Dat is een andere, en ik heb er al een
Bij mijn weten was het een NOS of een zo goed als NOS exemplaar. (Mint dus)
Die al een full service had gehad volgens de vorige eigenaar.
Ik had het verhaal gevolgd omdat ik die Porsche Design horloges ook wel cool vind of ze nou van Eterna zijn of van IWC.
Ik zie de IWC van Hendrik nou niet bepaald als een vintage chrono uit de 50’s of 60’s die je in je binnenzak moet doen zodra er grijze wolken aankomen.
Zeker niet als er al een full service is uitgevoerd redelijk kort geleden.
Daarom vond ik het zuur.
Groeten,
Noel.
Hier wil ik toch wel wat over zeggen.
Niet Rolex heeft de oplossing bedacht, maar Le Coultre had dat allang toegepast in de eerste uitgebrachte vol automatische horloge de Futurematic met kaliber 497 die in 1952 uitkwam.
Dit misverstandje even opgelost hebbende.
dixi
Beste Vinwat,
ik schrijf ook niet dat Rolex dit bedacht heeft maar wel dat zij het nu nog toepassen, zie het woord “bijvoorbeeld” in de tekst. JLC past het helaas tegenwoordig niet meer toe.
Maar jouw opmerking is wel een zinvolle aanvulling en informatief.
U weet echt veel
Het is aardig om bij verkoop een vervangen onderdeel mee te geven als bewijs en als extra zorgvuldig omgaan met het horloge.
Ik heb eerder zowel bij een aankoop als bij een reparatie en vervangen onderdeel meegekregen.
Ik heb er niet om gevraagd, maar misschien is dat wel zo handig bij reparatie
Ik vind het prima. Maar het is moeilijk aangeven dat er corrosie achter op de wijzerplaat zit, zonder het los te hebben. Op de foto zie ik een wijzerplaat die in topstaat is. Het moeilijke is, dat het gewoon monopolisten zijn.
And so it is, anders had ik mij wel bij u gemeld
Beste SuperC, is dit misschien sarcastisch bedoeld?
Indien dat zo is, dan zal ik mij op dit forum verder onthouden van het geven van specifieke kennis die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan.
Hierin heb je volkomen gelijk en ik vermoed dat ze ook niet de achterkant bedoelen maar de rand die tegen de kast aanligt. Hier wil de lak vaker los laten en hiervoor willen ze zich indekken.
Welnee, zo, kennen we hem toch helemaal niet
Ja! Maar even serieus, ik geloof dat je best een bak aan kennis hebt. Mij valt wel op dat je moeilijk kan toegeven dat een ander ook gelijk kan hebben. Een beetje flexibiliteit kan geen kwaad. Heb ik door schade en schande ook geleerd
Dixi
Dat ik dit nog mag meemaken, je dit te horen zeggen.
Je gestrekte been ligt inderdaad al een tijdje in de kast realiseer ik mij nu.