NB: dit is geen topic om te spreken over replica’s of voorbeelden van replica’s!
De reden van deze topic is dat ik heb gemerkt dat in mijn reis naar mijn heilige graal (op dit moment de Tudor Pelagos) ik aan alle kanten word dood gegooid met replica’s, of het nu is op Marktplaats, of op Youtube of andere zoekresultaten en dat maakt mijn reis er niet leuker op. Gelukkig zie ik het verschil nog altijd tussen nep en echt, maar bekruipt mij ook het gevoel waarom zou ik niet voor een simpele Festina oid gaan die worden immers niet gekopieerd.
Hoe gaan jullie hiermee om, trek je er niks van aan, of speelt het wel degelijk mee in de reis naar het nieuwe horloge en de uiteindelijke keuze?
Je moet hopen dat je een keer zo’n pleb tegenkomt die jouw horloge in replica vorm draagt. Heerlijk.
Wow maat, die heb ik ook! Wat een gewelding ding hè? En wat een afwerking zeg, poehhh. Ik ben blij dat ik voor zo’n merk met geschiedenis heb gekozen, wat jij?
Gewoon bij betrouwbare adressen kopen en niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Marktplaats vermijden. If it is too good to be true, it probably is…
Bij de Pelagos heb je tenminste die gave sluiting nog, welke op alle replica’s afwezig is (voor zover ik weet, kijk er niet heel veel naar om). Zelf zal ik niet snel een nep artikel kopen, maar wat anderen doen interesseert me vrij weinig.
net zoals mozaiek zegt, dragen wat je wilt. of zoals ik, tot je het beu bent. een rolex zou ik zeker willen… ooit… hah
maar TS, ik heb nog een festina te koop, mocht je willen.
Uiteraard ben ik ook tegen fake’s. Maar deze advertentie roept bij mij een zekere irritatie op.
Dat de Fondation de la Haute Horlogerie tegen replica’s begrijp ik volkomen, maar de manier waarop, vind ik nogal gericht op 1-percenters van de deze wereld. Hautain, maar wellicht is dat Zwitsers
helaas niet kerel ook de replica pelagos heeft letterlijk alles wat de echte ook heeft, op het uurwerk na dacht ik
@Dr.Doc Als je niet wilt dat jouw “grail” horloge niet in replica voorkomt moet je ook geen merk/model kiezen die voor jan alleman is of massaal bekend is. Rolex, tudor, omega, AP, PP, panerai, hublot, iwc en tag zijn helaas allemaal merken die bij iedereen bekend zijn en ook dus vaak in trek voor replica.
Wil je iets wat niet of nauwelijks voorkomt in replica? Kijk dan naar de redelijk onbekende merken (helaas ook vaak RUIM boven budget) zoals Louis Moinet, ALS, Ulysse Nardin, Jaquet Droz, etc etc
Zoals @anon53002072EV ook mooi zegt, IK kies voor een horloge. Wat een ander doet met wat voor reden dan ook doet er niet toe, iedereen zijn ding en dat moet je gewoon respecteren.
Natuurlijk zijn dat de momentjes om even te lachen in je vuistje, het gaat me meer om de reis er naar toe, doet het hier afbreuk aan of hebben we daar schijt aan.
Je vind het zo’n domper dat je replica’s tegenkomt?
Onthou dat imitatie de grootste vorm van vleierij is. En denk dan gewoon “die dingen bestaan omdat niet iedereen met de real deal rond kan lopen. Ik lekker wel, fuck 'em”.