Reizen met luxe horloges

Iemand tips bij het reizen met je horloge? Voornamelijk mbt de security check op luchthavens? Houden jullie je horloge aan de pols of doen jullie hem uit bij de scanner? Ik leg hem liever niet onbewaakt in zo’n bakje … . Iemand hier ervaring mee?

Grtz

4 likes

In de bruine kluis

78 likes

Ja. Samen met pashouder, sleutels en telefoon in een jaszak of in de rugzak die ik altijd bij me heb.
Niet te panisch doen.

Ook een optie, maar ben bang dat de scherpe randjes van zo’n horloge de bolletjes kunnen laten scheuren.

23 likes

Ja dat is plan B😆

1 like

Dat inderdaad. Ik doe mijn horloge altijd in mijn rugzak. In ieder geval zeker niet los in zo’n bak leggen. Voor je het weet is die weg!

1 like

Aardig vragen of je ‘m mag omhouden in verband met de waarde helpt.

Edit: gniffel, ik heb in het buitenland wel een ongemakkelijk moment gehad. Een medewerker riep toen iets te hard “hij mag in overleg met mij zijn horloge omhouden, deze is ruim 10k waard” naar zijn collega. Er draaiden een paar koppen mijn kant op.

5 likes

Ik hoefde hem niet af te doen dus waarom zou ik.

Volgens mij alleen voor smartwatches

Gewoon omhouden als dat mag. En anders uiteraard in het bakje. Je horloge oid ligt hooguit 20 seconden in het befaamde bakje, in die tussentijd gaat er echt niemand iets uithalen. Tig camera’s bij die punten die alles in de gaten houden. En je kunt het altijd onder een jasje leggen ofzo.

6 likes

Ik wel.

2 likes

Iemand hier ooit zijn horloge gestolen bij de douane?

9 likes

als er nou ergens veel bewaking is…

4 likes

Ik hou hem om en krijg dan vanzelf een seintje dat hij af moet. Niks bijzonders en ik ben ook niet bang dat hij de scanner in gaat en er niet meer uit komt.

4 likes

Ander topic Chloro.
Deze gaat over de luchthavenbeveiliging.

5 likes

Ik hou hem het liefst aan, al is het maar om straling van in de scanner te vermijden, niet zozeer x-stralen maar meer andere elektromagnetische straling om het horloge niet te magnetiseren. Of zijn er mensen die dit volledig kunnen ontkrachten?

Mag het horloge gewoon om houden op Schiphol

3 likes

Schijnbaar mag je hem soms inhouden. Maar mocht je ergens zijn waar dat niet mag. Dan vind ik het handig, als je een tas mee hebt om hem daar in te doen. Achter een rits, kunnen ze er ook niet zomaar bij.

2 likes

Ik heb zo’n Ali opberg/reis etui. (Die nu voor 40,- piek verkocht worden maar bij Ali voor 3,50 te koop zijn/waren…)

Daar plop ik hem in net voor de douane… en dan in mijn handbagage… en na de douane trek ik hem er weer uit.

Bijna altijd 2 stuks bij me. Niet te panisch doen

Deze dingen

Kak… nog dik opgelicht ook… nu zijn ze slechts:
:joy::joy:

7 likes

Net voor de douane in mijn rugzak ( handbagage)
Daarna weer om de pols.

Ik gooi 'm sowieso niet los in de bak.
Voelt niet ok :man_shrugging:

1 like

Pardon?:grimacing:

2 likes

e96ksobb01z91

36 likes