zeker dat de weduwe (en echtgenoot) er vrede mee heeft dat iemand die de horloges koestert ze nu draagt met liefde. (anders zou hij niet zijn gebeld dat er nog meer horloges waren!)
Maar goed, dit is slecht mijn gedachte hierover.
Ik wacht met spanning op de foto
groeten en een prettig lang weekend
Een horloge fan met een nieuwe Hamilton
Bart
Maar waarom gaf ze ze dan niet gratis weg?
Ik bedoel 10 % van de waarde vragen, is bijna hetzelfde als gratis weggeven. Als je niets meer met die klokjes te maken wil hebben dan kun je ze toch ook gewoon weggeven?
Wat een enorme buitenkans om deze tophorloges in het bezit te krijgen. Van harte met de aanwinsten… Horloges met een verhaaltje zijn altijd het leukst om te hebben…
Ik denk dat ik vind (maar weet het niet helemaal zeker) dat ik hetzelfde had gedaan, de afstand (een oude kennis van de moeder van een goede kennis) is denk ik groot genoeg.
Daarbij gaat het hier o.a. om het horloge wat al jaren op 1 staat op mijn wishlist, de IWC Portugieser chrono in staal met blauwe wijzers, dat is imho de allermooiste Portugieser en een van de aller mooiste horloges.
Dus mocht je er ooit van af willen (ik wil voor dit ene horloge best wel hetzelfde als een Zeno betalen :D)…
Dit kan een boeiende discussie worden.
Fatsoen is een rekbaar begrip zullen we maar zeggen.
Voor de een is dit een buitenkansje, voor de ander is het een rotstreek.
Als ik me afvraag hoe ik zou reageren als het mijn moeder was geweest, en het dus om de bezittingen van mijn vader ging zou ik zeggen een rotstreek, maar ja, zowel vader als moeder hebben hun best gedaan mij netjes op te voeden en hebben beide keihard gewerkt voor hun kostbaarheden.
Wie op deze manier omgaat met een kwetsbaar iemand er vervolgens over gaat lopen opscheppen vind ik laten we zeggen niet zo netjes.