Hier wordt ik dus erg verdrietig van, ik snap dat het zo is, kan er niks aan veranderen maar is wel onderdeel van de teleurstellingen tijdens de reis.
Gaat hem idd niet worden, ook al zie ik de “top” merken voorbij komen in replica land.
Hier wordt ik dus erg verdrietig van, ik snap dat het zo is, kan er niks aan veranderen maar is wel onderdeel van de teleurstellingen tijdens de reis.
Gaat hem idd niet worden, ook al zie ik de “top” merken voorbij komen in replica land.
Ik vind het raar dat Marktplaats niets doet aan de circulatie van deze replica’s. Voor zover ik weet is het niet legaal en gaat het vaak gepaard met criminaliteit.
De drager van de replica moet er idd meer problemen mee hebben dan die van het origineel, prima uitgangsbasis maar blij maakt het mij nog niet.
Ooit begonnen bij Oris, daar worden relatief (althans bij mij bekend) weinig replica’s van gemaakt, tot dat ik mijn toenmalige grail voorbij zag komen als replica, er knakte toen toch iets.
Schijt aan. Hele dikke schijt aan.
Eens!
Ik markeer de advertenties altijd, maar heb geen idee dat het iets uithaalt!
Dit verbaast mij ook. Marktplaats staat vol met neppe zooi. Als ik marktplaats was zou ik dat zuiveren en absoluut niet mee geassocieerd willen worden.
Waarschijnlijk is de reden van marktplaats om er niks mee te doen dat adverteerders mogelijk ook geld betalen voor hun advertentie… It is a messed up world, zucht
Ik trek me er eerlijk gezegd wel iets van aan, in dat het me ontmoedigt om bijvoorbeeld vintage te kopen. Je weet gewoon dat er van de meer populaire modellen nogal wat neps tussen zit.
Ik zou juist meer oppassen met moderne versies. Daar zijn er meer replica’s van dan de vintage modellen. Vintage modellen worden vaak zelf samengesteld en bijgewerkt, dit kost tijd en kennis en de meeste replica gebruikers hebben beiden niet.
Even een tip voor iedereen, volgende zijn veel nagemaakt in replica en dus ook in detail niet te onderscheiden tegenwoordig
het zal idd te lucratief zijn voor Marktplaats, maar het is natuurlijk van de zotte.
Ik weet wel dat kledingmerken tegenwoordig heel veel tijd steken in de bestrijding van namaakzooi met “succes” Marktplaats heeft wel een sleutel tot…
Maar soms is een replica zo gedetailleerd dat je een kenner moet zijn met een goed oog om de verschillen te zien. Watchfinder heeft daar een filmpje van. Ik kan me voorstellen dat dat mensen afschrikt. Vandaar ook dat hier op het forum vaak de tip gegeven wordt om altijd bij een AD te kopen of bij een anderzijds zeer betrouwbare verkoper.
Buy your dealer. Gewoon bij erkende verkooppunten/dealers kopen en niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Dan kan er vrij weinig fout gaan.
De horloges gebruikt in de filmpjes, inclusief Watchfinder, is het slechtste model die je kan kopen in de replica en ook gekwalificeerd als “Canal street” of “cheapie”.
Een “super rep” kwaliteit horloges is zelfs niet door, laten we zeggen, Rolex fabriek zelf te onderscheiden tot je het uurwerk tevoorschijn haalt.
Het topic gaat nu iets te veel naar replica talk en dat is niet toegestaan op dit forum…
Topicstarter had andere intensie.
Helemaal gelijk! Excuses @ mods!~
Back on-topic!
beangstigend.
Bij mij speelt het wel degelijk een rol, niks zo vervelend als een paar duizend euris uitgeven om vervolgens 1 of andere pooierglimschoen voorbij te zien komen met een replica van €300 waarbij je het verschil niet 1,2,3 ziet. M’n broer heeft de Pelagos en die zat er laatst ook al over te mopperen in de auto. Je ben dus echt niet de enige.
Maakt mij echt niets uit. Ik koop een horloge voor mezelf en niet voor een ander. Het zal mij eerder een glimlach opleveren…
Ik denk dat replica’s wel het allerlaatste is waar wij, horlogeliefhebbers, ons druk over zouden moeten maken, niet waar? Immers, voor ons zijn replica’s niet van belang gezien dat replica’s geen ‘echte’ horloges zijn. Dus als advies voor je, laat je plezier niet bederven door de neppers. Jij weet dat jij het origineel draagt en replica’s zeggen meer over de dragers dan over de horloges zelf.
Mee eens. Wat ik wel storend vind is dat de lijn tussen hommage en replica aan het vervagen is. Als men een 1 op 1 kopie maakt en er een andere naam op plakt is het voor sommige mensen ineens geen replica meer maar een ‘hommage’. Maar dat is wellicht een andere discussie…
Is toch gewoon kut, ook al weet je dat jij de echte hebt. De kans dat je op vakantie of waar dan ook een zwembad vol met replica’s kan aantreffen man man man…