Release Dan Henry 1937

Dus als je kiest voor de verticale subdials dan krijg je andere functies (chrono 60 min teller op 12 en secondes op 6) dan de horizontale (chrono 60 min teller op 9 en 24h op 3).
Bij de horizontale subdials geen secondewijzer, er beweegt in normale (niet chrono) toestand niets (dus ook geen zichtbare “kwarts secondewijzer”), vind ik wel wat saai.

Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar deze:

Edit: (maar dan zonder date)

2 likes

Mag altijd sneller :joy: hopelijk is de koper er blij mee, nu het boek nog.

Dan Henry…echt een merkje dat dankzij een paar YouTube influencertjes veel te veel krediet heeft gekregen…

Spaar je centjes dan tot je je bvb een leuke mechanische Strela kunt veroorloven.

1 like

Ik weet niet of wij nou de ultieme doelgroep zijn, maar voor niet-horlogenerds denk ik dat dit wederom een prima geslaagd ontwerp is.

Ik vond ‘t wel aardig gemaakt, relaxed muziekje.

Alleen: ik zie hem dit model opmeten met een digitale schuifmaat, en dan komt hij op 37,8mm incl kroon (…). Dat scheelt minstens 3mm met 39mm excl kroon? Strange.

Wat ik verder opvallend vindt: drilled lugs…terwijl er banden met quick release worden bij geleverd. Wellicht leuk voor de bandenswappers die dure bandjes hebben, maar waar de prijs geen quickrelease voorziet :yum:

Jammer dat niet alle banden overgaan op quick release, wat een verademing!

1 like

Eens.

Ja vond ik ook opvallend. Waarschijnlijk is ie van de aliexpress en neemt de schuifmaat het niet zo nauw :rofl:

1 like

Owkee, daarom bleef ik onder de 22 cm :joy:

Wat een onzin. Ze maken prima horloges. Ik heb zelf een 1972 en de kwaliteit is echt dikke prima.

4 likes

Ik snap die kritiek ook niet zo. De meeste merken zijn simpel begonnen.

Neem Swatch, daar werd ook nogal laatdunkend over gedaan. En die hebben bewezen waar dat toe kan leiden, met prestigieuze merken in hun portefeuille.

2 likes

Ik ben ook zeer tevreden met mijn 1964. Prijs kwaliteit erg goed

3 likes

Zwart bruine plaat is wel mooi zeg! :v:t3:

Gelukkig is dit een forum en mag ieder zijn mening verkondigen.
Er zijn naar mijn mening interessantere alternatieven. En jij mag dat onzin vinden, dat is prima.

Ik zeg ook niet dat jij dat niet mag vinden… :wink: Maargoed prettige avond verder

Ik vind hem leuk, fijne maat, zit lekker en past mooi bij mijn 1962 en 1964 :slight_smile:

3 likes

Leuk hoor! Jij hebt hem al snel binnen :sweat_smile: welk nr heb je als ik vragen mag?

Haha ja zeker snel, het is nummer 83.

1 like