Reparateur gezocht

Beste forum vrienden,

Ruim 20 jaar geleden heb ik een mooi horloge gekregen van mijn huidige vrouw. Dit was mijn 1ste horloge dat ik van haar heb gekregen. Jullie zullen begrijpen dat ik dit horloge niet zo graag in een la stop en niet meer naar omkijk. Na het onlangs vervangen van de batterij loopt het horloge niet meer lekker. Het lijkt wel of de wijzers aanlopen of iets dergelijks. Is er iemand die hier eens naar wil kijken? Het is gewoon een “ordinair plak horloge” maar voor mij belangrijk.

Geen haast, geen hoge verwachtingen, wel hoop :joy:

2 likes

Hier kan je kijken voor een horlogemaker bij jou in de buurt. Als je zo’n vraag stelt is het ook goed te vermelden in welke regio je zit :+1:

Dankjewel, betreft regio Rotterdam

Heb je enig idee wat voor een uurwerk erin zit?

Nee geen flauw idee, ik verwacht niet veel😂

Volgens mij zit de hele boel scheef (kroon en een kier aan zijkant wijzerplaat), dan loopt het natuurlijk allemaal niet zo soepel.

Ja, nu je het zegt. Jeetje wat scherp van je.

1 like

Ik vermoed quartz :wink:

Ik zit vanmiddag in het Repair Cafe in Made. Als je toevallig daar naartoe kan wil ik best even kijken. Desnoods een nieuw binnenwerk je, is soms maar 5 euro…

4 likes

Hi Bas, super lief van je. Zojuist net even gebeld met Clockwise en daar kan ik vanmiddag even langsrijden. Wel bedankt!

2 likes

Zover was ik ook op zich. Maar dan zit er nog steeds een uurwerk in. Als je weet welke dan kun je meteen kijken of er gewoon een nieuwe te vinden is of in ieder geval uitvinden wat de maten zijn

1 like

Waarschijnlijk is na de batterijwissel de plastic binnenring (“spacer”) niet goed teruggezet:
In de rand van die spacer is een uitsparing gemaakt voor de stift waaraan de kroon vast zit.
Nu drukt de volle rand op de stift, daardoor is de kroon en de rest scheef.
Clockwise zal dat wel zien en snel oplossen!

1 like