Reizen met luxe horloges

Jeetje, dat klinkt wel heel spannend.
Hoop dat ik nooit zoiets mee maak, en ik vlieg best veel voor m’n werk.

Ik ben slecht van vertrouwen :slightly_smiling_face:

Alles wat je zelf in hand hebt, kun je beïnvloeden, niet hoe anderen reageren.
Dus zoals ik al zei, gewoon duidelijk aangeven dat je hem omhoudt of in je hand houden en dat aangeven.
Doen ze ook niet moeilijk over.

En ja, ik heb veel gevlogen :wink:

Op “exotische” vakantie altijd een beater. Onlangs naar de USA voor werk, de Speedmaster. Altijd omgehouden, niemand heeft er naar gevraagd. Mind you, dit was nog net pre-Trump. :face_with_monocle: :orange_circle:

2 likes

Mwah… ik schat dat niet heel HF daar het geld aan uitgeeft :innocent:
Speelde je afgelopen zondag nu mee btw?

2 likes

‘Vragen’ ze er nadien wel naar? Vertel.
Gelukkig vlieg ik heen wel VIPdeck, maar in de US ben ik gewoon JanKees.

Alsof ze daar tijd en/of mankracht voor hebben. We maken ons echt te druk, vaak. Horloges kun je niet slikken of snuiven - dat is hun grootste “priority”.

1 like

Niet zo moeilijk om doen. Gewoon in je jaszak en in het bakje.

4 likes

Wordt toch echt lastig met m’n Big Pilot :confounded:

3 likes

Trainen!

The pain is temporary, memories are forever.

2 likes

Ondertussen aardig wat ‘exotische’ landen bezocht met ‘luxe’ horloges. Zowel met vliegen, luchthaven of op locafie nooit een probleem gehad.

Meestal om de pols mee, anders gewoon in bakje en als zo’n moeilijke airport is waar alles af moet gaat alles gewoon in jas of vakje handbaggage.

Met vakanties in de zomer neem ik altijd mijn vertrouwde Casio mee, 0 zorgen. :slightly_smiling_face:
Mijn gewone horloge leg ik altijd in de bak, maar dan op mijn jas of op een doekje oid.

Op vakantie draag ik nooit een kostbaar horloge.

Wintersport - niet handig
Strandvakantie - niet handig
Hotel met zwembad - niet handig
Tot laat in de avond nog lekker door een stadje wandelen - niet handig

3 likes

Wat al meer gezegd is hier, op de meeste luchthavens mag je tegenwoordig je horloge(s) omhouden. (s) want ik draag altijd een mechanisch horloge om m’n linker pols, en een Apple Watch om m’n rechter. Ik heb ze in jaren niet meer af hoeven doen (en ben in nogal wat verschillende landen geweest).

Wat wel een dingetje is wanneer je meerdere horloges bij je hebt en de EU uit en in gaat. Soms wordt je door de douane staande gehouden en wordt er bij terugkomst in NL gevraagd aan te tonen dat de horloges al in je bezit waren, en/of aan te tonen dat er Europese BTW op betaald is. Kun je dat niet, moet je BTW betalen over de waarde van de horloges, en die waarde bepaalt de douane (dat kunnen ze best aardig). Maar ook, als je bijvoorbeeld Zwitserland in gaat, moet je eigenlijk aangifte doen en import heffingen/belastingen betalen, die je via een formulier terug kunt krijgen als je de horloges weer het land mee uit neemt. Kortom, voldoende reden om niet voor de grap meerdere kostbare horloges mee te nemen.

3 likes

Ik hou hem gewoon om. Ik ga geen dure horloge achter laten in een soms vaak voorkomende chaos. In Londen is dat helemaal erg. Je ziet je bakje voorbij gaan en jij staat meters ver er vanaf. Ik weiger hem af te doen. Op een sociale manier natuurlijk als ze erom vragen. Maar meestal zijn ze begripvol. Ik vlieg liever niet dan dat ik hem uit het oog verlies.

2 likes

Ik hoop altijd op een Hans Kazan moment.
Vostok de scanner in en een Omega eruit… ooit… Lukt het

9 likes

Huh? :thinking:

1 like

9 likes

Relaxt he. Sla je alle schiphol drukte lekker over.

16 likes

Nou, als ik naar landen zoals Colombia, Brazilië of Mexico ga, dan laat ik al mijn horloges thuis. Je zal niet de eerste zijn die ze neersteken om een Seiko.

1 like

Onwijs lekker.
Maar onbetaalbaar :rofl:

2 likes