Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Gecondoleerd Wilko.

1 like

Dank je Scudo :+1:

Tissot PR 516 GL

18 likes

24 likes

Een Seiko Crown met rose-goudkleurige plaat uit 1963

19 likes

Ik heb zojuist eens wat zitten proberen met een oude Seiko 5.
Ik dacht dat het wellicht leuk zou zijn als een ouds Seiko 5 een upgrade zou kunnen krijgen middels een nieuw uurwerk, al wist ik niet of dat zou gaan.
Ik wilde namelijk een 7009 vervangen door een NH36, maar past alles wel ? En wat moet ik allemaal eventueel aanpassen ?

Nou dat viel nog alles mee, moet ik zeggen. Ik had op ebay een NH36 besteld om eens te proberen. Ik kon kiezen welk uurwerk ik wilde. Eentje met de kroon op 3 uur of met de kroon op (bijna) 4 uur. Het slachtoffer horloge heeft de kroon op 4 dus even goed kijken of ik het juiste uurwerk bestel in verband met de uitlijning van datum en dag.

De wijzerplaat van het 7009 uurwerk past meteen op de NH36. Wijzers passen ook goed en het geheel past gewoon in de oude Seiko 5 kast. Eigenlijk heb ik alleen de kroon op de opwindstift moeten overzetten. Die opwindstift moest ik uiteraard op de goede lengte maken.
Ik heb nu dus een Seiko 5 die ik kan opwinden met de kroon en met de hacking functie. De dag en datum zijn bij deze in het zwart en dat kwam goed uit bij deze zwarte wijzerplaat.
Foto onder kunstlicht is trouwens vreselijk, maar het is even niet anders.

23 likes

Zware tijd dan nu, veel sterkte met het verlies en hopelijk brengt die mooie Star je veel fijne herinneringen mee!

1 like

Mooie R, Paulus :ok_hand:

Dank je :+1:

Beperkt, ik was nog erg jong toen m’n pa deze droeg. Heb meer herinneringen aan de Seiko quartz die hij daarna jarenlang droeg. Die heb ik ook nog, maar die is ooit met een batterij erin weggelegd en niet meer te repareren, moet ik een compleet nieuw binnenwerk hebben :thinking:

1 like

Jammer, de Star Jewels ziet er wel uit als een horloge dat voor ’ netjes’ werd gehouden, dus op zich kan je er misschien wel heel lang plezier van hebben. En Seiko quartz kan ook heel mooi zijn natuurlijk :ok_hand: hoewel vaak kwetsbaar helaas.
Als je daar ooit aan wil werken wil ik best eens kijken of ik iets kan betekenen. Heb zelf wel wat oud Seiko, en kom ook geregeld dingen tegen die ik laat liggen omdat ik zelf niet repareren.
Voorlopig veel kracht bij het verwerken, en
Hartelijke groet.

1 like

Die Enicar ziet er inderdaad nog redelijk netjes uit, maar volgens mij had mijn pa nooit meerdere horloges dus het was gewoon een dagelijks horloge. Staat me wel bij dat hij vrij snel kapot is gegaan en m’n pa toen maar een Seiko gekocht heeft. Later is hij wel weer gerepareerd en heeft m’n broer hem nog een poosje gedragen.

De Seiko ziet er wel flink gebruikt uit, maar die heeft hij ook heel lang gedragen. Het is een 7123-8310. Alleen dus ooit weggelegd met een batterij erin. Lekkage is zelfs zo erg dat de wijzerplaat aangetast is, je ziet een vlek zitten rond 12-1 uur:

7 likes

Ai zonde zeg - zal morgen eens kijken Wilco, nummer komt me niet bekend voor… Overigens heb ik ook ergens een paar wijzerplaten maar ja Seiko heeft wel heel veel varianten dus ik beloof nog niets :male_detective:
Welterusten voor nu

1 like

Top bedankt alvast voor de moeite :+1:
Ik duik ook de koffer in :sleeping:

1 like

Weltrusten vintageliefhebbers!

13 likes

Een nieuwe batterij voor deze elektronische Japanner geeft me weer goede zin. Met zijn mooie wijzerplaat zeker een van mijn favorieten.

20 likes

Goedemorgen,

14 likes

Horloge 20 jaar ouder dan ik zelf ben, maar zeker net zo strak :wink:

31 likes

Heel veel sterkte toegewenst. Zullen moeilijke dagen worden…

1 like

Twin Quartz today

17 likes

Seiko 6105

18 likes