Reparatie Seiko Kinetic ïs dit zelf te doen?

Hallo,

Ik ben in bezit van de eerste types SEIKO kinetic. Deze is echter een aantal jaren geleden defect gegaan. Klacht was dat hij niet meer voldoende opgeladen werd zodat hij elke morgen weer gelijk gezet moest worden. Heb destijds bij Seiko en lokale dealer geinformeerd. Beide gaven aan dat de reparatiekosten meer dan 100 Euro zouden bedragen. Dus het klukske is destijds in de la verdwenen en ik heb toen een nieuwe Pulsar chrono gekocht.
Maar heb nog steeds de intentie om dit stukje sublieme techniek te laten repareren.
Dus mijn vraag is, is dit een bekend probleem? Zijn er mensen op dit forum die dit ook al hebben gehad? Is dit zelf te repareren? Zijn er hier mensen die het als hobby hebben en dit tegen een geringe vergoeding willen doen? Ik verneem het graag.
Onderstaand een plaatje van het net met het modelleke erop!

ik neem naar aanleiding van je klacht aan dat alleen je oplaadbare accu moet worden vervangen…kost 25 euro bij monsterwatches.nl zie website.

Kan het niet vinden op zijn website, maar zal hem eens een mail sturen. Heb nu een band bij Rob in bestelling!

Erik van EHwatch heeft hier ervaring mee.

gr.Peebee.

ja erik is expert in Kinetics, er moet een andere condensator in en een oplaadbare knoopcel geloog ik, maar is het goed te doen

Ik weet niet hoe handig je bent en ik weet ook niet welk caliber jouw
seiko heeft maar misschien is dit wat:

http://pmwf.com/Watches/WatchSchool/WS%2026%20Seiko%205M42-OL68%20R2%20Capacitor%20Change/WS%2026%20How%20to%20change%20the%20capacitor%20of%20a%20SEIKO%205M42%20Kinetic.htm

Succes

Klopt, doe ik voor 25 euro.

Ook al is dit een kreng :slight_smile:
Moet namelijk via het glas erin.

Horloge is naar ewatch, lekker dicht in de buurt!

Horloge is weer retour! Ben er erg blij mee, prima service van Erik!

DEPOM Schreef:

Horloge is weer retour! Ben er erg blij mee, prima
service van Erik!

goed om te horen!

Toeval!

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem met precies hetzelfde horloge.
Doet Erik dit nog altijd?

Mvg

Deze accu’s moeten voor de plaatsing nog opgeladen worden en kun je moeilijk zelf doen, moet de nodige apparaten hebben.
De nieuwere versies zijn opgeladen vanuit de fabriek.

Ik heb hier vroeger nog een voor en na van gemaakt.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,225315

Erg vet, ik heb inmiddels contact met Rob. Hij maakt het nog steeds.

Ik vind het geweldig hoe iedereen elkaar helpt en hoeveel expertise er hier rondloopt.