Reizen met luxe horloges

haha :joy:

1 like

jij stopt hem daadwerkelijk in de

?

1 like

Waarom zou je je horloge afdoen en in een bakje leggen? Gewoon omhouden, zou ik zeggen.

Freak. :wink:

Iedereen heeft andere ervaringen met reizen en horloges. Iedereen maakt hier zijn/haar eigen afweging in, en dat is uiteraard ook helemaal prima. Ik zal niemand vertellen wat hij/zij zou moeten doen. Enkel mijn eigen overweging delen.

Voor mij is het heel simpel: ik reis niet met dure horloges.

Mijn overweging; waarom zou ik het risico nemen? Er kan zoveel mis gaan, zowel qua veiligheid als technisch (condensatie op de plaat, lume problemen, etc.). Jasper (AVW) heeft mij foto’s laten zien van zijn volledig gecondenseerde PN door een iets te actieve airco. :face_with_peeking_eye: Ook heb ik altijd de (onterechte?) vrees dat het radium problemen kan geven bij sommige douanes.

Daar komt bij dat ik mijn horloges best even kan missen. Als ik toch iets om de pols wil, dan heb ik nog een Seiko en een Hamilton liggen.

Veel reisplezier!

2 likes

Ik heb in Colombia grimmigere situaties meegemaakt dan in Nederland ja. Tsja, Jan Kaas op safari met zijn reislustige vriendin.

2 likes

+1

Communa 13 is heel cool en voelt vrij veilig, zeker met een gids. Maar wij waren op een gegeven moment elders in Medellin waar het minder pluis was.

Ik heb sowieso in Colombia nooit een horloge omgehad. Mensen worden daar beroofd voor een oude Huawei. Dan ga ik geen risico nemen.

Maar goed, ieder moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

1 like

Exact dit. :joy:

1 like

Op Schiphol mag je hem overal gewoon omhouden

2 likes

Klopt! Ook bij de Burger King. En zelfs daar ben je een uithangbord met een duur horloge om. Dus al is het maar voor de eigen gemoedsrust, gewoon niet doen, simpel als dat.

1 like

Ik heb de afgelopen drie, vier jaar nog nooit een horloge af hoeven doen op welk vliegveld dan ook.

Wel een goeie tip: lage schoenen.

2 likes

Meer beenruimte?

Wat betreft een horloge op het vliegveld… ik denk dat ze kijken naar het totaal plaatje.
Een gast van middelbare leeftijd met ingecheckte golfclubs en een Reverso pikken ze er minder snel uit, dan de Nike slipper en trainingspak dragende jong volwassenen met een day date.

Met een beetje zelfreflectie, kan iedereen voor zichzelf beslissen of het verstandig is om je horloge thuis te laten, af te doen of gewoon dragen door de scanner.

Ikzelf laat ze in de kluis. Simpelweg omdat ik een opvallend type ben en mij de moeite liever bespaar en van mijn vakantie geniet.

2 likes

Ftw.

Nee, lage schoenen hoeven niet uit bij security.

We hebben het niet over de douane. We hebben het over de standaard security check waar iedereen door moet. :shushing_face::smiling_face::smiling_face:

2 likes

Ik doe dergelijke losse dingen een mn rugzak, zodat je niet makkelijk iets snel uit de bak kunt graaien.

2 likes

Schoenen moeten soms uit. Ik weet niet meer op welk vliegveld het was maar m’n broekriem moest ook af. Sta ik daar in no time met m’n broek op m’n enkels. Beetje ruime broek. Gelijk twee agenten erbij. Indecent behavior!! bla bla! Ik zeg, they made me do it! wijzend op het securitypersoneel. De ene agent grist de riem uit de handen van de security en beveelt 'Get your pants up! Liep gelukkig met een sisser af.

3 likes

Riemen moeten overal af. Hoge schoenen moeten meestal uit, in de UK moeten alle schoenen uit. Het blijft behelpen - gelukkig vlieg ik gemiddeld hooguit 2x per jaar. :innocent:

1 like

is dat zo?

Mijn ‘high end’ stukken waren niet erg in trek.
Geen angst, Vostok was safe op Seattle, Samos, Kreta, Faro, Corfu en Winterpeg airfield.

In Seattle wilde de Ukrainian Customs :customs: want daar kwam hij oorspronkelijk vandaan, wel meer info. Maar toen waren de politieke verhoudingen anders. Hij wilde graag wat info over verkooppunten.

Als ik mijn horloge af moet doen, stop ik het meestal in mijn tas die ik bij me heb, of in een jaszak. Zo valt het niet op en is het niet makkelijk te pakken. Maar tegenwoordig mag je op 9 van de 10 luchthavens gewoon sieraden (ketting, ring, horloge) ophouden.

Als je het niks vind om er mee te reizen, moet je het gewoon thuis laten.,

1 like