En je mag als fabrikant inderdaad geen prijs
opleggen. Je mag wel opleggen dat je niet mag
communiceren met korting. En anders zijn er ook
nog wel een aantal andere gronden om iemand
zijn
dealerschap af te nemen.
Tom, wat bedoel jij precies met communiceren met
korting?
Grote advertentie met 30% korting. Heb ze wel eens gezien. Die was snel weg…
€5,- per maand voor een website??? Dat kost wel
iets meer hoor.
als het alleen om " hosting " gaat?
Qua webspace kom je dan een eind. Maar wat geld kost is het dataverkeer. Hoe meer bezoekers (dat is toch wat je wil), hoe meer dataverkeer, hoe hoger de kosten. Daarbij wil je als ondernemer ook garanties over ‘uptime’. Dat je website ook werkelijk beschikbaar is. Dat heeft allemaal een prijskaartje.
Maar dat het in geen verhouding staat tot de huur van een winkelpand staat buiten kijf.
Ik las hier dat een herstart een goede optie zou zijn met “het goede bussinesmodel”.
Volgens mij is het héél simpel in Nederland: lage prijs, dus geen hoge marges. Als je dat een bussinesmodel wilt noemen, prima.
Waarom? Omdat in Nederland bijna iedereen op internet is aangesloten, en dus ook ziet wat de prijzen online doen. Wil je iets meer marge, zul je een hele goede service moeten bieden. Wil je een hoge marge, dan kun je aan zien komen dat het snel is afgelopen.
Eerder dachten “ondernemers” van andere branches ook dat ze het wel vol zouden houden. Maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet werkt. Denk hierbij aan videobanden, CD en DVD, foto- en videocamera’s en momenteel gaat het met (lees)boeken dezelfde kant op. Ook hier willen uitgevers en auteurs aan een ebook verhoudingsgewijs meer verdienen dan aan een fysiek boek. Kansloos.
Je zou als (winkel) ondernemer kunnen denken aan gratis batterijtjes of kleine verstellinkjes e.d.
of zou de marge daarop juist datgene zijn waar men op drijft ?
of toch even smauzen met een fabrikant zodat je als
"winkelier" net even wat onderscheidender modelletjes kunt verkopen,
een ander kleur wijzertje of chromen logo-tje zodat
je in het café toch een nét even wat ander klokje bezit dan de Internet shopper.
Qua webspace kom je dan een eind. Maar wat geld
kost is het dataverkeer. Hoe meer bezoekers (dat
is toch wat je wil), hoe meer dataverkeer, hoe
hoger de kosten. Daarbij wil je als ondernemer ook
garanties over ‘uptime’. Dat je website ook
werkelijk beschikbaar is. Dat heeft allemaal een
prijskaartje.
Maar dat het in geen verhouding staat tot de huur
van een winkelpand staat buiten kijf.
als je t klein aanpakt, kun je ook via media zoals facebook als etalage gebruiken. is natuurlijk wel meer werk (geen geintegreerde orders enzo) en beter geschikt voor speciale dingen, zoals custom bandjes, klokjes, etc.
maar dan zijn je kosten alleen nog n internetverbinding en wat stroom :+
Je zou als (winkel) ondernemer kunnen denken aan
gratis batterijtjes of kleine verstellinkjes e.d.
of zou de marge daarop juist datgene zijn waar men
op drijft ?
denk t niet. batterijtjes in grote batches vallen kwa prijs vind ik wel mee.
sommige winkeliers hebben ook als service levenslange batterijgarantie. maar de service is voor sommigen ook wat men prettig vind. zoals het verstellen v bandjes, het gemak v fysiek kunnen omdoen/uitproberen/vergelijken ipv heen en weer naar postkanto… agentschap.
of toch even smauzen met een fabrikant zodat je
als
"winkelier" net even wat onderscheidender
modelletjes kunt verkopen,
een ander kleur wijzertje of chromen logo-tje
zodat
je in het café toch een nét even wat ander klokje
bezit dan de Internet shopper.
maar dat kan wel n lokkertje zijn, maar denk niet dat je daarmee v rond kunt komen. het is wel iets aanvullends imho.
of je moet net als met kleding n flinke andere lijn (kleuren of model) hebben. op webshops zie je het 1 en in de winkels hebben ze (ook) wat anders.
ze moeten toch “iets” proberen want dit ga je als winkelier
anders geheid verliezen van webshop’s
als consument kun je op Internet enorm veel modellen bekijken, vergelijken qua prijs,
en je kunt er thuis op wachten,
geen gedoe met parkeergeld of drijfnat laten regenen
het nadeel van webshoppen is m.i. alleen het op maat maken van de polsband ( kan niet iedereen zelf )
en de vaak knullige omschrijvingen… zojuist zag ik weer een “radio” controlled klokje op zo’n website
zonder dat deze functie in de specificaties staat.
