Hoe werkt dat dan? Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de kast waar dat uurwerk in zat?
Rolex (om maar iets te noemen) zal toch niet zomaar nieuwe uurwerkjes leveren om in geleegde kastjes te stoppen. Zo naief zijn ze daar toch niet, lijkt me.
Hier kan ik je ook de exacte details niet van geven, maar er worden regelmatig onderdelen aangeboden, zoals een main plate, en verzamel je lang genoeg dan kan soms de rest bijgemaakt worden zoals tandwielen en asjes en zo… Je praat hiet dan ook niet over een paar honderd euro, maar duizenden.
Vergeet niet dat vele oude Rolexen militaire horloges waren, dus er waren zeer veel onderdelen.
Bekende van mij had een omega dsotm aan vandaag, gekocht op ali. De beste man heeft geen flauw benul van de horloge wereld maar vond het een cool horloge om te zien en heeft hem daarom aangeschaft. Heeft geen flauw benul van dat er een 10k originele versie van is en het heeft ook geen zin om het uit te leggen, we hebben er samen over gelachen en ik heb hem geadviseerd dat ding niet in amsterdam te dragen.
Ik ben als tiener ook ooit begonnen met een fake Rolex, waarvan zelfs Stevie Wonder kon zien dat het zwaar nep was.
Maar het was voor mij een opstap om toch naar een echte te gaan, puur omdat er iets in je knaagt dat nep gewoon betekent dat je jezelf in de zeik loopt te nemen.
M2c.
Natuurlijk, ik begrijp uitstekend wat je (gewaardeerde en soms ondankbare) rol hier in het geheel op het forum is.
Ik viel vooral over de zin in je post die je wat mij betreft had mogen weglaten, nl. dat mensen/forumleden best een replica in huis mogen hebben. Dat persoonlijke uitgangspunt vind ik lastig te rijmen met je rol als beheerder maar überhaupt niet met de liefhebberij die we hier met z’n allen op het forum (worden geacht te) delen.
Maar goed, je bent ook maar een mens en ik snap best dat je persoonlijke mening en formele beheerdersrol soms door elkaar heen lopen.
Hij zegt alleen maar dat hij geen dienaar van de wet is, en de betreffende persoon dus niets kan verbieden.
En wat dacht je van die “gif-jes” die hier op HF gebruikt worden? Geen enkele is zelf gemaakt.
Ach ja, fakes, je houdt er alleen maar jezelf mee voor de gek.
Maar laatst kwam ik iemand tegen met een Breitling.
Ja mooi he? Van mijn vrouw gekregen.
Ik mocht hem even bekijken en hij mocht mijn SKX even
bepotelen.
Die Breitling was duidelijk fake de caseback was helemaal
om te janken.
Maar ik heb niks gezegd, ik dacht laat het maar lekker zo.
Ik wilde geen echtelijke ruzie op mijn geweten hebben
Misschien was er aan zijn vrouw ook van alles fake.
Lichamelijke aanpassingen zijn nog mee te leven…
Was dat maar waar. Het fake probleem is veel groter dan de topmerken alleen.
Ik denk dat het probleem bij de mainstream merken als bijvoorbeeld Seiko, Casio en Tissot groter is dan bij de topmerken. Er worden namelijk ontzettend veel fake Tissot’s en Seiko’s verkocht aan mensen die denken dat ze een echte kopen. De grote veilingsites staan vol met deze fakes, maar omdat de prijzen maar marginaal lager zijn dan de echte laat de prijs niet direct alarmbellen afgaan.
De mainstream horlogemerken lopen daardoor wel degelijk flinke inkomsten mis door fakes. Ik durf persoonlijk nauwelijks bijvoorbeeld een Tissot Couturier, LeLocle of PRS516 op ebay te kopen. De kans dat je een fake koopt is volgens mij haast groter dan dat het een echte is
Dat was ook zo met die man met die ‘Breitling’
Hij had werkelijk geen idee wat hij om de pols had.
Had er totaal geen kijk op en was er zich niet van bewust.
En er zijn veel meer mensen die niet op HF zitten dan wel
Het is vaak onwetendheid bij die kopers en daar maken de
fake-fabrikanten gebruik van.
Aan de andere kant hoef je natuurlijk geen raketingenieur te zijn
om te weten dat je voor een paar honderd euro geen Breitling kan
kopen.
Hier op het forum zullen ze inderdaad in de minderheid zijn, maar ook hier kom ik nog wel eens mensen tegen die denken dat er geen fake Seiko’s of Tissot’s bestaan
Laten we wel wezen, slechts 1% van de bevolking kan (en wil) een horloge van 10.000 euro betalen. Terwijl 99% er wel eentje wil hebben…het is gewoon marktwerking.
Erbarmelijke omstandigheden en ‘terroristenfunding’ zijn non-argumenten in mijn optiek.
Hylarisch…
Ja, die bestaan.
Zelfs fake Komanderskie’s bestaan.
Nota bene een horloge dat origineel minder dan 50 euro kost!
Nee. Dat is het niet. Er zijn connecties tussen de fake industrie en terroristische organisaties. De totale fakeindustrie is een miljarden industrie die niet wordt gecontroleerd of gereguleerd.
Er blijken zelfs fake vostoks te bestaan. En nou moet ik stiekum bekennen dat ik die (als rariteit) vermoedelijk wel zou kopen als ik ze tegen zou komen.
Ben ik nou stout ?
N-**€> please hoor.
Dit kan ik niet lezen.

Ja, die bestaan.
Zelfs fake Komanderskie’s bestaan.
Nota bene een horloge dat origineel minder dan 50 euro kost!
er bestaan zelfs fake casio F91W’s
Nota bene een horloge dat origineel 10 euro kost.
wie doet beter?