Rent Your Luxury Watch

Inderdaad vrij sneu dit.

wil je mijn Seiko huren? :wink:
Maar de grote vraag, wat is een acceptabele prijs!?

De site is weer zo traag als…juist ja…
Echt ergerlijk.

Maar verder mag iedereen verhuren of huren wat hij of zij wil.
Je krijgt het altijd beroerder weer terug :grin:

Grt.

Gaan we elke maand elkaar allemaal liken :wink:

3 likes

Doe ik sowieso al hoor! :grin::thumbsup:

3 likes

Dat heb ik ook al in het verleden gezegd over huren. Best een leuke manier om horloges uit te proberen.

Deed ik vroeger ook met films. Naar de film of bij de videotheek (een plek waar je films op videoband of schijfje kon huren… ik word oud :sweat_smile:) een film kijken. Als ik de film goed vond, dan kocht ik em. Eerst op videoband, later DVD en nog later op Bluray.

Maar in deze hoge prijsklasse en met die kosten lijkt het me wat lastiger. Ik bedoel, de huurprijs voor zo een dure klok vind ik nog best te doen. Maar daar komen nog es 150 aan eenmalige kosten per keer bij en nog es aandelen erbij. Ik heb geen moeite om de borg neer te leggen en aan de verzekerde verzending bij te dragen. Maar zoals zij het nu aanbieden en met alleen hun eigen assortiment is me te duur en te beperkt.

In de prijsklasse waar jij het over hebt lijkt met leuk en best behapbaar voor meerderen. En wat je zegt een hoge borg, om schade in te dekken en te stimuleren dat men er zuinig op is. Daar bovenop verzekerde verzendkosten. Volgens mij is dat voor bedrijven veel goedkoper dan particulier. Dus als je als bedrijf (of organisatie misschien ook?) zowel de opdracht voor het heen en weer sturen regelt, dan scheelt dat denk ik in de totaal prijs. En dan nog een schappelijke huurprijs, dan kan dat best interessant zijn.

Misschien klein te beginnen, met een paar turtles waar velen zo benieuwd naar zijn. Een Sumo voor de twijfelaars, zoals ik die denken dat een Sumo te vet draagt.
En dan in het begin een simpele en korte huurtermijn instellen. Max 1 maand huren, tenzij niemand op de wachtlijst staat.

Lijkt me best een leuk initiatief. Makkelijk flipperen en een leuke manier om een model uit te proberen. Ik ben niet zo een flipperaar van horloges die ik heb gekocht. Maar op zo een manier huren lijkt me best iets dat interessant kan zijn.

1 like

Natuurlijk is kopen altijd goedkoper als huren en sparen voor je horloge is ook prima. Alleen moet je wel kunnen sparen, er is vaak altijd wel iets wat er weer tussendoor komt aan kosten, die je niet had verwacht (zo gaat het bij mij wel tenminste).

Toch denk ik dat het een goed idee is van DuBois et Fils. En je houdt het ook betaalbaar, voor mensen die het niet kunnen betalen, maar ervan dromen om een keer een duur horloge te dragen. Het is toch mooi, als je deze droom kunt laten uitkomen?

En wat is er in vredesnaam mis met huren? Die negatieve reacties snap ik niet zo goed. Hoeveel mensen, huren niet een leuke auto voor het weekend, zoals bijvoorbeeld een cabrio of een sportauto.

Daarnaast denk ik, mocht je het wel kunnen betalen, deze huurdeal best nog wel eens kan meevallen. Je kunt nl. tijdens de huur ook je horloge kopen. Het horloge zal na de maximale huurperiode van 1 jaar, echt wel een andere prijs hebben, die waarde kun je na verloop ook laten berekenen op de website.

En valt het horloge je tegen, dan heb je helemaal geen probleem. Je stuurt het horloge gewoon weer terug. In plaats van de horloge met een fors verlies op het forum of markplaats te verkopen.

De aandelen deal, is ook niet verkeerd als je daar toch een horloge wilt aanschaffen. Voor plm. € 2.000,-, krijg je ook 40% korting op een horloge. Die 40% korting zal hoger, zijn dan de kosten van de aandelen. Er staat ook een horloge op van plm. € 10.000,-, daar krijg je toch maar even € 4.000,- korting op. Dat zie ik andere merken nog niet doen.

1 like

Mijn omgeving kent Dubois echt niet en zullen ook niet gelijk denken dat het dure horloges zijn :stuck_out_tongue:

Ik vind het ook een goed idee. Gewoon doen! Inderdaad klein beginnen.

Lijkt mij best leuk om dit op te zetten. Al zal ik mijn huidige horloges niet gaan verhuren. Ik heb er ook maar 2 en die draag ik afwisselend.

Bedrijven zullen inderdaad wel een betere deal krijgen als consumenten voor de verzending. Het zal echter ook afhankelijk zijn van het verzendvolume. Bedrijfsmatig zou ik hier ook best wel over willen meedenken.

2 likes

Dit kan je natuurlijk ook al jaren in Belgie doen, als je daar door het “diamond district” in Antwerpen loopt vind je zo’n beetje op elke hoek kijk-kluisjes waar je de mooiste klokken kunt huren, Hublot, AP, Rolexen 't zit er allemaal tussen.

2 likes

Dat is lang geleden, dat ik in de mooie stad Antwerpen ben geweest.

Als het in België werkt, waarom zou dit dan ook niet in Nederland gaan werken?

1 like

Hoe gaat het dat z’n werk? Moet je lid worden, voeg betalen, credit card afgeven, per maand te huur of minimaal een jaar,etc…

Gewoon uit nieuwsgierigheid :blush:

Er staan telefoonnummers die je dan kan bellen, weet niet precies hoe dat gaat, best leuk om eens een keer te proberen.
Weet nog wel dat het niet goedkoop is.

2 likes

Zo nieuwsgierig ben ik ook weer niet. Dacht dat je t toevallig wist :grin:

1 like

Ik heb wel even snel een Duitse website gevonden, met meer informatie over de werkwijze die zij hanteren.

http://chronomieter.de/uhr-mieten.php

1 like

Ik was net aan het mailen met de eigenaar van Philippe DuBois & Fils, Thomas Steinemann. Om meer informatie te krijgen (en een catalogus aan te vragen) over de rent your watch deal.

Hij gaf aan dat alle informatie op de website staat en dat hij graag bereid is om extra vragen te beantwoorden.

Ik heb net even weer op de website gekeken en de informatie is wat uitgebreider dan voorheen.

Bij 30 likes krijg je maximaal de helft van je huurbedrag terug. Dat is dan ook weer duidelijk.

2 likes

Kende het merk niet het merk niet echt goed. Maar deze vind ik wel wat hebben:

http://www.mjwatches.co.uk/modern-watches/101/db003-07-limited-edition-of-99-pieces/

2 likes