Re: Wat zou jij doen ? Pelagos of Airking

Bert1 Schreef:

Selie Schreef:


Lijkt het nou zo of staat die secondewijzer nou
enorm onzuiver op het eerste plaatje vd Rolex?

Ik hoop toch niet dat je vraagt of de
secondewijzer wel precies op de indices tikt?

Eigenlijk wel ja. Ik begrijp dat dat een vreemde vraag is. Je wil me vast wel uitleggen waarom? Ik leer graag bij.

Oh wacht… deze tikt natuurlijk niet… D’oh.

Selie Schreef:

Bert1 Schreef:


Selie Schreef:



Lijkt het nou zo of staat die secondewijzer
nou

enorm onzuiver op het eerste plaatje vd
Rolex?

Ik hoop toch niet dat je vraagt of de
secondewijzer wel precies op de indices tikt?

Eigenlijk wel ja. Ik begrijp dat dat een vreemde
vraag is. Je wil me vast wel uitleggen waarom? Ik
leer graag bij.

Zonder twijfel de Airking!
Staat je erg goed.
Persoonlijk ben ik helemaal warm aan het lopen voor de Pelagos (maar ik heb behoorlijk dikke polsen)!
Maar de Tudor is echt veel te groot voor jouw polsen!
succes met je keuze!

gr dirk

mijn smaak neigt meer naar de pelagos, dus als mn pols m aankan, dan zou ik eerder voor die gaan. (hoewel… ik zou eigenlijk liever hebben dat ie in t blauw uitkwam, maar dat terzijde.)
aan de andere kant vind ik de airking n leuke bandenswapper. de pelagos zou ik alleen icm zn titanium band of rubber dragen. de airking ook op leer en misschien zelfs nato/zulu.

dit alles gezegd te hebben, het gaan om n horloge voor jezelf. dus kies t klokjes waar jij je prettig bij voelt. en als ik net als n paar andere leden zo je relaas doorneem, denk ik dat je met de airking de betere klik hebt.

100% doorsparen voor een sub! Zit er qua afmeting tussen in, lijkt op de Pelagos (maar dan mooier) en is een Rolex. Twee jaar lang €100 sparen en je hebt 'm al!

100 per maand dan hè :wink:

1 like

Erik de Gast Schreef:

100 per maand dan hè :wink:

ja, totdar blijkt dat rolex in 2 jaar de prijzen weer omhoog heeft gegooid :+

Arie Kabaalstra Schreef:

een Airking IS een Rolex, maar ziet er op het
eerste gezicht niet uit als een Rolex… want…
geen Mercedeswijzer…

de sub is wel n icoon, maar voor mij is t eerste wat bij mij opkomt bij rolex de datejust. puur omdat toen ik klein was in mn omgeving de meeste ooms zo iets hadden.
maar die heeft dus ook geen mercedes wijzers, maar voor velen zeer herkenbaar rolex.

doch, de airking ziet er wat… ‘algemener’ uit met de wat anoniemere wijzers, de gladde lunette ipv gekarteld/fluted, en de oysterband vind ik zelf ook wat ‘algemener’ dan de jubilee.
n mooie subtiele rolex. alleen de indexen en cijfers vind ik wat fors ivt de wijzers. of in dit feval de wijzers misschien wat iel.

Als het je puur om de maat gaat kun je natuurlijk zoals TagEd al aangeeft ook de blauwe Black Bay nemen. Pelagos stijl en maar 41mm.
Dat hele gedoe over welk uurwerk erin zit vind ik zo onbelangrijk.
Zolang het een betrouwbaar uurwerk is moet het goed zijn. Scheelt ook weer in de prijs :slight_smile:

:smiley:

Selie Schreef:

Oh wacht… deze tikt natuurlijk niet… D’oh.

Selie Schreef:


Bert1 Schreef:



Selie Schreef:



Lijkt het nou zo of staat die secondewijzer
nou

enorm onzuiver op het eerste plaatje vd
Rolex?

Ik hoop toch niet dat je vraagt of de
secondewijzer wel precies op de indices tikt?

Eigenlijk wel ja. Ik begrijp dat dat een
vreemde
vraag is. Je wil me vast wel uitleggen waarom?
Ik
leer graag bij.

Pelagos :wink:

Ik zou eerst eens uitvogelen wat voor een klok je wilt hebben.

Dresser of duiker.

Zoals je zelf al aangeeft zijn het 2 hele verschillende horloges qua maat functie en looks.

Ik ben een duikerfreak dus als ik de keus had… De Pelagos.

En wat betreft de maat, Een duiker mag best wat groter uitvallen.

Maar het moet er niet gaan uitzien als een hockeypuck op de pols vindt ik persoonlijk.

Succes.

Groeten.

Noel.

De Airking is het voor mij net niet. Ik heb zelf ook kleine polsen maar zou toch altijd voor de Datejust gaan.

Tussen de Pelagos en de Airking zou ik voor de Pelagos gaan, zoals gezegd doet de Airking me niets en een duiker mag, vanwege z’n afleesbaarheid onder water, best wat groter zijn.

Dit heet een “nobrainer”…
Als je herkenning wilt: Rolex
Als je een beter en superhorloge wilt: Pelagos
m.a.w. Pelagos by a mile!

persoonlijk voor de pelagos, waarom? omdat je al aangeeft een jong gebruikt rolex wilt en geen nieuwe daar maak ik uit op dat de onderhoud van een rolex wel erg tegen gaat vallen?
maar ik kan er natuurlijk naast zitten!

Even ter illustratie voor de mensen die Pelagos roepen zonder naar de kleine polsen van de ts te kijken:

Dit is een Pelagos op een pols van 17cm, stel je even voor hoe dat eruit ziet op een pols van 16,5 cm of kleiner.

Dit is wel een prachtige Pelagos, maar voor de maatvoering zou ik inderdaad afwijken naar een ander. Ik vind deze Airking wel erg mooi, maar ook erg klein. Zelfs voor een pols van 17 cm. Uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt.

Buiten het feit dat ik de Airking gewoon mooier/chiquer vind dat de Pelagos, denk ik dat de Airking ook beter bij jou polsen past.
Afgaande op de foto’s heeft de Airking een mooiere dail en betere afwerking, géén datumaanduiding (al dan niet in een andere kleur), subtielere wijzers en is het gewoon een Rolex. :slight_smile:

Ik vind dat mensen met een kleine pols zich teveel beperkingen laten opleggen :wink:

Erik11 Schreef:

Ik vind dat mensen met een kleine pols zich teveel
beperkingen laten opleggen :wink:

Dit dus. Waarom jezelf beperken? Dat wordt al genoeg gedaan door anderen.