Reparatie van een oudje

Mooi hè. Echt fascinerend hoe dit gedaan wordt. Heb er echt bewondering voor! :grimacing:

1 like

Ik ben vooral benieuwd naar hoe nu verder. Kaarsvet, vastbinden… een pittig verhaal wat zo in de rooie oortjes of 50 tinten grijs/donkerder zou passen.

2 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Het is geen kaarsvet, het is borax en daarna Zilver gesoldeerd :wink:
Maar kaarsvet… Hmmm, Ik hou liever van die koper draaden voor bondage.

3 likes

Laatste fotos voor vandag.
Weer vijlen…
De dikte is bijna klaar,
en een grove vorm gegeven om de verdwenen tanden weer nieuwe te snijden.
De twee stukken schijnen stevig samen met de zilver te plakken.
Genoeg voor deze avond. :slight_smile:


Ah ja, ik denk niet dat ik het al gezegd heb maar de diameter van deze wielletje is ongeveer 3,5 mm :wink:
Goede nacht !

16 likes

Van alle hobby’s moet zo’n reparatie wel erg veel voldoening geven, erg knap! Petje af :wink:

2 likes

Monikkenwerk
Enorm knap om zoiets te herstellen.

2 likes

Mn eerste gedachte, nou ja eigenlijk tweede, na ‘wat is dit ongelofelijk gaaf om te zien !’ is, waarom kan dat tandwieltje niet 3D geprint worden ?

Trouwens Kasper, is dit die trenchwatch van Ebay laatst ?

1 like

Ik weet nog niet zeker of het mogelijk is zo een klein deel te printen, in staal om de groote kracht van de kroon tot de veerton te kunnen weergeven.
De vorm te maken is niet alles, het moet de kracht ook kunnen ondersteunen.

2 likes

Respect hoor. Dit is echt horloge maken.

4 likes

De sterkte is het probleem niet, 3d geprinte delen in staal zijn ontzettend sterk omdat ze door de manier van printen in feite door-en-door gehard zijn, maar de kleine afmetingen en de benodigde nauwkeurigheid zijn voor zover ik weet (nog) niet haalbaar. Je zult dan alsnog alle tanden moeten nabewerken.

3 likes

imageimage

imageimageimage

image

imageimage

9 likes

Spannend! Daar wil ik wel filmpjes, tussendoorfoto’s en eindresultaat van willen zien. Wat een supergaaf draadje dit! :slight_smile:

2 likes

Petje af voor dit vakmanschap…:+1:

4 likes

Mooi hoor, wordt weer piekfijn :ok_hand::ok_hand:

1 like

Casper, je bent een mazzelpik.

@brunod dat snapt hij wel hé. Ongelofelijk wat een werk, en vakmanschap voor een Invicta :joy:

(jongens grapje hé. Mooi dat zo’n oudje weer liefde ontvangt)

2 likes

image

imageimage

Tanden die verdeeld worden en goede vorm gegeven

2 likes

imageimage

1 like

imageimageimage

5 likes