Reisverslag; Met je vakantieklok op vakantie!

Toen ik laatst mijn NA Vakantieklok deelde op het forum, kreeg ik een aantal leuke reacties met daarbij het verzoek tot wat foto’s.

U vraagt, wij draaien!

We zijn dus met het gezin (man, vrouw 2 kids, 3 en 7 jaar) naar IJsland gevlogen, met de Polar op een Polar avontuur! We hebben het echt fantastisch gehad. Ook zonder nieuw horloge kun je dit gerust doen :wink:

De reis begon in Reykjavik. Hier wat sightseeing gedaan. Begonnen bij Perlan, leuk interactief museum met een mooi panorama restaurant.

Daarna de stad in

Vervolgens doorgereden naar “the golden circle”
Aldaar geen horloge foto’s gemaakt, we zaten wel in een leuke cabin

Volgende dag veel highlights bekeken; o.a. diverse watervallen, Geysir en gëindigd in een geothermisch bad.

Daags erna doorgereden naar Snæfellsnes, een soort schiereiland ten noordwesten van Reykjavik.

Onderweg zeehondjes gespot en een mineraalwatertje gedronken, rechtstreeks uit de grond.

De volgende dag zijn we orka’s gaan spotten.
Als bonus ook nog dolfijnen en een bultrug gezien.
Zeer indrukwekkend vonden we dat! (helaas alleen op film)
'S avonds het noorderlicht gezien!

Daags erna zijn we richting de lange gletsjer gereden (Langjökull) en er uiteindelijk zelfs bovenop en binnenin geweest! Bovenop hadden we niet echt een panoramisch uitzicht want er was een sneeuwstorm gaande. Helaas heeft dit geen spectaculaire horloge foto’s opgeleverd.

Op de laatste dag zijn we via Grindavik naar het vliegveld gereden. In dit gebied zijn diverse uitbarstingen geweest in periode 2021 tot nov 2024. Terwijl we het gebied verkende, ontvingen wij een sms van de politie; verhoogde seismische activiteit waargenomen, maak je klaar om te evacueren. We waren hiervan op de hoogte maar dit gaf wel een extra laagje (fijne) spanning. De foto is een beetje raar geworden, duidelijk niet een van mijn talenten!

Thanks for watch-ing!

Ohja, ik zou het helemaal vergeten…
Net voor vertrek nog even een impuls aankoop gedaan. :upside_down_face:
Even broeden op een verhaal er omheen zodat ik het aan mijn vrouw kan vertellen…

Toedeloe!

74 likes

Gave foto’s en een leuke NA
Gefeliciteerd!

1 like

Leuk reisverslag :+1: en een mooie aanwinst erbij :ok_hand:

1 like

Ja, we gaan zeker terug. Was voor mij de derde keer. We zijn maar twee dagen in de circle geweest, zo’n 1200km gereden. Eigenlijk alleen het westen nog maar half verkend, dus de rest van de windrichtingen nog te ontdekken!

10 weken is wel next level! Heel veel plezier en wat een machige foto!

Vet man! IJsland road trip staat ook nog op mijn lijst.

1 like

Mineraalwatertje met pinkie omhoog :laughing:

En hebben je reisgenoten nog iets gezegd van in de trant… Pappa is weer es bezig met z’n horlogefoto :see_no_evil:
:wink:

Mooi verslag met n mooi passend horloge :+1:

1 like

Mooi verslag , mooie polar en schitterende NA !!!

1 like

Leuk topic, mooie horloges!

Het is trouwens toch ook wat als je ipv zoals de meeste mensen een zak drop bij de kassa een Rolex koopt als impulsaankoop :rofl:

1 like

Mooi reisverslag en mooie foto’s de de Explorer!:ok_hand:
Prachtige aanwinst, geniet ervan!

1 like

Gave reis en super leuk verslag! NA mag er ook zijn :star_struck:

1 like

Mooie verhaal en mooie aanwinst

1 like

Mooi verslag!
En dan die impulsaankoop, krijg het er koud van… :fire:

1 like

Leuk verslag! :hugs::pray:

1 like

Bedanktvoor het reisverslag.

1 like

Heerlijk dit! :crown:

1 like

Beetje zelfspot voor de foto heeee

Houd ik niet zo van, frikandelbroodjes daarentegen…

3 likes

Leuk reisverslag om te lezen. Gefeliciteerd met je NA. Benieuwd naar het verhaal aan je vrouw :wink:

1 like

Wat is het een fotogeniek horloge, al helpt de omgeving natuurlijk mee.
Veel plezier met je nieuwe aankoop

1 like

Leuk om te lezen.
Perfecte horloge ook voor zo’n trip.

Nu nagenieten bij het maken van het fotoboek

1 like

Gave reis met je gezin.
Mooie reisfotos!

1 like