Toen ik laatst mijn NA Vakantieklok deelde op het forum, kreeg ik een aantal leuke reacties met daarbij het verzoek tot wat foto’s.
U vraagt, wij draaien!
We zijn dus met het gezin (man, vrouw 2 kids, 3 en 7 jaar) naar IJsland gevlogen, met de Polar op een Polar avontuur! We hebben het echt fantastisch gehad. Ook zonder nieuw horloge kun je dit gerust doen
De reis begon in Reykjavik. Hier wat sightseeing gedaan. Begonnen bij Perlan, leuk interactief museum met een mooi panorama restaurant.
Daarna de stad in
Vervolgens doorgereden naar “the golden circle”
Aldaar geen horloge foto’s gemaakt, we zaten wel in een leuke cabin
Volgende dag veel highlights bekeken; o.a. diverse watervallen, Geysir en gëindigd in een geothermisch bad.
Daags erna doorgereden naar Snæfellsnes, een soort schiereiland ten noordwesten van Reykjavik.
Onderweg zeehondjes gespot en een mineraalwatertje gedronken, rechtstreeks uit de grond.
De volgende dag zijn we orka’s gaan spotten.
Als bonus ook nog dolfijnen en een bultrug gezien.
Zeer indrukwekkend vonden we dat! (helaas alleen op film)
'S avonds het noorderlicht gezien!
Daags erna zijn we richting de lange gletsjer gereden (Langjökull) en er uiteindelijk zelfs bovenop en binnenin geweest! Bovenop hadden we niet echt een panoramisch uitzicht want er was een sneeuwstorm gaande. Helaas heeft dit geen spectaculaire horloge foto’s opgeleverd.
Op de laatste dag zijn we via Grindavik naar het vliegveld gereden. In dit gebied zijn diverse uitbarstingen geweest in periode 2021 tot nov 2024. Terwijl we het gebied verkende, ontvingen wij een sms van de politie; verhoogde seismische activiteit waargenomen, maak je klaar om te evacueren. We waren hiervan op de hoogte maar dit gaf wel een extra laagje (fijne) spanning. De foto is een beetje raar geworden, duidelijk niet een van mijn talenten!
Thanks for watch-ing!
Ohja, ik zou het helemaal vergeten…
Net voor vertrek nog even een impuls aankoop gedaan.
Even broeden op een verhaal er omheen zodat ik het aan mijn vrouw kan vertellen…
Toedeloe!