replica's beinvloeden mijn aankoop geluk :(

als

Verder: Vintage kopen… Is zelden een (complete) replica (soms wel samengeraapt) :wink:

1 like

Dat is het ook gewoon. Ondanks alle opmerkingen hier dat het geen “echt horloge” is en je zo’n ding voor jezelf koopt steekt het me wel 6 rooitjes aan een Sub bijvoorbeeld uit te geven terwijl een ander voor tussen de 3 en 400 een exacte replica draagt. En het verschil zie je écht niet aan tafel. Wees blij dat het je steekt, dat heet gezond verstand.

Edit: Marktplaats zou idd aangepakt moeten worden voor het faciliteren van die handel. Dat je het rechtstreeks uit China kan bestellen a la, nu is het heel erg een gemakkelijke gewoonte.

1 like

Dat klopt gewoon in mijn ogen, een replica draagt de naam van het origineel en is dus een vervalsing. Een hommage is dat niet.

dan zou een hommage toch wat meer lof moeten krijgen mijn inziens, is immers nep duidelijk nep en niet nep alsof echt…

Mee eens. Steinhart’s zijn gewoon schaamteloze legale replica’s. Onbegrijpelijk dat Rolex dat tolereert. Dat iemand die dingen met plezier draagt is me sowieso al een raadsel trouwens.

2 likes

Maar een hommage blijft een creatiefloze kopie van een origineel, dus onder horlogeliefhebbers is een hommage minder geliefd.

1 like

Steinhart, Alpha, Merkur, Marina Militaire allemaal in mijn ogen zogenaamde ‘legale replica’s’ enkel en alleen omdat er een andere naam op de dial staat.

2 likes

Behalve dat fake people niet bestaan. Sorry als dit te ver doorgedacht is :wink:

2 likes

Volgens mij is dat (stiekem) de grootste (en wat treurige) ergernis van veel liefhebbers en tevens de belangrijkste reden dat replica’s bestaan.

Ik vind hommages eigenlijk erger dan replica’s. Replica’s zijn zielig, maar hommages getuigen vooral van intense luiheid.

7 likes

Maar steekt het je dan omdat je eigenlijk wilt dat een ander weet dat jij wel 6k uitgeeft voor de real deal?

3 likes

En vergeet niet graantje meepikken van/parasieteren op het succes van de gevestigde orde.

1 like

Daar heb je een punt… ik moet de eerste waterdichte replica nog tegenkomen, Hoe mooi gelijkend sommige gemaakt zijn, waterdicht zijn ze geen van allen!
Dus… spot je een fake, doe een zwemwedstrijd :joy::joy:

1 like

Juist niet. Bevestiging van dat je op t juiste pad zit.

Hier kan ik me eigenlijk ook wel in vinden.

3 likes

Ik durf de stelling wel aan dat 50-60% van de Panerai’s en Submariners die ik in de vrije wildbaan tegenkom fake zijn.

3 likes

Als ik een euro krijg voor elk topic hierover koop ik een Sumo. Blah.

9 likes

Ben jij van naam veranderd? :face_with_monocle: Of ben je een hommage?

3 likes

Ik heb al een probleem met het wordt hommage eerlijk gezegd, dat woord staat in deze discussie gelijk aan iets recht lullen wat krom is.

2 likes

Ook dat speelt mee, ga er niet om liegen. Ik zal nooit van heel m’n leven iets kopen wat een replica is van wat dan ook maar er is ook nog zoiets als gezond verstand.

1 like

Vintage is de oplossing voor al uw problemen

2 likes