Voor mij is de doos een verpakking die me eigenlijk niks zegt en die op zolder alleen maar loos ruimte inneemt. Ik zou ze graag weg doen, maar als je ooit wat door wilt schuiven moet je ze hebben.
Gast. Om 2:19 uur, voorafgaand aan een werkdag. Ik zag vorige week doordeweeks ook al dat soort tijdstippen langskomen. Gaat het wel goed daar?
Gewoon zonder B&P kopen
Bovendien, oud papier is geen fuk meer waard
Ik bewaar ook altijd de hele mikmak en hier ligt dit spul dus ook soms jaren onaangeraakt te verstoffen.
Vroegah waren dit vaak nog kleine bescheiden doosjes, maar ik weet niet waar die trend van steeds grotere dozen met uitsparingen voor extra tierdelanteintjes (sleutelhangers ed) uiteindelijk zal eindigen??
Het meest irritant zijn nog wel de horloges waar je weet ik hoeveel dezelfde boekjes bij krijgt in de meest exotische talen. Je zou het horloge maar eens verkopen aan iemand die de instructies graag wil in Zulu of Kliktaalā¦
Niet echt.
Dat is gewoon een business model⦠want erbij kopen kan altijd
Dit begrijp ik dus echt niet, ik heb aan dat dit een budget Seiko, Citizen of Casio was maar als het een wat duurder merk is dan vind ik het een verplichting voor de rest van de wereld om de doos en papieren netjes te bewaren. Bij de erfenis is het toch fijner om een horloge inclusief alle dozen/papieren mee te geven?. Een horloge wordt gelijk stukken minder waard als hij incompleet is.
Daarnaast vertegenwoordigt de doos ook nog echt wel een waarde. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd jongens!
Ik maakte een grapje. Ik hoopte dat de opmerking aan het einde met āruimte in de lege kastenā het nòg dikker er op zou leggen⦠Niet voor iedereen blijkbaar.
Om serieus in te gaan op het gegeven; Ik bewaar doos en papieren.
Dan ben ik dood, couldnāt care less.
Zo zie ik het graag.
Ohjee, dat wordt weer kritiek op mijn foto
Ik snap dat hij een vintage horloge een doos overrated is, deze hoeven niet origineel te zijn.
Bij nieuwere horloges ben ik toch wel wat huiverig als er niks bij aanwezig is
Poeh, ik ben blij dat ik niet zulke zware verantwoordelijkheden heb.
Die enorme doos van mijn Speedmaster staat hier ergens op zolder stoffen, maar iedere keer als ik het zie staan irriteer ik mij eraan en overweeg ik het weg te gooien (of te verkopen).
De binnen- en buitendoos van de Speedmaster is dan ook onhandig groot, vooral nutteloos en bevat dingen die ik totaal niet boeiend vind (vergrootglas, infoboekje en andere tierlantijntjes etc). Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom producenten dit doen. Ik heb liever korting op mijn horloge dan zoān doos. Wat mij betreft is een horloge gewoon een horloge en is alle opsmuk irrelevant en onnodig.
Wat mij betreft stoppen de producenten met die kinderachtige prullaria. Goede wijn behoeft geen krans.
De papieren heb ik uiteraard wel goed bewaard.
ā¦en gewoon met de mobiel, in mān pauze.
zoān mooie houten Omega doos die gooi je niet weg
Bij de Speedmaster kun je het wel raden. Ze moesten de boel wat opleuken om een forse prijsverhoging te vergoelijken. En dan krijg je idd voor veel meer geld een hoop nutteloze troep erbij.
Dat riep ik ook toen ik in joggingpak en op slippers bij mijn eigen bruiloft aan kwam zetten.
Ik vond de doos van mijn Speedmaster juist echt super tof en ik denk dat een eventuele volgende eigenaar het ook heel leuk zou kunnen vinden om de set volledig te hebben, daar bewaar ik hem ook voor. Als liefhebber begrijp ik het helemaal als mensen de complete set leuk vinden, dus bewaar ik hem (al moeten ze hem niet veel groter gaan maken).