dat is wel een klassieker
Pulp Fiction ‘The Golden Watch Monologue’
Gaat prima hoor.
Gewoon een paar dagen voor vertrek thuis wat oefenen.
Ik denk dat ik me klokkie liever laat stelen dan. Straks krijg je nog een visitatie aan/in je broek.
Als ze de boel ff goed masseren zie ik het probleem niet
Maar on-topic:
Afdoen, en zichtbaar in je hand houden is vaak ook al voldoende.
Anders idd gewoon in een tas, rugzak, jaszak whatever.
Gewoon omhouden man. Als de ambtenaar er iets van zegt dan niet miepen en in het bakkie gooien.
Zit het je zo niet lekker dat je dit spannend vindt? Goedkoper horloge nemen.
Gelukkig heb je geen Invicta
Alleen 100% titanium horloges omdoen. Daar reageren die scanners niet op, kun je gewoon om houden. Mijn dochter en ook ik zelf hebben flink wat titanium in onze enkels zetten en daar is nog nooit een scanner op aangeslagen. Ik heb ooit wel een brief van mijn huisarts gekregen die ik altijd meeneem en waarin staat uitgelegd wat er in mijn been zit, maar die is nog nooit nodig geweest.
Het verschilt per luchthaven en ook nog per keer of je horloge af moet voor de check. Mijn ervaring van de laatste 20 jaar vliegen (Europa en N-America), is dat het ongeveer 50 - 50 is. Als ik zie dat ze af moeten, dan gaat ie snel in een jaszak en dan in de bak op de band. Liever niet “los” in de bak. Voelt gewoon niet lekker als jezelf al door moet lopen en de bakken op de band met vertraging door de scan gaan (en je dan dus geen zicht meer hebt op je horloge). Dat kan soms toch meerdere minuten duren en er staan altijd wel mensen te dringen rond die band. Zoals al door anderen opgemerkt is de kans (zeer) klein maar “better safe than sorry”
Als je via het VIP center op schiphol vliegt heb je deze zorgen niet…
Dat zou ik aanraden. Zit ook nog lekker eten bij en je hoeft niet in de rij te staan
Best vaak gevlogen en nooit problemen ondervonden , wel is het handig foto’s te maken van de facturen en certificaten met betrekkingen op originaliteit en afgedragen belastingen mochten ze vragen hebben.
Gewoon in het bakje leggen, indien nodig. Hangt vol camera’s dus veilig
Ik doe hem zelf gewoon in mijn jas en dan mijn jas in het bakje, nog nooit gedoe gehad
Dit is echt zo’n broodje aap verhaal
Als iemand je horloge weggrist en in zijn zak of tas (in de bak) stopt en vervolgens heel nonchalent achter jou door de scanner gaat, ga je dat nooit doorhebben.
Het boefje is allang gevlogen tegen dat jij je ongenoegen staat te uiten tegen de douanebeambte.
Die camerabeelden gaan ze echt niet gebruiken voor Jantje of Pietje die iets kwijt zijn.
Op Schiphol laatst wel. Terug van Milaan Linate moest hij af.
De aardige Italiaanse beveiligingsmeneer hield hem wel even voor me vast.
Ging goed.
Hoe dat zo dan? , er kunnen gewoon vragen gesteld worden over de herkomst van je horloge toch ? En of er belasting over afgedragen is ?
Wel voor Jan-Diederik en Robert-Karel?
Als straks heel HF vanaf het VIP center vliegt sta je gewoon weer in de rij
Hint: alleen permanent magneten zoals in een luidspreker kunnen jouw horloge magnetiseren.
De elektromagnetische straling in de poortjes zit in het mm golf bereik, daar kun je niets mee magnetiseren.