Reparatie waterschade

Beste HF’ers,

Hierbij mijn vraag met betrekking tot de reparatie/restauratie van een horloge met een mechanisch uurwerk. In dit specifieke geval gaat het om de Breitling B13050.1 in de foto’s. Dit horloge heeft voor mij sentimentele waarde en dit is dus de rede dat ik het graag in werkende staat wil herstellen. Ik ben hiervoor bij een wel bekend juweliershuis geweest en hier werd mij een extreem hoog bedrag van meerdere duizenden euro’s genoemd. Dit is mij natuurlijk een beetje te gek dus ben ik rond gaan kijken en heb ik op chrono 24 een aantal losse uurwerken gevonden voor dit model. In mijn optiek 1+1 is werkend klokkie, maar wie ben ik. Zijn er hier mensen die eventueel ervaring hebben met het laten repareren of restaureren van een horloge met waterschade? Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee of meningen over dit fiasco.

Vriendelijke groet,

MeTellTime

5 likes

@PeterLC is gecertificeerd voor Breitling als ik het goed heb. Hij kan je zeker adviseren.

4 likes

Informeer even bij @Floris155.

Hij heeft onderstaande Speedmaster nieuw leven ingeblazen.

De wijzerplaat zag er een beetje hetzelfde uit! :joy:

Ik weet trouwens niet of hij Breitling doet.

3 likes

Daar gaat het mis: juweliers en onderhoud aan horloges is geen ideale combinatie. Een horlogemaker is een betere optie

3 likes

Mooi horloge.

Dan zou ik er wel €1000 tegenaan gooien, service van een chronograaf is helaas niet goedkoop.

Welk juweliershuis? Beter ga je naar een horloge maker. @Chlorophyl heeft hier een mooie adressen lijst voor gemaakt.

1 like

Ik heb al genoeg gezien. Enkele duizenden euro’s gaat het zomaar worden, omdat letterlijk ALLES vervangen zal moeten worden van binnen. Hier is niets meer te redden. Beste contact opnemen met ofwel Ed van Timefix, ofwel Mark van Watchinside. Beiden ex-Breitling werkplaatschefs, die wellicht nog net aan voldoende touwtjes kunnen trekken om wel alles nieuw te krijgen, maar zonder de officiële prijzen. Maar hou me ten goede, ik kan niks toezeggen. Ik ga deze niet eens meer openmaken. :no_mouth:

Of inderdaad Floris155. :+1:

10 likes

Knap dat u dat van die paar foto s kunt vaststellen .

Even uitvergroten Hendrik. En ik weet wel hoe verroest die wijzers zullen zijn, en de plaat aangetast.

2 likes

Tsja die wijzerplaat zag ik ook wel , maar natuurlijk heb ik verder geen idee wat de gevolgen “inside” zijn.

p.s. ben ooit genaaid door een forumlid met deze Porsche die lek bleek te zijn :scream:

Reparatie was ook geen koopje :scream:

Bedankt voor al de snelle reacties, ik zal binnenkort even kijken wat er mogelijk is in overleg met de bovengenoemde reparateurs. P.S. ik heb net 3 quarts horloges naar de “juwelier” gebracht voor nieuwe batterijen i.v.m het wegdoen van de meeste. Ik heb 2 werkende terug 1 en 1 hebben ze 2 wijzers van de subdials gerukt… ja de wijzerplaat moest ervan af om bij de batterij te kunnen. Pardon? Lijkt mij heel sterk. Achterop het horloge zitten 4 schroeven waarmee je de achterplaat kan loshalen. Maar dit is blijkbaar te moeilijk? Achja.

3 likes

:roll_eyes:

1 like

Ik kom soms heel vervelende constructies tegen wat dit betreft, maar deze is nieuw voor me… :face_with_monocle: Balen man!

2 likes

Ook ik kan je uit ervaring vertellen dat horloges naar de juwelier brengen niet altijd goed afloopt. Bij mij ging het ook over een batterij wissel voor een Tissot kwarts. En dan te bedenken dat de betreffende juwelier officieel Seiko en Oris dealer is…

1 like

Ja dit is ook de laatste keer dat ik naar een juwelier/mode horloge zaak ga. Elke keer is het wel wat met die mensen, nu dikke kras op mijn erfstuk en dus 2 wijzers van de ander af lekker man. Ik zal maar zwijgen over de kennis van horloges, ze waren ook officieel tissot dealer dus even de prx powermatic met blue ice dial bekeken zegt ze " ja hij is mooi he die tiffany blue dial. Nou veeg mij maar op hoor. Op dat exacte moment had ik er spijt van dat ik naar binnen ben gegaan.

1 like

+1 voor Timefix. Hij kan dit fixen.
Full overhaul van 7750 is ongeveer 550 euro + extra onderdelen

1 like

En dat is ook wel nodig ook denk ik als ik dit zo zie.

3 likes

Oftewel, toch duizenden euro’s.

2 likes

Of je maakt een zoekopdracht op Ebay aan en slaat toe als de prijs jou bevalt.
Zou zeker geen duizenden Euro’s gaan uitgeven.
image

2 likes

Even een kleine update, ik heb de heren van timefix al gesproken. Binnenkort zal ik er even langs rijden om hem in te leveren voor een onderzoek wat er aan zal moeten gebeuren. De eerste indruk waren ze in ieder geval al aardig en benaderbaar. Nu al 2 pluspunten.

3 likes

Was het binnenwerk nep dan?