Re: Siebel juweliers sluit vrijdag de deuren

Dat is geen goede zaak voor ze.

Ben eerder benieuwd wat er dan met Aurum gaat gebeuren…

Vanmiddag even in de stad zag grote kortingkaarten in de etalage nu weet ik waarom!!! jammer bij ons in de zaanstreek een mooie winkel met veel keus…mochten ze toch ten onder gaan hoop ik nog op extra koopjes…ja de ene zijn dood is de ander zijn…hobby te verzamelen van horloge’s.

wordt vervolgd

Ben ook benieuwd, of er een opheffingsuitverkoop komt.

saensgroen Schreef:

Vanmiddag even in de stad zag grote kortingkaarten
in de etalage nu weet ik waarom!!! jammer bij ons
in de zaanstreek een mooie winkel met veel
keus…mochten ze toch ten onder gaan hoop ik nog
op extra koopjes…ja de ene zijn dood is de ander
zijn…hobby te verzamelen van horloge’s.

wordt vervolgd

Dan vraag ik me toch af waar je in de Zaanstreek een Siebel winkel hebt gevonden…?!

Onbetaalbare winkelhuur, dure verzekeringspremies,
zware beveiligingsmaatregelen, prijsafspraken
onzekerheid m.b.t. de goud / zilverprijs
concurrentie met webwinkels en prijsvechters,
dat kan niet goed blijven gaan.

Carpe tempus Schreef:

Onbetaalbare winkelhuur, dure
verzekeringspremies,
zware beveiligingsmaatregelen, prijsafspraken
onzekerheid m.b.t. de goud / zilverprijs
concurrentie met webwinkels en prijsvechters,
dat kan niet goed blijven gaan.

Je vergeet denk ik de opkomst van een nieuwe generatie die zich meer bekommert om smart watches en g-shocks.
Ze hadden toch wel een zeer klassieke collectie.

@dreski

Siebel was toch juist weer wat moderner bezig met TW steel Boccia en Boss Orange.
(niet dat 'n oranje wijzertje veel verschil maakt)
en ook hun locaties waren wel goed gekozen,

alleen waarom zou je bij Siebel binnen lopen wanneer
je eenzelfde klokje voor exact dezelfde prijs op het web kunt bestellen
bij siebel op lokatie bekijk je 20 horloges e.d.
en via het web haal je zo 100 specificaties en klantenreviews binnen ook.

je moet tegenwoordig als winkelier ook op prijs durven concurreren en dat zit er eigenlijk niet in
landelijk zijn deze prijzen tot bijna op de cent gelijk.

Ik denk dat er echt een splitsing komt. Het horloge voegt nauwelijks functie toe, nagenoeg overal hangt een klok of heb je je telefoon bij je. Het horloge is zeker nog wel populair onder jongeren, maar gewoon alleen als sieraad.

Zie je bij mij op de campus ook enorm, mensen die met een horloge lopen doen dat alleen omdat ze t mooi vinden.

Las het ook zojuist op nu.nl en op hun site, zowel de winkels als de webshop zijn ‘dicht’. Tegenwoordig maakt de helft van de failliete bedrijven een doorstart (waarbij de vorderende partijen veelal het nakijken hebben) dus wie weet, misschien biedt een focus op alleen de website nog voldoende mogelijkheden.

Ben ik blij dat ik er niets heb besteld c.q. op levering wacht, of iets in reparatie heb, degenen die dat wel hebben krijgen hopelijk geleverd waarvoor ze eventueel al hebben betaald…

Groetend,

Carpe tempus Schreef:

@dreski

Siebel was toch juist weer wat moderner bezig met
TW steel Boccia en Boss Orange.
(niet dat 'n oranje wijzertje veel verschil
maakt)
en ook hun locaties waren wel goed gekozen,

alleen waarom zou je bij Siebel binnen lopen
wanneer
je eenzelfde klokje voor exact dezelfde prijs op
het web kunt bestellen
bij siebel op lokatie bekijk je 20 horloges e.d.
en via het web haal je zo 100 specificaties en
klantenreviews binnen ook.

je moet tegenwoordig als winkelier ook op prijs
durven concurreren en dat zit er eigenlijk niet
in
landelijk zijn deze prijzen tot bijna op de cent
gelijk.


Als een klokje op het web precies hetzelfde kost als in de winkel dan koop ik dat klokje in de winkel, zelfs als ie daar 10 % duurder is als op het net.

Groet
Herman

Mijn beste,

Ik lees het net op nos.nl.
Een trieste zaak!! Jammer hoor!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Weer het verlies van een leuke winkel. Het beperkt zich helaas alleen niet tot deze branch. Ook veel leuke cd/dvd of boekenwinkels verdwijnen. Een triest gevolg van de moderne tijd waarbij je op internet heel snel een product goedkoper dan in de winkel kunt vinden.

Het is mij een raadsel wat die drommen van mensen in het weekeinde nog komen doen in het centrum van Amsterdam. Rondsjokken als halve zolen langs allemaal dezelfde kledingwinkeltjes, hema’s en blokkers. En effe vreten bij MacDonalds. Er is weinig meer aan.

Orisfan Schreef:

Als een klokje op het web precies hetzelfde kost
als in de winkel dan koop ik dat klokje in de
winkel, zelfs als ie daar 10 % duurder is als op
het net.

Groet
Herman

@Herman:

-Lang niet iedereen is dat met je eens! Ik grotendeels wel.
-Jammer genoeg zijn de prijsverschillen vaak veel groter dan 10%.
-Het hangt denk ik ook zeker af van het prijssegment. 10% van honderd = 10 en 10% van 10000 = 1000

Zo lang winkeliers prijsverschillen van 25%,30% en meer laten bestaan zal de kaalslag denk ik doorgaan. Lastig

Misschien niet een zware slag voor Wehkamp
maar ook Wehkamp kan haar assortiment nu niet meer kwijt.
Siebel verzorgde veel van de Wehkamp orders,
maar even uitkijken voor je een ( Siebel ) horloge bij Wehkamp of elders bestelt ook ?

zware tijden en veranderende markt, maar idd wel jammer na 100 jaar. hopelijk kunnen ze n soort doorstart ofzo maken.

marnix.moed Schreef:

zware tijden en veranderende markt, maar idd wel
jammer na 100 jaar. hopelijk kunnen ze n soort
doorstart ofzo maken.

er zijn geloof ik allemaal verbindingen met Vendex
lucardi / kijkshop dus links om of rechts om
zal de boel ( voorraad ) wel weer in beweging komen.

Vraag me af hoe het zit als je een horloge via Siebel hebt laten verzekeren :confused:

Een evt doorstart zal met een aanzienlijk minder aantal winkels volgen waarbij alleen de best lopende filialen gehandhaafd zullen worden.

Kuzuri Schreef:

Vraag me af hoe het zit als je een horloge via
Siebel hebt laten verzekeren :confused:

Via Siebel > loopt dus bij een Verz.mij
Bij Siebel > waarschijnlijk jammer van de premie

Oftewel eerst eens goed op je polis kijken! :wink: