Ik geloof je gelijk
ftfy
We konden er een paar weken geleden nog eentje bewonderen
hier op HF in het Russen-topic.
Een Chinese fake Komanderskie met een poepie klein rot kroontje.
Daar moet de alarmbel toch al gaan zou je zeggen.
Maar die koper had er zoals hij ook toegaf geen verstand van.
Daarom, als je iets wilt kopen doe een beetje research van te voren.
Google is geduldig.
Maar veel mensen hebben daar geen zin in of tijd voor.
was dat die met Adolf en Joseph?
Geg!! Nee, volgens mij was het een Paratrooper.
tja, de sub is inderdaad de meeste gefaked horloge die er is. Misschien als rolex geen achterlijke wachtlijst en kunstmatige schaarste had, hadden meer mensen hem gekocht…?
Dat iemand die een rep draagt kan me echt niet minder schelen. Moet de persoon in kwestie zelf weten. Zodra hij gaat doen alsof het echt is, zegt dat het echt is, probeert te verkopen als zijnde een echte, dan wordt ik wel naar.
Laten we nou ook niet doen alsof er echt mensen hun banen verliezen Jasper… Een onderzoek uit de jaren 80? Is dit hetzelfde soort onderzoek als wat de filmindustrie van nederland laatst deed en met een bedrag van 300 miljard aan gemiste inkomsten kwam? Laat me niet lachen…
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand ontslagen is omdat er reps verkocht waren. Mensen worden ontslagen doordat het management van een bedrijf zijn werk niet goed genoeg doet.
1 opmerking hierboven ging over dat mensen die de reps kopen, sowieso geen geld hadden om het echte werk te halen dus waar praat je over met gemiste inkomsten? Het was geld die uberhaupt nooit naar het merk zou gaan.
Op de “normale” horlogemerken zonder wachtlijsten na, spelen rolex/patek/audemars het spel zelf met een rare schaarste dat nergens op slaat. 6 jaar wachten voor een daytona? 20 jaar voor een nautilus? Dat is zeker wel ok en super normaal?..
Maar ik begrijp je frustratie volkomen Jasper! Ik zou ook helemaal tierelier worden van dagelijks mensen die je hetzelfde vraag stellen. Waarom vraag je eigenlijk geen geld bedrag voor je “echtheiddienst”?
Of minder? Wie zal het zeggen?
Dit soort dingen bedoelde ik dus.
Kijk maar uit naar wie internationaal geld overmaakt.
Straks staat die persoon/ organisatie op een sanctie lijst en ben je goed de sigaar…
Ik zou daarom ook nooit geld naar bepaalde landen overmaken. Dit geldt ook voor die (echte) Daytona die in Moskou wel ready for pickup ligt…
Oh makkelijk, gewoon n Seiko uurwerkje in proppen
Nadeel is misschien dat ie té precies loopt voor n Zwitser
Om effe n knuppel in t hoenderhok, hoe kijk je dan tegen hommages, zoals de Alpha’s, Marina Militar… ik bedoel scoobydoo horloge (voor de watchuseek insiders )? Kunnen die wat jou betreft wel?
Of menig Steinhart duiker?
Jur kijkt hier streng mee. Ik adviseer geen hommage discussie te beginnen.
Nou sta je er bekend om dat je nogal leuk vind mensen te expose good job.
Maar wat nou als temption of ex on the beach mensen zijn met echte rolex horloges of dergelijke is het dan ook niet een keer leuk om hun die de trots en tijd in echte exemplaren hebben gestoken in goed daglicht te zetten op je story?
Kan lastig zijn maar ze zijn er vast die een echte hebben.
Replica’s zijn slecht voor t imago v n merk.
Hoe vaak hoor je de vraag/opmerking is t wel n echte/zeker bij n kraampje gekocht.
Slecht imago kost dividend… ik bedoel banen
?
Dat is replica v n heel ander niveau. Je hebt ze die verkocht worden om je vrienden mee te bedriegen.
Die Vostoks en de neppe Breitlings met dozen, omdoen, papieren en de hele hotteldebottel er omheen worden verkocht om de koper te bedriegen.
Ik ben trouwens zelfs eens replica Icewatch tegengekomen.
Ook niet zo vreemd. Van die plastic horloges die iets v n euro kosten en dan voor 100 wordt verkocht
Bij rolex is daar niks van te merken!
Tuurlijk wel. Ze merken t misschien niet zo erg in de portemonnee als wel in hun hart
Mij maakt het geen moer uit of iemand met een nepper wil flexen.
Ik doe er alleen niet aan mee.
We rocken Roolies elke dag bro! Show die Patek a sah!
Dat gevoel krijg ik er een beetje bij.
Dankjewel, ik heb een baaldag en dit maakte het 1000% beter.
Ik vind het een kwalijke zaak dat als je die fake accounts report bij Insta, ze niet direct offline worden gehaald. Ook na herhaaldelijk reporten niet. Veel van die account prijzen duidelijk aan dat ze fakes verkopen.