Re: Wat zou jij doen ? Pelagos of Airking

2 redenen:

  1. Het ziet er niet uit
  2. Het zit niet lekker

Naast het feit dat grote kasten aan de zijkant van de pols uitsteken, zit je met het probleem dat de bandjes hierdoor veel te lang zijn.

Rolex, zal je nooit spijt van hebben.

Ben je er zelf al een beetje uit want het begint hier wel een hele discussie te worden he ?

Jaap-Wim Schreef:

De Airking is het voor mij net niet. Ik heb zelf
ook kleine polsen maar zou toch altijd voor de
Datejust gaan.

Tussen de Pelagos en de Airking zou ik voor de
Pelagos gaan, zoals gezegd doet de Airking me
niets en een duiker mag, vanwege zā€™n
afleesbaarheid onder water, best wat groter zijn.

Altijd zou ik niet zo snel zeggen. Heb je echt slanke polsen dan is een Airking vaak beter aan de maat. Veel mooier in verhouding. Wat wel kan is een small/ dames model Datejust. En de tijd van zo groot mogelijke monsterklokken om de pols raakt nu steeds meer uit de mode.

elke pols minder dan 18cm zal er belachelijk uitzien met een Pelagos erop, hoe gaaf het horloge zelf ook is.

18,5 cm hier (keer 2 :D) en het formaat van de Tudor is perfect.

vinrouge Schreef:

Ben je er zelf al een beetje uit want het begint
hier wel een hele discussie te worden he ?

Idd, zoveel meningenā€¦ ik zou ze es proberen naast elkaar te hebben om de pols en dan de knoop door te hakken. IRL vergelijken doet zoveel meer dan.

Henkjan91 Schreef:

elke pols minder dan 18cm zal er belachelijk
uitzien met een Pelagos erop, hoe gaaf het horloge
zelf ook is.

18,5 cm hier (keer 2 :D) en het formaat van de
Tudor is perfect.

Ik was nou toch wel eens benieuwd naar het formaat van die Pelagos. Blijkt het om 42mm te gaan. Kom op zegā€¦ ik kreeg door alle reacties hier de indruk dat het om een beest van 48mm ging.

Selie Schreef:

Henkjan91 Schreef:


elke pols minder dan 18cm zal er belachelijk
uitzien met een Pelagos erop, hoe gaaf het
horloge
zelf ook is.

18,5 cm hier (keer 2 :D) en het formaat van de
Tudor is perfect.

Ik was nou toch wel eens benieuwd naar het formaat
van die Pelagos. Blijkt het om 42mm te gaan. Kom
op zegā€¦ ik kreeg door alle reacties hier de
indruk dat het om een beest van 48mm ging.

Als je dan toch zoekt; kijk dan ook gelijk hoe dik het ding is. Op dunne polsen is het gewoon geen gezicht.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Eens. Bij een dresswatch kan t prima maar voor een model als dit niet. Ik vond een 36mm Explorer al op het randje terwijl een 35mm Tangente prima kon.

Zelfde met een 38,5mm Aqua Terra. Net wat te gedrongen door bezel en dikke(re) kast.

SuperC Schreef:

On topic, de Pelagos. 34mm is voor een vent gewoon
echt te kleinā€¦

Oei, ik heb zitten suffenā€¦ 34mm vind ik in de meeste gevallen ook te klein voor een herenhorloge. Zou ik zelf niet zo snel doen. Maar dat geldt bij mij voor de meeste klokjes onder de 40mm. Beetje afhankelijk van de lugs en stijl.

Ik zou een Datejust zoeken of zoā€¦ Horloge zonder datum vind ik niks :slight_smile:

stitch Schreef:

Altijd zou ik niet zo snel zeggen. Heb je echt
slanke polsen dan is een Airking vaak beter aan de
maat. Veel mooier in verhouding. Wat wel kan is
een small/ dames model Datejust. En de tijd van zo
groot mogelijke monsterklokken om de pols raakt nu
steeds meer uit de mode.

Mooie horloges!! (tu)

Maar die je hier laat zien is de DJII? Als ik voor mezelf zou moeten kiezen zou ik gaan voor de vorige generatie Datejust, de 16200, zelfde model als jouwe (116200??) maar dan een fractie kleiner. Net tussen een Airking en DatejustII in.

Jaap-Wim Schreef:

Maar die je hier laat zien is de DJII?

Op die foto staat geen dj2, maar gewoon een 36mm model.

Zeker! Draagt een stuk groter dan een Seiko SKX007 bijvoorbeeld.

Een reactie op een bericht zou je niet misstaan. ā€¦nee is ook een antwoord.

Voor mij zou het de airking worden.
Ik heb nooit zo,n probleem met "maar"34mm,ondanks mijn aardige postuurā€¦
Verder heb ik niet zoveel met Tudor,wat niet wegneemt dat ik sommige modellen wel mooi vind.

Ik zou na aanvankelijk korte twijfel zonder meer voor de Pelagos gaan. De airking is net als de explorer 1 net iets te beschaafd voor me.

Als je smalle polsen heb zou ik zeker voor de rolex gaan :slight_smile:

Lastigā€¦

Persoonlijk vind ik de Pelagos mooier, maar ik kan me voorstellen dat een Rolex altijd welke is in menig collectie.

Pelagos is 43mm, lug to lug 50mm dacht ik, dat is niet mooi op smalle polsen (been there, done that)