je vraagt je dan toch af of zo’n bedrijf wel iets wil
verkopen of alleen maar op goed geluk een aantal artikelen en foto’s op z’n website knalt.
ze moeten toch “iets” proberen want dit ga je als
winkelier
anders geheid verliezen van webshop’s
Ben het niet met je oneens.
als consument kun je op Internet enorm veel
modellen bekijken, vergelijken qua prijs,
en je kunt er thuis op wachten,
geen gedoe met parkeergeld of drijfnat laten
regenen
Sommigen vind het shoppen juist leuk. Vooral de dames. Voor de duidelijkheid, het is niet mijn ding. Maar zoals ik al zei, irl shoppen heeft voor mij ook zo z’n voordelen.
het nadeel van webshoppen is m.i. alleen het op
maat maken van de polsband ( kan niet iedereen
zelf )
en de vaak knullige omschrijvingen… zojuist zag
ik weer een “radio” controlled klokje op zo’n
website
zonder dat deze functie in de specificaties
staat.
je vraagt je dan toch af of zo’n bedrijf wel iets
wil
verkopen of alleen maar op goed geluk een aantal
artikelen en foto’s op z’n website knalt.
Grappig dat je het zegt. Maak geregeld mee dat de verko(o)p(st)er hetzelfde knullige doet. Waar ik werk, merk ik dat ook. Het is dus niet uitzonderlijk, dus kan het wel begrijpen.
Grappig dat je het zegt. Maak geregeld mee dat de
verko(o)p(st)er hetzelfde knullige doet. Waar ik
werk, merk ik dat ook. Het is dus niet
uitzonderlijk, dus kan het wel begrijpen.
Dat is een van mijn grootste ergernissen. Verkopers (m/v) die ab-so-luut niet weten wát ze verkopen.:X
Vanmiddag even in de stad zag grote kortingkaarten in de etalage nu weet ik waarom!!! jammer bij ons in de zaanstreek een mooie winkel met veel keus…mochten ze toch ten onder gaan hoop ik nog op extra koopjes…ja de ene zijn dood is de ander zijn…hobby te verzamelen van horloge’s.
Vanmiddag even in de stad zag grote kortingkaarten
in de etalage nu weet ik waarom!!! jammer bij ons
in de zaanstreek een mooie winkel met veel
keus…mochten ze toch ten onder gaan hoop ik nog
op extra koopjes…ja de ene zijn dood is de ander
zijn…hobby te verzamelen van horloge’s.
wordt vervolgd
Dan vraag ik me toch af waar je in de Zaanstreek een Siebel winkel hebt gevonden…?!
Onbetaalbare winkelhuur, dure verzekeringspremies,
zware beveiligingsmaatregelen, prijsafspraken
onzekerheid m.b.t. de goud / zilverprijs
concurrentie met webwinkels en prijsvechters,
dat kan niet goed blijven gaan.
Onbetaalbare winkelhuur, dure
verzekeringspremies,
zware beveiligingsmaatregelen, prijsafspraken
onzekerheid m.b.t. de goud / zilverprijs
concurrentie met webwinkels en prijsvechters,
dat kan niet goed blijven gaan.
Je vergeet denk ik de opkomst van een nieuwe generatie die zich meer bekommert om smart watches en g-shocks.
Ze hadden toch wel een zeer klassieke collectie.
Siebel was toch juist weer wat moderner bezig met TW steel Boccia en Boss Orange.
(niet dat 'n oranje wijzertje veel verschil maakt)
en ook hun locaties waren wel goed gekozen,
alleen waarom zou je bij Siebel binnen lopen wanneer
je eenzelfde klokje voor exact dezelfde prijs op het web kunt bestellen
bij siebel op lokatie bekijk je 20 horloges e.d.
en via het web haal je zo 100 specificaties en klantenreviews binnen ook.
je moet tegenwoordig als winkelier ook op prijs durven concurreren en dat zit er eigenlijk niet in
landelijk zijn deze prijzen tot bijna op de cent gelijk.
Ik denk dat er echt een splitsing komt. Het horloge voegt nauwelijks functie toe, nagenoeg overal hangt een klok of heb je je telefoon bij je. Het horloge is zeker nog wel populair onder jongeren, maar gewoon alleen als sieraad.
Zie je bij mij op de campus ook enorm, mensen die met een horloge lopen doen dat alleen omdat ze t mooi vinden.
Las het ook zojuist op nu.nl en op hun site, zowel de winkels als de webshop zijn ‘dicht’. Tegenwoordig maakt de helft van de failliete bedrijven een doorstart (waarbij de vorderende partijen veelal het nakijken hebben) dus wie weet, misschien biedt een focus op alleen de website nog voldoende mogelijkheden.
Ben ik blij dat ik er niets heb besteld c.q. op levering wacht, of iets in reparatie heb, degenen die dat wel hebben krijgen hopelijk geleverd waarvoor ze eventueel al hebben betaald…