Iemand tips bij het reizen met je horloge? Voornamelijk mbt de security check op luchthavens? Houden jullie je horloge aan de pols of doen jullie hem uit bij de scanner? Ik leg hem liever niet onbewaakt in zo’n bakje … . Iemand hier ervaring mee?
Aardig vragen of je ‘m mag omhouden in verband met de waarde helpt.
Edit: gniffel, ik heb in het buitenland wel een ongemakkelijk moment gehad. Een medewerker riep toen iets te hard “hij mag in overleg met mij zijn horloge omhouden, deze is ruim 10k waard” naar zijn collega. Er draaiden een paar koppen mijn kant op.
Gewoon omhouden als dat mag. En anders uiteraard in het bakje. Je horloge oid ligt hooguit 20 seconden in het befaamde bakje, in die tussentijd gaat er echt niemand iets uithalen. Tig camera’s bij die punten die alles in de gaten houden. En je kunt het altijd onder een jasje leggen ofzo.
Ik hou hem om en krijg dan vanzelf een seintje dat hij af moet. Niks bijzonders en ik ben ook niet bang dat hij de scanner in gaat en er niet meer uit komt.
Ik hou hem het liefst aan, al is het maar om straling van in de scanner te vermijden, niet zozeer x-stralen maar meer andere elektromagnetische straling om het horloge niet te magnetiseren. Of zijn er mensen die dit volledig kunnen ontkrachten?
Schijnbaar mag je hem soms inhouden. Maar mocht je ergens zijn waar dat niet mag. Dan vind ik het handig, als je een tas mee hebt om hem daar in te doen. Achter een rits, kunnen ze er ook niet zomaar bij.