Rent Your Luxury Watch

Het zat er aan te komen … :slight_smile:

Hier op het forum is het al eens ter sprake gekomen en nu start DuBois et Fils per direct met het verhuren van horloges…

-> Site

2 likes

Ja ik heb ook al navraag bij m’n baas gedaan: Lease klok van de zaak, leek me wel wat :sunglasses:

Edit: ontopic: Vind het ook wel weer typisch Amerikaans, een klok dragen die je eigenlijk niet kan betalen. Sparen is toch gewoon part of the fun, en des te meer voldoening als je het bijelkaar krijgt.

7 likes

Tsjonge…maar eens een kijkje nemen dan :smile:

(ps uiteindelijk zul je flink duur uit zijn…dat blijft een gegeven)

2 likes

Toch is de wetenschap dat een horloge mijn bezit is op een of andere manier van waarde voor mij.

Net zoals alles wat je huurt, ben je goedkoper uit om gewoon te gaan sparen!

3 likes

En net zoals bij alle zaken waarvoor je spaart: Het duurt altijd langer!
Alsof goedkoop zijn altijd het belangrijkste is.

Maar dat is dan weer typisch Nederlands. Toch?

1 like

Zit er dan een lagere bijtelling op de solar modellen?

17 likes

EN je moet aandeelhouder zijn van Dubois et Fils wil je kunnen huren.

“vroeger” maakten ze leuke en betaalbare klokjes. Dat betaalbare is er nu wel van af…

1 like

denkt je omgeving nogsteeds dat je met een nepperd rondloopt

3 likes

Typische Nederlands?

Als jij het prettig vindt om in de maling genomen te worden, prima. Laat mij dan maar typisch Nederlands zijn. Iedereen is huiverig voor een lening/schuld bij de bank, maar een telefoonabonnement sluiten we lachend af.

Ik vind het zoeken naar en sparen voor toch leuker. Ieder zijn ding.

1 like

De calvinistische antipathie tegen lenen is wel typisch Nederlands ja. Lenen is het kopen van tijd. Het is echter altijd wel slim vind ik, om tegenover de lening altijd de waarde van het product te hebben staan. Lenen voor een vakantie is heel wat anders dan lenen voor een auto. En in deze tijd? Nog even en je kunt bij sparen nog geld brengen naar de bank. Duurt niet lang meer.

2 likes

Ik lees ook dat je maandbedrag terug kunt krijgen. Als je foto in een maand minimaal 30 likes krijgt, krijg je het maximale vastgestelde bedrag. Dat zal vast niet maximaal de huurprijs zijn.

30 likes moet toch niet zo moeilijk zijn met het horloge forum?

Wat ook een leuke case gaat worden, is het verzekering van het gehuurde horloge. Gebruiksschades dekken zij, maar andere schades niet. Je moet dus een horloge verzekeren waarvan je juridisch gezien, geen eigenaar bent, maar alleen bezitter.

1 like

Volslagen kul, wat mij betreft. Geld lenen voor een auto of huis of iets noodzakelijks, prima. Een horloge moet je niet huren, maar kopen. En alleen als je er het geld voor hebt.

2 likes

Wellicht nog eens proberen met interessante merken…

Meer betalen om een product eerder te hebben dan wanneer je ervoor spaart is niet hetzelfde als in de maling worden genomen.
Het argument dat iets slecht is, omdat er een goedkoper alternatief is, is een bekrompen en ouderwetse gedachte. Er is meer in het leven dan geld. Soms is besparing van tijd ook geld waard.
Het feit dat u liever spaart dan huurt, is uw goed recht, maar iets als slecht bestempelen omdat het duur is, is te simpel gedacht.
Of wordt u ook in de maling genomen zodra u een vakantiehuisje, verhuiswagen, aanhanger of woning huurt? Het is tenslotte beter om voor al die zaken te sparen toch?

Geld lenen voor een auto is ook niet noodzakelijk: tussen de €500 - €1000 koop je een auto met APK keuring voor 1 jaar… Voor een huis is uiteraard een ander verhaal.

1 like

U vindt het normaal, ik vind dat je in de maling wordt genomen. Je betaalt al dik extra voor het abonnement met een dure telefoon en dan komen er nog losse toestelkosten bij…

Overigens vind ik een lening voor huis, een bedrag wat menigeen nooit bij elkaar zou kunnen sparen, niet in verhouding met een “lening” voor een telefoon of, nu dan uiteindelijk, een horloge.

Onder aan de streep heeft ieder zijn eigen mening. Ik spaar ondertussen verder voor mijn volgende horloge!

1 like

Ik zou me toch niet op mijn gemak voelen met zo’n duur uurwerk om mijn pols als het niet van mezelf is.

Niet iedereen zet zijn vrouw en kinderen in een bak van 1000 euro op weg naar italië.

Precies maar dan zou ik toch echt een auto huren voor die trip i.p.v. Geld lenen voor een auto.

Ik snap nog steeds niet waarom.