Replica horloges

Die kopen hun horloge dus voor een ander, als het ze te doen was omdat ze ‘m zelf mooi vinden zou het geen fluit uit moeten maken of de halve wereld met een replica loopt.

5 likes

Lekker man

2 likes

In zo’n geval is mij dan iig direct duidelijk dat ze hem om verkeerde redenen aanschaffen,of juist niet natuurlijk. Een sterk staaltje “hoe kijkt iemand naar me?”

3 likes

FTFY

Een hommage is iets helemaal anders dan een copie, replica of fake.
Weliswaar getuigt het maken en op de markt brengen van hommages niet noodzakelijk van veel creativiteit (“Pagani Design”, anyone?) maar het is wel eerlijk zaken doen.

Dat is het grote verschil.

3 likes

Wat ik het grootste probleem vind van de replica’s is dat er heel goede tussen zitten van relatief goede kwaliteit en dat er dan bepaalde personen hiervan profiteren om mensen op te lichten door ze te verkopen als een origineel.

en wie de producten van die hufters koopt heeft willens wetens boter op het hoofd.

3 likes

Succes bij de dames gegarandeerd.

1 like

Same here… :sweat_smile:

1 like

Wel een mooi verhaal overigens Jasper! :+1:

1 like

Meestal niet.

1 like

Ik doe haast alles met Affinity, betaalbaar, werkt top, en netjes licensie gekocht. Maar dat is dan ook de homage van Photoshop… :innocent:

1 like

Ik herken je verhaal wel:
“Is het een echte?”

Mensen die mij echt kennen, zullen dit nooit vragen.
Wel heb ik het regelmatig meegemaakt, met name dan de jongere collega’s/ stagiaires.

Het viel mij in het algemeen op, dat de vrouwen vooral interesse hebben in het model two tone Rolex DJ. Velen zouden gewoon de 36mm willen ipv het damesmodel.

De meeste heren waren meer gecharmeerd door het merk, dan het model. Met de Omega of de Vacheron om de pols, werd ik vooral door èchte liefhebbers aangesproken.

Ik zou nooit een neppert kopen, gewoon fout.
Wel heb ik er ooit eentje gekregen, die heb ik destijds gebruikt om te oefenen met “hoe een band te wisselen”, zonder de echte te beschadigen.

1 like

Foei, dus dan mag het wel?

klik

Ookecht niet. Het oordeel van een aan echtheid twijfelende partij ligt volledig in handen van de drager zelf.

Je stelling houdt geen steek. IANAL, maar elke jurist die kaas gegeten heeft van merkenrecht e.d.m. zal je dat haarfijn uit de doeken kunnen doen.

1 like

All Caps anal, 3,2,1 @Fate_Amenable_To_Change incoming.

3 likes

Jasper? Ik snap jou topic eerlijk gezegd niet zo goed. Denk dat 99.9% hier geen geld spaart om die ene replica te gaan kopen. Ook eigenlijk niet je uitleg over wie er allemaal geschaadt gaat worden door de replica industrie…dat weet elk weldenkend horlogeliefhebber toch wel. Zou het leuker vinden als je een mooi vintage horloge verhaal vertelt met mooie foto’s…leren we ook nog iets. Replica’s zijn gewoon ook niet de moeite waard om hier te behandelen. Je kan beter dit verhaal op je Insta zetten wat mij betreft!!

4 likes

:point_up_2:

precies dit @AmsterdamVintageWatches

Ben je echt in die fase blijven hangen?

2 likes

Is dat een lokroep…? :crazy_face: