Release Dan Henry 1937

De nieuwe Dan Henry is uit. We hadden al een klein voorproefje gekregen met een foto van de zijkant. Verder wisten we dat het een 1937 geinspireerd model zou worden.
Zelf zei Dan Henry:

“This new timepiece is my tribute to the cosmopolitan lifestyle of the Art Deco era.”

Nu is hij officieel vers uit de pers en is hij direct bestelbaar. Wat vinden jullie ervan?

  • 39mm
  • Seiko VK64 (mecaquartz)
  • 270 dollar
  • date en no date versie

ik vind ze maar matig geworden. Had meer verwacht

3 likes

Pffff erg oninteressant zeg…

2 likes

Mooi!

1 like

Ik vind ze best geslaagd eigenlijk

3 likes

wel een hoop geld voor een quartz, 30m, plakmerk horloge

zien er wel geinig uit!

Meer van hetzelfde!

Er zijn 2 dingen die me storen aan Dan Henry:

  • Dikke kast :frowning:
  • Geen gebruik van saffier :frowning:

Verder wel een heel mooi horloge & formaat (diameter)

1 like

Mooi! Echt! :smiley: De donkere plaat-versie van de 1939 was wel nog mooier. Maar die was snel uitverkocht.

De 12/6 uur register versie (typisch Venus 170 o.a., Pierce had dit vaak ook) spreekt me meer aan hier, omdat die de suffe 24-uurs registerwijzer niet heeft.

Dat mineraalglas met saffier-coating is wel echt krasvast; ik heb zelf ook de 1964 met vergelijkbaar glas (en kastformaat, 38 mm).

2 likes

Die met zwarte plaat vind ik erg geslaagd. Maar de witte plaat met zowel goudkleurige als blauwe wijzers, jek.

1 like

Dan Henry vind ik -als vintage liefhebber die af en toe iets minder kwetsbaars wil dragen- een prachtig merk. Deze onderscheidt zich voor mij echter wat te weinig van alles wat ze reeds hebben uitgebracht.

Die rechthoekige pushers zijn wel een mooi detail, veel gelijkenis daardoor met de originele.

Onrustig, druk.

:point_up:

Bijna alles van DH well geslaagd, maar deze ff niet voor mij :roll_eyes:

1 like

+1 … ik vind het meer van hetzelfde.
Jammer, want ze maken verder best leuke ‘geïnspireerde kopiëen’ van klassiekers.

Klopt ja. Ik heb de 1964 en die is wel echt geslaagd. Vintage gevoel, mooie kwaliteit voor het geld. Deze geeft me dat gevoel niet. Een handwinder zou hiervoor ook leuk zijn geweest

2 likes

Mwwaaahh… Had inderdaad meer verwacht (waarom eigenlijk?), wellicht op meer gehoopt.

Nog een neutraal, objectieve review:

https://timeandtidewatches.com/dan-henry-1937-2020-review-price/

2 likes

Ik heb al de donkere 1939. Deze 1937 overtreft die niet, dus ik ga hem er niet naast leggen. :sunglasses:
Vind van deze de zwarte ook wel de meest geslaagde overigens.

Hij moet eens zo’n NE88 in doen of desnoods zo’n Sellita 7753/7750 met handopwinding in zijn chrono’s stoppen, net als de Nivada reissues.

Letterlijk en figuurlijk iets meer inhoud passend bij de designs, die er tof uitzien ondanks dat ze sterk leunen op de best-of ontwerpen van vroeger.

Goed, komen de horloges misschien wel meer in het vaarwater van Longines, maar toch.

Leuke review. Na het zien van de plaatjes daar, lijkt hij wel mooier idd. De horizontale vind ik dan ook best tof toch wel.

1 like

Hier ook gelijk een revieq van de Urban Gentry. Leuk om de horloges even goed te kunnen zien!