Rent Your Luxury Watch

Daar zou ik geen enkel probleem mee hebben.
Het enorme eigen risico wat daaraan vastkleeft echter wel…

Ik hoor altijd een stem bij sommige reclame “geld lenen kost geld” en ik betaal niet graag te veel.

Het gaat hier om het huren van een horloge. Niet om het lenen van geld voor een telefoon. Overigens betaal je met een abonnement inclusief telefoon echt niet veel meer dan wanneer je de telefoon los koopt en daarbij een goedkoop gelijkwaardig abonnement afsluit.

Prima, vooral daarin blijven geloven. De CEO van Telfort/Vodafone/etc moet ook eten :stuck_out_tongue:

Binnenkort zijn de telefoonmaatschappijen verplicht te vermelden hoeveel rente er in de lening zit.

Reken het anders even na. Dat heb ik ook al gedaan namelijk. Ze verdienen altijd op je. Abonnement of niet. Maar dat is logisch he? Wanneer je een product afneemt.

En nogmaals, het gaat hier om de huur van een horloge. Er is geen sprake van een lening.

Was de uitdrukking niet “If it floats,
flies or fucks, rent it”

Alle gekheid op een stokje, behalve voor mijn huis leen ik nergens voor. Alhoewel ik mij kan voorstellen dat als je ergens een baan krijgt waarvoor je veel zakelijk moet rijden, echter geen leaseauto maar een goede km vergoeding krijgt je wel een lening voor een auto afsluit als je het bedrag niet hebt.

Nou… daar valt nog over te discussiëren. Door een abonnement aan te gaan verkrijg je het horloge eerder en betaal je gaandeweg af, welliswaar met een dikke bonus.

Met het horloge doe je niet anders. Het wordt enkel nooit jouw bezit en dat vind ik dus een slecht iets.

Daarmee is het cirkeltje voor mij rond, ik laat het hierbij voordat ik de hele dag een discussie aan het voeren ben zonder einde. Ik zie het leenhorloge binnenkort wel op je pols verschijnen!

Eens. Maar kan me wel voorstellen dat je op deze manier een dure aanschaf die je overweegt, even uitprobeert (het is vast minder kostbaar dan al dat ge flipper…). Beetje wat sommige mensen met hommages proberen, maar dan minder zinloos.

2 likes

Daar zit wat in. Eenmalige periode om te proberen/voelen van je potentiële nieuwe koop. Al zal dat ook wel al wat plezier wegnemen van het moment dat je deze koopt. De nieuwigheid is er dan snel vanaf ben ik bang.

@BadgeandBezel

Sterker nog, ik zoek het altijd een beetje uit en ik ben met abbo velen malen goedkoper uit dan los kopen…

Ik betaal sim only prijs voor mij abbo en daarnaast krijg ik korting op mijn toestel.

Ik heb Vodafone RED, onbeperkt bellen en 3GB data. Betaal 31 euro per maand, wat ook de sim-only prijs was.
Dan heb ik dit voor 1 jaar afgesloten en heb ik een toestel van 600 euro, waar ik 310 euro voor heb bijbetaald.

Ik heb dus een korting van 290 euro op het toestel gekregen.
Ik betaal 12*31 euro aan het abbo = 372 euro.
Als ik daar de korting van het toestel vanaf haal: 372-290 euro=82 euro wat ik netton voor mijn abbo betaal in een heel jaar.

Dus blijft er 6 euro en 80 cent per maand over voor onbeperkt bellen en 225MBIT 3GB Vodafone RED.

Iedereen die beweert dat je beter los kan kopen en sim only kan nemen, omdat het ander lenen is: Ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee! Gewoon uitrekenen en klaar.
Ik kies de goedkoopste optie…

1 like

Onzin natuurlijk mits de auto in kwestie fatsoenlijk onderhoud heeft gehad. En anders leen je meteen paar duizend voor de vakantie :yum:

Ik broed al langer op het idee om horloges te verhuren. Maar dan wel in de prijsklasse van 200 à 600 €, en met maandelijkse wissel van horloge. Zoals flipperen, maar dan zorgelozer. En makkelijker. Misschien zelfs met de optie om een gehuurd horloge te kopen…

Hoge borg om het risico te beperken, en om de huurder aan te zetten om het horloge te dragen als “goede huisvader” ***.
En een lage huurprijs om het aantrekkelijk te maken.

*** “De goede huisvader is een juridisch principe dat ervan uitgaat dat iemand zich redelijkerwijze als een verantwoord persoon gedraagt die alles doet wat nodig is om (voorzienbare) schade te voorkomen.”

2 likes

Straks krijgen we ook nog een verhuur gedeelte op het forum… lijkt me wel geinig een Seiko huren voor een maandje.

3 likes

Niet vreemder dan het gedrag van een flipperaar.

2 likes

CURRENTLY, THESE WATCHES CAN ONLY BE RENTED BY SHAREHOLDERS OF DUBOIS ET FILS.

Toedeledokie! :tongue:

1 like

Na een halfjaartje staat dit waarschijnlijk open voor iedereen.

1 like

Interessant idee!

Alleen weet ik niet of deze prijsklasse, wel geschikt is hiervoor.

Lijkt mij ook best wel lastig om dit op te zetten, zodat dit ook goed werkbaar is. Je zult elke keer, de staat van het te verhuren horloge goed moeten vastleggen.

Vind dit soort dingen kansloos, op ons huis na geen leningen lease etc etc. Rij ook liever een oudere auto dan dat ik lease wil altijd zoveel mogelijk onafhankelijk zijn…

Te belachelijk voor woorden.