Ach, een koekoek is ook een vreemde vogel, legt zijn eitje in het nest van een nietsvermoedende pimpelmees
Verkoper beweerde dat er āgegarandeerdā aantoonbaar nog garantie op dit horloge zat. En ik geloof dat dan, naĆÆef natuurlijk .
Heb verder geen zin om over de verkoper te bakkeleien, aan zijn slechte adem te ruiken was ie echt terminaal.
Het gaat mij vooral om de handelwijze van IWC. Als er bij mijn andere Porsche iets vervangen moet worden, ligt dat onderdeel in een hoek van de garage, en kun je dat al dan niet meenemen. Het is en was per slot al jouw eigendom.
Wel vreemd om te veronderstellen dat de wijzerplaat mogelijk uit het midden zou zitten.
De wijzerplaat zit met pinnen in hiervoor speciaal uitgemeten gaten op de platine en wordt vervolgens geborgd d.m.v. schroeven. De platine als wel de wijzerplaat is met een zuivere precisie gemaakt en kan in mijn veronderstelling niet uit het midden zitten. En zeker niet bij topmerken zoals deze.
Bij een dergelijk horloge zal dat dan ook vrijwel onmogelijk zijn.
Tenzij de pinnen behoorlijk zijn verbogen of dat de pinnen zijn afgebroken en dat de wijzerplaat mogelijk met tweezijdig plakband op de platine is gemonteerd en niet juist is uitgelijnd.
Dat zal immers in normale gevallen niet gebeuren, zeker niet bij een horloge van dit merk.
Wat te denken, is hier al eerder iemand alternatief bezig geweest of heeft de horlogemaker die het onderhanden had iets gedaan wat niet in het herstelpatroon thuis hoorde.
Misschien heeft die een niesbui gehad waardoor de wijzerplaat weg dwarrelde en in zijn kom soep terecht is gekomen. Wie zal het weten?
In ieder geval is het nu niet meer te achterhalen.
Volgens TS ging het als volgt:
Bij de prijsopgave Servicebeurtje 665 euro en paar dagen later een mailtje: wijzerplaat moet ook vervangen worden 440 euro. Na een paar dagen later kan het gehele uurwerk wel uit elkaar liggen.
Wijzerplaat was nog geen 2.5 jaar oud, en is destijds door IWC in Zwitserland al vervangen, ook tijdens een volledige service. De garantie na zo n beurt is 2 jaar. Tijdens onderzoek in N.L. bleek voornamelijk aan de achterkant van de wijzerplaat corrosie te zijn opgetreden, en ja dan vallen er stukjes verf in het uurwerk etc. Tectyleren doen ze niet
En dan is het stikken of slikken, moet wel zeggen dat het horloge maar een paar seconden afwijking per dag heeft.
2,5 jaar terug volledige IWC service? (Dus inclusief nieuwe pakkingen) En nu corrossie en condens: of jij/vorige eigenaar heeft regelmatig met die uitgetrokken kroon in de regen rond gelopen of dit is wel slechte reclame voor IWC kwaliteit
Dat, en dat de vervangen (en versleten) onderdelen soms weer voor nieuw aangeboden worden. Dat is wat mijn horlogemaker me vertelde. Van bijv. Rolex of Omega laat hij wel de vervangen onderdelen zien, maar om die reden geeft hij ze niet mee.
Nee, en ik moet ook niet zo reageren. Maar ik erger me enorm aan deze bepaalde manier van posten van Hendrik, een onzin topic maken is hem niet vreemd. Op mij komt dat meer over als aandachtstrekkerij dan dat iemand er iets mee opschiet. Maar goed, mijn laatste reactie hier.
Mijnheer, ik stel gewoon EEN vraag aan Mr. Brakke en vervolgens haalt u er allerlei niet ter zake doende flauwe kul bij. Voel ik mij ook nog eens genoodzaakt op alle complottheorieƫn te reageren, dan wordt het een steeds uitgebreider verhaal. Er is nu nog maar weinig wat dit forum niet weet over dit horloge.
Er wordt pas na akkoord een uurwerk gedemonteerd. Dus ze wachten echt pas tot de goedkeuring komt. Je zou er anders een mooie rommel van krijgen, 50 tot 100 reparaties die deels uit elkaar liggen en wachten op akkoordā¦
En wat Vinwat schrijft over de passing van de wijzerplaat > er zit zijlings altijd wel een paar tiende millimeter tussen de kast en de lak van de wijzerplaat. Als een horloge een zware klap of stoot op de zijkant krijgt dan schuift er altijd wel iets en dan is meestal de wijzerplaat niet meer goed gecentreerd. De oplossing hiervoor heeft bijvoorbeeld Rolex in zijn dames en midi horloges, een wijzerplaat die over het uurwerk valt en niet KAN verschuiven. De wijzerplaat pootjes zijn meestal dunner dan 1 mm en hebben op het soldeerpunt nog een versmalling om richten mogelijk te maken. Precies op dit punt verbuigen ze of knappen af.