Refurbished Seiko Sarb017 Alpinist op Ebay, wat moet ik daar van denken?

Heb op het Forum gezocht maar niet kunnen vinden of mijn onderwerp als vraag al eens gesteld was dus bij deze:

Ben op zoek naar een SARB017 en kom op Ebay een paar verkopers tegen (GB en USA) die (wel of niet zogenaamd) Refurbished exemplaren aanbieden. De reviews van de kopers zijn voor 95% lovend en een enkele stuurt hem terug zonder te melden dat het nep is. De refund wordt snel betaald om geen negatieve review te krijgen waarschijnlijk. Als ik de verkopen ongeveer optel lijkt het er op dat de Alpinist een bagger horloge is :joy: want er worden nogal veel gerefurbished exemplaren verkocht.

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze exemplaren of weet iemand het ‘echte’ verhaal achter deze exemplaren/verkopers of ben ik gewoon te achterdochtig.

Ik heb hier wel eens gehoord dat verkopers uit GB bekend staan om Frankenstein watches maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Heb je een link naar de aangeboden horloges?
Er is vast wel een kenner die het direct ziet.

1 like

Dat.

Haha nee totale onzin. Dat horloge heeft een uurwerk wat in honderduizenden horloges gebruikt wordt. Als dat zo zou zijn heb ik hier 2 baggerhorloges.

95% is geen goeie score hoor op Ebay.

Snel weglopen en hier het blauwe gedeelte in de gaten houden. Soms komen ze wel voorbij.

1 like

Echt bagger. Heeft dingen overleefd waar een baby Tuna heel erg van schrok. :grin:

3 likes

Voor de duidelijkheid, ironisch bedoeld, het tegenovergestelde is bij mijn weten van toepassing.

2 likes

Maar heb je een linkje? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat er dan uitziet.

1 like

Voor het geld dat ik hem eind 2016 kocht was het zeker geen bagger :wink:

4 likes

Het bedoelde in onderwerp

https://m.ebay.nl/itm/Refurbished-SEIKO-SARB017-Mechanical-Alpinist-Automatic-Mens-Leather-Watch-NOBOX/312829392867?

Refurbished is vaak een ander woord voor nep, gevuld met aftermarket onderdelen. De Mumbai specials worden ook aangeboden als refurbished horloge

1 like

Prima prijsje. Ik zou de gok durven te wagen,maar ik heb er al een!!

2 likes

Ik heb er 1
het is zeker geen bagger horloge.
Het is een heerlijk horloge met mooie uitstraling.

Die link
Ik zou het er niet op gokken en wachten tot er hier 1 wordt aangeboden.
Dan weet je zeker dat je een goeie te pakken hebt.

1 like

Even leren lezen allemaal :kissing_heart:. Er wordt niet gezegd dat de alpinist bagger is. Alleen gevraagd of ‘refurbished’ bagger is. Blijkbaar grote kans op samengeraapte horloges zoals @koekoek zegt, dus wegblijven.

1 like

Het staat ook in een van de advertenties op EBay. Ze knappen oudere Alpinist’s (Alpinisten?) op door nieuwe originele onderdelen te gebruiken. Niet fake dus en ook geen Franken, want het zijn originele onderdelen van de SARB017 zelf.

Tijd terug was de refurbished IPhone een hype. Had er destijds ook een gekocht. Dat waren wat oudere IPhones met een nieuwe batterij etc. Origineel en gewoon opgeknapt met originele onderdelen.

Ik zou er persoonlijk van wegblijven want het is niet duidelijk of ze alleen cosmetisch zijn opgeknapt, en of het uurwerk ook is opgeknapt en vervangen.

2 likes

Hoe weet je dat? Ze kunnen de term refurbished ook misbruiken. Fake coacktails zijn ook “refurbished”.

2 likes

Het staat erbij in bepaalde advertenties en dat is ook waar het term ‘refurbished’ voor staat. Het opknappen van oudere en gebruikte producten door gebruik te maken van originele onderdelen van het model zelf.

Dit staat bv in een van de advertenties op EBay:

2 likes

Zou wat een verkoper zegt nooit vertrouwen. Ik zou het te tricky vinden en de prijs is incl shipping en met de paypal wisselkoers ook weer niet zo aantrekkelijk dat ik het risico zou willen nemen. Misschien is het wel legit hoor, maar met alle fakes die op ebay tegenwoordig verkocht worden zou ik het niet er op willen wagen.

1 like

Nee idd, dat zeg ik ook hierboven. Ik zou er ook van wegblijven. Kan best zijn dat ze het cosmetisch in orde maken met bv een nieuwe wijzerplaat, caseback etc, maar dat het uurwerk bv waterschade heeft of zelfs vervangen is voor een cheap uurwerkje.

Ik zou een nieuwe kopen of een jong exemplaar hier via het forum. Een nieuwe kopen vind ik persoonlijk vrij pijnlijk aangezien ze tegenwoordig bijna 2 of zelfs 3 keer duurder zijn dan voorheen :sweat_smile:.

2 likes

Er staat ook bij dat ze dan weer bijna net zo goed zijn als een nieuwe. Als je toch originele onderdelen gebruikt moeten ze toch gewoon 100% net zo goed zijn?

Ik weet niet of ze fake zijn maar ik vertrouw het niet.

En ik kan de vraag van TS best voorstellen. Als er zoveel refurbished Alpinisten worden aangeboden, wtf is er dan aan de hand met die horloges?! :wink:

Nog maar even een plaatje dan.

2 likes

Hartelijk dank voor alle bijdragen tot op heden.

Wellicht een toelichting op mijn enigszins vreemd gevoel voor humor. Wat ik dubbelzinnig ‘grappig’ bedoelde met ‘bagger’ was het feit dat de betreffende verkopers op Ebay zo veel ‘Refurbished’ Alpinisten verkochten dat je daar uit zou mogen afleiden dat het kwalitatief slechte het horloges zijn. Uiteraard dubbelzinnig bedoeld omdat ik wel weet dat dit niet het geval is.

Of ze nu fake zijn of inderdaad refurbished is nog steeds de vraag. Ben het onderhand wel met o.a. Adil @Batossai en Daniel @koekoek eens dat, hoewel aardig geprijsd, het verschil in prijs de gok niet echt rechtvaardigt. Bij fake is het helemaal weggegooid geld, bij onvoldoende kwalitatief refurbished hou je er ook geen echt fijn gevoel aan over.

Tot op heden zou ik een nieuwe voor net onder €450,- all-in uit Japan kunnen laten komen, Niet echt slecht omdat de gebruikte exemplaren hier op HF ook al aardig in die richting liggen.

Nog maar even een nachtje slapen :zzz::zzz:

1 like

€450 is meer dan wat het voorheen heeft gekost, maar ben wel van mening dat het elke cent waard is. Vooral als je er daarna een mooie stalen band van Strapcode erop zet.

1 like