Re: Wat zou jij doen ? Pelagos of Airking

Als je smalle polsen heb zou ik zeker voor de rolex gaan :slight_smile:

Lastig…

Persoonlijk vind ik de Pelagos mooier, maar ik kan me voorstellen dat een Rolex altijd welke is in menig collectie.

Pelagos is 43mm, lug to lug 50mm dacht ik, dat is niet mooi op smalle polsen (been there, done that)

Gezien jouw polsen en de kleding: absoluut de Airking!

Airking zonder twijfel

Brutus Schreef:

Gezien jouw polsen en de kleding: absoluut de
Airking!

+1 Deze Rolex is dan juist wat minder aanwezig.

Los van de keuzen van anderen, heb je die eigenlijk al opgesloten in je eigen vraag. Veel plezier straks met je Rolex :+

een Tudor ziet eruit als een Tudor… Herkenbaar dus…

een Airking IS een Rolex, maar ziet er op het eerste gezicht niet uit als een Rolex… want… geen Mercedeswijzer…

Persoonlijk vind ik de Airking zo’n beetje de mooiste Rolex…

Je sluit jezelf op in je eigen vraag. Je weet dat een Pelagos vooral mooi is op dikkere polsen en dat de Rolex veel beter geschikt is voor jouw pols qua formaat.

doordat je toch hier de vraag stelt krijg ik het gevoel dat je de Pelagos mooier vindt, alleen het formaat en het ETA-uurwerk nadelig vindt.

als je de pelagos mooier vindt moet je gewoon doorsparen voor een pre-ceramic Submariner. Zelfde stijl, maar wel geschikt voor de kleinere pols. En manifactuur.

Zonder twijfel de Tudor. De Rolex doet me helemaal niets. Daarnaast, lekker boeiend wat de maat van je pols is. Gewoon dragen wat je een mooie klok vindt.

Ik zou zeker voor de Rolex gaan. Die airking is een prachtige ingetogen Rolex, alles behalve patserig, zeer, zeer stijlvol… en… het is een Rolex. Geloof me, it makes you feel good…

1 like

Rolex Datejust :wink:

Ik zou de Tudor doen. In het echt nog veel mooier dan op foto.
De Airking vind ik maar boring.

Veel mensen hier zijn gek op Rolex. Ik heb dat helemaal niet. Kan me alleen voorstellen dat je vanuit waardevastheid er een koopt. Heb geen idee of zo’n Airking net zo waardevast is als bijvoorbeeld een Sub? Maar wat is precies je polsmaat? En dan nog, pas als je 'm om hebt kun je bepalen of ie te groot valt of niet. Heb je ook gekeken naar een Aqua Terra, de nieuwe SM 300 of een Black Bay? Volgens mij zijn die allemaal net wat minder fors.

Airking natuurlijk… :smiley:

Geen twijfel hier: Pelagos

Ik ben niet zo’n Rolex fan, maar een aantal modellen is naar mijn modellen tot in de perfectie uitontwikkeld. Het “oude” formaat datejust is daar één van.
Een Explorer valt m.i. ook in die categorie. Een Airking vind ik het net niet.
De Tudor is geweldig voor erbij. Met je smalle pols inderdaad voor jou net een maatje te groot voor onder je overhemd.

Gr. Han

Lijkt het nou zo of staat die secondewijzer nou enorm onzuiver op het eerste plaatje vd Rolex?

Ik heb zelf ook smalle polsen en daarom daarnaast ook een 36mm datejust met witte wijzerplaat. Draagt heerlijk, past mooi onder een overhemd. Maar een 34mm lijkt me wel heel erg klein voor een volledig stalen horloge. Leuke is wel dat het uitstekend te combineren is met een zwart/bruin leren band, net alsof je weer een ander horloge hebt aangeschaft. Met de Pelagos kan dat ook, maar dan moet je het eerder combineren met nato of rubber, want leer vind ik niet zo staan. Ik heb niks met de Pelagos, maar vind het qua model wel mooier dan de Airking, en past ook meer met mijn stijl. Succes in ieder geval.

Selie Schreef:

Lijkt het nou zo of staat die secondewijzer nou
enorm onzuiver op het eerste plaatje vd Rolex?

Ik hoop toch niet dat je vraagt of de secondewijzer wel precies op de indices tikt?