Reparatie oude Seiko 5

@Tokes is bezig met een oude Seiko 5 deluxe uit 1966 voor mij… misschien kan hij je helpen?

1 like

Ik vind dat nogal duur. Ik dacht €80 tot €100 meer normaal is. In ieder geval heeft het mij €100 gekost.

Maar misschien weet @koekoek meer.

Bij een juwelier ga je meer betalen dan dat als er een fatsoenlijke service gedaan wordt.

1 like

Tja… het ligt er aan wat er kapot is natuurlijk. En hoe makkelijk die onderdelen te vinden zijn.

Maar ik denk 120+ ben je zo kwijt. Zeker als ze het uurwerk uit elkaar moeten halen

Dat is extreem goedkoop. Reken even uit hoeveel tijd iemand met 1 horloge bezig mag zijn voor dat soort bedragen :stuck_out_tongue:

Zoals ik hierboven al schreef. Ik was €100 kwijt en hij doet het prima.

Als er namen worden gesuggereerd mag die van @vouwfietser zeker niet ontbreken! Topper in het nieuw leven inblazen!

2 likes

Wat voor horloge en uurwerk ging het om? Of is het lang geleden?

Twee maanden geleden laten doen. Hieronder een plaatje:

Het gaat om model 6119-7083

Ik kan me niet voorstellen dat ze daarvoor uit kunnen. Wat hebben ze precies gedaan?

1 like

Zover ik weet, schoongemaakt en gesmeerd.

Ik help het je hopen.

1 like

Hoop ik ook dan. :grimacing:

1 like

Mocht het nog nodig zijn… Ik heb hier 2 stuks 7009a uurwerken liggen waarvan in ieder geval 1 (de rechter) tekenen van leven vertoont na het opwinden van de veerton. Hoe goed deze de tijd bijhoudt durf ik niet te zeggen. De bijbehorende stift/kroon heb ik ook vast nog wel ergens.
Tegen verzendkosten mag jij (of degene die je 5je gaat maken) ze hebben. :slight_smile: wellicht dat ze bruikbaar zijn als donor of zelfs regelrechte vervanging.

4 likes

Hoi, wat fijn. Ik laat t je weten…

Groeten,
Ivar

1 like

Ik lees net dat @Scudo een NH36 in zijn 7009 had geplaatst. Dus het zou in principe mogelijk moeten zijn.

2 likes

Ja, dat ging boven verwachting eenvoudig. Uurwerkje kostte iets van 60 euro.

Ik heb hem even op de timegrapher gedaan. Voor het onderhoud had hij een amplitude van 178 graden, na het onderhoud heeft hij een amplitude van 227 graden. Het lijkt dat hij dan toch een beurt heeft gehad voor die €100.

Naja, er lijkt iets te zijn gedaan…

Ben benieuwd of hetzelfde uurwerk er nog in zit, en hoeveel effort ze erin gestoken hebben.

Ik heb nog nooit van dit soort bedragen gehoord voor service. Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen ben ik nooit minder kwijt geweest dan 150-250 euro… en dat bij vrijgevestigde horlogemakers en/of HF leden.

Als je dan gaat denken dat een juwelier nog marge moet maken bovenop het service bedrag…

1 like