Heerlijk dat! Laat staan als het houten kratten worden, zoals waar mijn Jeff Rowland versterkers in zaten. Nog loodzwaar ook. Dan vallen de dozen van horloges nog mee, al heb ik er ook geen plek voor.
Niet raar, de horloges wil je schrokvrij vervoeren. Dozen houd je apart en ingepakt. Kan de dealer het samenvoegen en er een mooi feestje van maken.
Idem bij Omega, zelf 5 stuks be- en veroordeeld voor ik een QC-wise acceptabele Speedmaster vond.
Heeft iemand zich al gemeld met deze reden?
Ik trok het echt niet meer afgelopen weekend. In het begin ging het nog wel. Maar het kon écht niet meer. Wat stond dat ding toch vreselijk in de weg in de schuur. De papieren heb ik wel gehouden. maar heb na 8 jaar toch eindelijk de doos van mijn Volkswagen Transporter weggegooid.
Na 10 jaar mag bij mij het plastic van de stoelen.
Alleen vóór, dat dan weer wel.
Ik krijg overigens wel nog altijd dat âunboxingâ gevoel als ik âs ochtends mijn horloge uit de doos haal (doe m graag ook âs nachts in de omdoos om die reden). Dat genietmomentje in de ochtend is het voor mij zeker waard om de doos te houden.
Maar misschien ben ik gewoon een beetje raar
Dat is het !
Met alle respect, dit vind ik echt een stomme oplossing. En wel hierom:
Inbreker komt binnen, ziet de kluis, denkt âpfff, veel moeite, laat maarâŠâ Dan trekt hij de la ernaast open en ziet daar allemaal horlogedozen. Nu is hij nog meer gemotiveerd om toch die kluis open te breken, want nu weet hij zeker dat dat de moeite waard gaat zijn!
Een belangrijke reden voor mensen om de dozen weg te gooien is dan ook, geen ruimte in de kluis en geen zin om boeven op de verkeerde gedachtes te brengen.
Klopt. Moest tijdelijk even zoâŠ
Ondertussen zijn de kastjes al verdwenen naar de stort en de dozen opgeslagen in de gehuurde opslag.
Want.
We zijn nieuw huis aan het bouwen.
Ik krijg in de slaapkamer een smalle kast in de muur met daarin een kluis verankerd . Afgewerkt met mooi deurtje en schapjes/lampjes .
Dan heb ik ook meteen een zolder ( een echte berg zolder) waar alle dozen zooi heen kan.
Kijk, daar heb ik zin in!
Nog even geduld hebben.
FTFY
Ik koop mân horloges niet omdat een ander een full set kan erven. Wat is dat nou voor onzin? Ik draag die dingen. Ah, ik zie dat @GroteBozeWolvin me al voor is geweest. Twee weken.
Yup.
Misschien heb je te weinig horloges. Je zou wel anders kikken als je wakker werd in een zee van 23 dozen van jezelf en 5 dozen van je vrouw.
Koop er een paar bij, zou ik zeggen.
Kijk eens op YouTube naar Roman Sharf.
Hij heeft een aantal videoâs van horloge beurzen.
In die video zie je heel veel moderne horloges zonder doos verkocht worden omdat die te veel ruimte innemen bij het vervoer naar en van de show.
Dus dat is ook nog een mogelijke reden dat in ieder geval de doos zou kunnen ontbreken.
Je draagt ze maar even⊠daarna komen nieuwe dragers die het wel op prijs stellen dat er een doos en papieren bij zit. Dus niet zo aso en bewaren die hap!
Pfoe
Ik heb ook niets met die domme dozen.
De enige reden dat ik wat van die dingen in een kast heb liggen, is om meer te kunnen verdienen aan mensen die denken zoals jou, omdat ik wel eens wil wisselen van horloges.
Maar ik ga echt niet een gezellig avondje horlogedoosjes zitten kijken
En als ik dood ben zoeken ze het maar lekker uit met die horloges, dan kan ik me daar echt niet meer druk over maken.
Haha ben me aan het orienteren op de volgende, maar rustig aan. Even rustig sparen ook nog natuurlijk, want het geld groeit helaas niet aan de boom.
En wil dit horloge momenteel nog elke dag dragen, daarom durf ik ook nog geen tweede te kopen.
Thanks, een spiegel zo nu en dan kan geen kwaad!
Denk niet dat de rest van de wereld er wat van vindt dat jij je Rolexdoos niet weggooit. Of wel.
Nee ik kan me gewoon niet in de breinen verplaatsen van mensen die deze dozen gewoon wegdonderen, wie het kleine niet eertâŠvoor mij dragen dit soort ârandzakenâ ook bij aan de horlogeverzamelbelevenis. Wellicht ben ik een beetje raarâŠof hebben we hier eindelijk het duidelijk verschil ontdekt tussen echte horlogeliefhebbers en mensen met teveel geld die lak hebben aan alles en iedereenâŠ