Lmfao
Zo is vliegen nog een keer leuk, of niet?
Ik heb echt geen zin meer om in het gedrang te komen van mensen die uiteindelijk toch allemaal tegelijk in het vliegtuig komen te zitten en onderweg nog eens een paar keer als crimineel behandeld te worden…
Als het minder dan 10 uur is pak ik de auto
Gewoon in mijn jas- of vestzak, en daar nooit een probleem mee gehad.
En ja, ik heb altijd een jas of vest of iets mee voor tijdens de vlucht, want het is niet altijd even warm in het toestel.
Ik reis continu (piloot) en gewoon netjes afdoen en hem bijvoorbeeld zacht neer leggen op je jas of iets anders wat niet kan krassen. Op grote vliegvelden zeker is dit wat gewoon altijd goed gaat, de kleinere vliegvelden wil het nog wel eens fout gaan, heb mn horloges ook wel eens zien vliegen helaas gelukkig op dat moment geen dure horloges, die lui vanbde beveiliging zijn meestal niet de meest snuggere en lieten de band aan staan terwijl er geen ruimte mee was voor nieuwe bakjes en hoppa daar kantelde mijn bakje met horloge
Oh god… New fear unlocked…
100% met je eens. Nu heb ik nog kleine kinderen, dus vliegen we toch meestal, maar dat gedrang en in de rij staan bedank ik graag voor.
Bepaald goedkoop is het helaas niet de VIP service
Ik ben grofweg 20 keer in Mexico geweest. Van het gigantische Benito Juarez-vliegveld tot de kleine ienie-mini vliegveldjes in Chiapas en Oaxaca. Nog nooit een issue gehad met mijn Omega of Zenith.
Ik heb m’n watch roll in m’n tas zitten, met wat ik dan om de pols heb in de hand los. Paspoort en portemonee zitten ook in de tas. Riem moet je wel vaak af doen, dus die knoop ik om de tas heen. Good luck om dan de tas open te krijgen in de paar seconden dat ik 'm niet in de hand heb. In de afgelopen 5 jaar heb ik bijna 100 keer gevlogen. Geen enkel issue gehad.
Ja, en ik ken meerdere verhalen van mensen die het minder getroffen hebben. Dus ik ga het risico niet lopen. En dan heb ik het niet over de luchthavens, maar eerder op straat in het land zelf.
Tja, ook daar heb ik geen issues gehad. In Amsterdam, ja. In Den Haag, ja. In Rotterdam, ja. In New York City? Ja. London? Ja.
Maar Mexico? Nop. Nada. Zelfs niet in Tijuana. Heel eerlijk, ik ben een Mexicofiel. Ik ben gék op Mexico en kom er zo vaak als ik kan, zo lang als mogelijk. Voel me veiliger op de straten van Mexico City, Cozumel, Monterrey, of Puerto Escondido, dan Los Angeles, Berlijn, Amsterdam, of Vancouver.
Een vriend van mij is er geweest en afgeperst. Andere vriend van mij in Brazilië overvallen en een oud collega met touringcar en al door een bende tot stoppen gemaand. Tot aan de pendek uitgekleed en alles werd meegenomen, inclusief touringcar. Ik heb het gelukkig nog nooit gehad, maar zoals ik al zei: ik ga het lot niet tarten.
Uiteindelijk moet je doen waar je je prettig bij voelt natuurlijk. Gelukkig heb ik nog nooit problemen gehad met mijn Sea Dweller in diverse ‘exotische’ landen, waar ik ook niet altijd in de beste buurten kom.
Maak me tegenwoordig meer zorgen als ik in ‘beschaafde’ stad als A’dam, Barcelona of London zit. Gevaar zit idd overal, maar het is nooit zo erg als het voorgeschoteld wordt, en het is maar net hoe je ermee omgaat.
Plaatjes voor de sfeer met de SD.
Tempels aan bezoeken in Bagan, Myanmar.
Helpen aan boot op scheepswerf in Navotas, Manila, Filippijnen - super arme wijk.
Met wat lokale kids aan spelen in Comuna 13, Medellin, Colombia
Zo is het ook. Maar ik weet dat ik mij voor mijn kop sla als ik wel een keer de pineut ben.
Da’s waar… Ik ook niet. Ben een Privium sloeber
Ja ik speelde mee Pikte nog een interceptie try mee
. Maar was na de wedstrijd gelijk weer weg. Was nog leuk op de club daarna begreep ik.
Jazeker!
ik hou ze over het algemeen aan de pols. Ik draag steeds een hemd als ik vlieg en hou het horloge onder de mouw. Zowel staal, bicolor als rose goud gaan ze niet af. Mocht het toch zijn (antwerpen staat enorm scherp afgesteld) dan doe ik ze af en geef ze aan de security. Maar ik leg ze nooit in het bakje.
Keurig Ik ben de eerste helft wel komen kijken, maar moest toen op naar Naarden voor de andere pot
Echt heel dure/luxe horloges niet, maar bij internationale verhuizingen ben ik tweemaal met een horloge om de pols en een stuk of 10 in een rol en apart verpakt door de poortjes gegaan (natuurlijk in handbagage). Ik was daar zenuwachtig voor, maar er werd nooit naar gevraagd. Mijn horloge hoeft doorgaans niet af bij de controle, zelfs niet met metalen band naar ik me meen te herinneren.
Wat een geluk dat Greta niet meeleest hier en tegenwoordig andere prioriteiten heeft want anders…
Zijn zoveel van jouw bestemmingen dan onveiliger dan NL?
Zeker weten, is af en toe geen peil op te trekken. De ene keer mag die om de pols blijven en de andere keer moet ie door de scanner.
In het laatste geval in mijn jas met rits. In Rotterdam zijn ze wat makkelijker, normaal gesproken dan. In maart moest ie echt af dus in de jas. Schiphol is lastiger, maar ook daar hangt het van de persoon af. Geen peil op te trekken dus. Moet ie af, verberg hem goed en hou je bak goed in de gaten.