Replica horloges

Het gaat erom dat ik er niet ‘over ga’ als iemand door rood rijdt en er ook niet over ga als iemand een replica heeft.
Ik modereer op dit forum aan de hand van de regels hier. Niet daarbuiten.

5 likes

Dus dan ben je vooral bezig met wat de buitenwereld van je denkt…lekker belangrijk zou ik zeggen

1 like

Ik volg je niet…?!

Omdat de regels het toestaan (moet je echt eens lezen, staan bij de faq).

3 likes

Moet je toch geen reet uitmaken of mensen twijfelen of je wel of niet een echte draagt

1 like

@AmsterdamVintageWatches hoe kijk je tegen een horloge aan waar bijvoorbeeld de kroon is uitgevallen/kwijtgeraakt en waar ze een horloge- en tijds-correcte oem kroon op hebben terug gezet?

Of bijvoorbeeld een horloge wat origineel op leer en staalband geleverd werd, origineel gekocht op leer maar later op staal gezet is?

Of een kapot glas vervangen door origineel periode correct oem glas (niet service, maar bijv uit een donor horloge)?

Waarom ik dit vraag: ik zie soms bij veilingen (volgens mij was het Phillips laatst) waar soms horloges aangeboden worden met vervangende onderdelen.

E.g.:
Also accompanied by additional crown, wheel, springbars, and crystal.

of:
Accompanied by additional butterfly rotor

Als het wordt vermeld en periode correct is;geen probleem naar mijn idee.

Als een nepper zo echt lijkt dat het ding alleen met een loep ontmaskert kan worden door een expert als Jasper…
Dan lijkt ie wel heel erg echt !

Nogmaals… ‘waar heb ik het er over dat ik dat als rede opgeef…?’ Volgens mij was het Jasper @AmsterdamVintageWatches die vertelde dat er mensen in de winkel aangegeven, daardoor een bepaald model niet te willen.
Daardoor loopt hij verkoop mis. En ja dat snap ik.

3 likes

Ok…duidelijk, begreep het anders😘

1 like

Zou een gewild stuk liever aan de liefhebber verkopen dan aan de poseur

Gelukkig. Begon al aan mijzelf te twijfelen. :+1:

Dat zullen er niet zo veel zijn, gezien het gezeur over wachtlijsten op dit forum.

4 likes

Ik zou NOOIT geld uitgeven aan replica’s.

En adviseer anderen ook niet om een neppert aan te schaffen: niet alleen omdat het cheap ass is.

Het zou zo maar kunnen dat je hiermee (in)direct terroristen mee financiert. Dit is een snelle manier om op deze manier te crowdfunden…

Hij hanteert toch geen AD wachtlijsten. Dus kan hij daar zeker last van hebben.

1 like

Dank je wel dat je aan me denkt, maar ik ben inderdaad geen advocaat. :yum::yum::yum:

1 like

Interessant wellicht om te weten dat de Zwitsers ooit groot werden met het namaken van hoogwaardige Engelse horloges…

1 like

Je gebruikt het design van een ander en zet je eigen naam er op.

Wettelijk toegestaan, ja. Eerlijk zaken doen? Kweetniet…

Die wachtlijsten is voor de nieuwe modellen, niet voor vintage. En net daarom begrijp ik die mensen die

niet want van vintage zijn er veel minder fakes.

1 like

Maar wel fakes die heel erg lastig van echt te onderscheiden zijn.

Aldus de voormalig AD.

Er zit sowieso een echt uurwerk in, verder wordt dan alles handgemaakt. bovendien zijn echte vaak zo vaak gepolijst dat de hele oorspronkelijke vorm er uit is. En er zitten toch vaak aftermarket onderdelen in, aangezien in deze categorie eigenaars vaak niet naar Rolex willen, omdat dan meestal nieuwe omderdelen worden geplaats waar dat zichtbaar is, niet handig en/of waardeverminderend werkt.

1 like