Relatief robuust waterbestendig horloge voor op vakantie?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een horloge dat met een gerust hart mee kan op vakantie. Omdat ik erg van zwemmen houdt lijkt een duiker een logische keus. Daar ik een zwak heb voor mooie horloges die ook wel wat mogen kosten wil ik niet per se voor een heel goedkoop horloge gaan maar zoek ik iets in de range € 900 - € 1.500.

Mijn oog viel op het merk Mido - mooie horloges vind ik waarmee ik gerust wat baantjes zou kunnen trekken. Ook voorzie ik weinig problemen bij de douane met een horloge als dit (ik heb geen zin om mijn aankoopbewijzen mee te nemen als ik naar een bestemming buiten de EU ga).

Bijgaand een aantal modellen die mijn aandacht trokken.

Iemand ervaring met dit merk? En omdat ik moeilijk kiezen kan - welk model zou jullie keuze zijn?

En hebben jullie wellicht nog andere suggesties voor het soort horloge waar ik naar op zoek ben?

15 likes

Christopher Ward C60

2 likes

Mits je er één kan vinden voor die prijs. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

10 likes

Mooi horloge! Welk model is dit?

Zonde van het geld… koop voor 200 en coole G-Shock en de rest aan de kant voor een echt mooi horloge!

Een vakantiehorloge wil ik dragen en me geen zorgen moeten maken over krasje e.d.

Een horloge van 1k-1500 vind ik dan toch weer zonde….

5 likes

Zorgeloos vakantiehorloge.

18 likes

Tja… een G-shock is absoluut niet mijn ding… Allicht is een bedrag van om en nabij € 1,000 relatief hoog maar persoonlijk leg ik dat liever neer voor een horloge dat ik graag draag en waarop ik een paar krasjes voor lief neem dan dat ik een horloge koop voor een lager bedrag dat ik met tegenzin om doe…

4 likes

Moet je een aankoopbewijs laten zien van een duur(der) horloge wanneer je buiten de EU reist?

Tja, moet je zelf weten!

IK zou het niet doen… maar ieder zijn eigen mening!

Vakantie is ontspannen… daar hoort, voor mij, een goedkoop horloge bij😊

3 likes

Soms wel heb ik begrepen, zodat duidelijk is dat je het horloge niet invoert in het land van bestemming/ terugkomst (en import btw en douanerechten verschuldigd bent…)

Ik heb deze met precies hetzelfde doel aangeschaft

6 likes

Misschien niet zo voor de hand liggend maar een Sinn 103 (en andere modellen van Sinn) zijn geen en lijken niet op duikers maar hebben toch een WR van 200 meter + schroefkroon!

8 likes

Blijf het vreemd vinden dat mensen wel met werken een peperduur horloge om doen, en met vakantie (waar je juist je rust gaat vinden) een goedkoop alternatief om doen.

Waarom niet gewoon je dagelijkse standaard?
Ik begrijp het niet…

7 likes

Voor mij is het toch vooral de angst voor eventuele problematiek bij de douane… (daarom heb ik mijn speedmaster niet meegenomen naar Nieuw Zeeland). Daarnaast ga ik met mijn speedmaster ook niet zwemmen

Misschien een Serica 5303
In verschillende kleuren en wel te krijgen binnen budget:

11 likes

5 likes

Ook wel mooi - ik ben alleen niet zo’n fan van smartwatches… (dat opladen… zucht…)

Een seiko SPB… (spb143, spb 247, …)

Duiker, mooi, en vaak 2dehands beschikbaar voor een prikje.
Deze staat dan nog eens op zogoed als elke band (nato, rubber, staal,…)

foto voor de sfeer

13 likes

Ja, maar ontspannen betekent niet alleen op je kont liggen…

Voor mij ist ontspannen ook klussen en aan het strand liggen… etc! Zwemmen… noem het maar op!