Rechten en plichten op het forum, ook in het topic Gezocht en Ervaringen met Kopers

Hoi allemaal,

Ik heb flink nagelezen en de zoekmachine ook aan het werk gezet. Ik ben uiteraard nog redelijk nieuw op het forum, ik ben het ook absoluut eens met het beleid wat hier gevoerd wordt qua Trustlevels, kan me er (vrijwel helemaal) in vinden.

Ik heb via het forum inmiddels 5 aankopen gedaan, echter slechts bij de laatste een topic in het Ervaringen met (Ver)kopers subforum gekregen. Het zou eigenlijk wel fijner zijn als verkopers (met een hoger Trustlevel uiteraard) ook heel kort en bondig hun ervaring met de (newbie)koper zouden delen op het daarvoor bedoelde subforum. Ik heb hier echter niet specifiek voor gevraagd aan de verkopers hoor, maar hen wel een waardering gegeven.

Volgorde van aankopen:
Seike Kinetic
Breitling Avenger II Seawolf
Breitling leren band met Breitling gesp
Rolex Explorer (vermelding als koper)
Bergeon bandenwisselaar

Gisteren heb ik met mijn vriendin een nieuwe Breitling Superocean gekocht. Daar heb ik net ook een ander bandje voor besteld, en ik zoek xxxxxxxxxxxxxx (verwijderd door beheer). Dat kan natuurlijk door niet officieel een topic als dit aan te maken :joy: maar misschien zou het een idee zijn om het gezocht topic op te splitsen in gezocht horloge en gezocht onderdeel, om datgene wat ik hier gevonden heb te voorkomen… Gezocht Rolex… afspraak en kop ingeslagen krijgen…

Genuanceerd:

  • het zou fijn zijn als verkopers hun kopers een beetje meer zouden belonen met een recensie, vooral als die nog geen fatsoenlijke Trustlevel-status hebben. Is ook handig voor andere verkopers.

  • een wat meer openbaar gezocht topic voor onderdelen/ banden met minder waarde makkelijker toegankelijk maken

Het is maar mijn mening hoor…

Groeten,

Michael

3 likes

Had je de verkopers niet gewoon kunnen vragen om wat exposure?

5 likes

Heb daar niet om gebedeld.

Gaat ook niet alleen om mij als persoon, is meer algemeen bedoelt, 4 van 5 zie je niets van.

1 like

Ik snap de gedachte wel maar het is nu eenmaal de manier hoe het hier werkt en blijft werken.
Als ik op het www kijk kom ik ook vaak horloges tegen waarvan ik een gezocht topic zou willen maken maar helaas dat kan (nog) niet.
Geduld is een schone zaak :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Als je leuk contact hebt gehad zal niemand het als bedelen zien als je vraagt of men een korte review wil schrijven om je te helpen.

Denk dat als je die gedachtegang anders benadert je al een heel eind bent

4 likes

Neuh, dat is een kutidee. Laat de lat voor beide partijen maar hoog.

2 likes

Ik maak er wel ff een hoor. :+1:
Wat wil je erin hebben?

5 likes

Ik snap wel waar je vandaan komt, ik zit met exact hetzelfde probleem namelijk. Maar regels zijn regels en zoals hierboven gezegd, nog even geduld hebben. En als je echt een kleine review wil dan zullen de meesten op ons forum dat vast doen als je het meldt.

1 like

Hoi Han, ik heb gezien dat je vrijwel overal altijd pittig maar redelijk antwoord. Als ik als Newbie een aankoop toch netjes afhandel mag dat toch wel genoemd worden, zonder daardoor in level te stijgen?

Vooral ook omdat anderen daardoor juist een juiste inschatting kunnen maken?

8 likes

Je bedoelt hopelijk toch een gezocht en niet een review??? Heb nog niets bij jou gekocht…

Tijd is de belangrijkste factor om

Daar gaan geen honderd reviews verandering in brengen. Ik geloof zelfs dat deze periode (was zes maanden geloof ik) zelfs recent is verhoogd. Gewoon lekker meedoen en afwachten.

3 likes

En als je als newbie een aankoop niet netjes af hebt gehandeld wordt het weer drama. We hebben maar twee moderators voor dit forum en ze hebben het druk genoeg zonder die fitties.

Er is altijd ruimte voor verbetering, maar dit is het niet.

7 likes

Eens, maar wie controleert dát nou? :man_shrugging:

6 likes

Dat denk ik ook inderdaad, ik ben al ruim een jaar op het forum en toch ook semi actief. Maar geen haast, ik vermaak me hier goed en verkopen hoef ik toch niet🙂

1 like

Dit is echt niet bedoeld om een rel te veroorzaken hoor, maar eigenlijk wil ik alleen een gespje in maat x voor merk x, als er dan betrouwbare recensies in Aan/verkoop zouden zijn, zou dat mee kunnen spelen. En we praten daar niet over honderden euro’s, zoiets zou toch wel legaal mogelijk moeten zijn op het forum denk ik…

Er is toch een gezocht topic voor banden en gespen etc.
Ik weet alleen niet vanaf welk trustlevel die toegankelijk is.

Edit: ik zie trustlevel twee staan

1 like

Tsja, die heb ik dus niet…

1 like

Gewoon actief posten en je bent t vanzelf.

1 like

Een verplichting tot recensie daar ben ik niet van gediend.
U stelt wel een hoop eisen voor iemand met thrustlevel 2 of minder.

1 like