…maar begin niet over redials.
How you look when people ask you: is that a *random respected swiss watch brand * and you have to answer no it is an Hommage…
Da’s niet nep, dat is een keuze die iemand maakt… Ben met je eens dat er met vintage veel gerommeld wordt, maar dat staat m.i. los van de replica/hommage discussie…
daar heb ik ook al eens een topic over gemaakt, laten we dit topic proberen te houden voor wat betreft het gevoel mbt de aankoop reis zoals ik (TS) heb proberen te schetsen.
Ik trek me er niks van aan. De huis-orthopedagoog stelt dat je ongewenst gedrag in eerste instantie kunt negeren…
Maar goed, ik koop en draag vooral vintage.
Ik trek me nergens wat van aan. Ik heb een horloge op het oog en die wil ik gewoon graag hebben vanwege wat voor reden dan ook. Als ik iemand zie met een replica van het horloge die ik heb, dan vindt ik dat leuk want dat persoon heeft hetzelfde (goeie ) smaak als ik. Kan jij het echte model niet veroorloven? Waarom dan haten? Maakt gelijk beiden partijen naar toch?
Als je een liefhebber van horloges bent dan vindt je ALLES gewoon leuk. Er bestaat niet iets als “geen echte horloge”. Het weergeeft de tijd op 1 of ander manier en zit op je pols (meestal), dus het is een horloge. Klaar!
Ik vindt het een beetje hypocriet hier op HF de laatste tijd, men pretendeert een “liefhebber” te zijn MITS het geen quartz/hommage/etc is… Bullshit, je bent geen liefhebber van horloge"s", je bent liefhebber van horloge (1 dus) Vergeet niet dat de overige 98% van de wereldbevolking ons een stelletje idioten vindt omdat wij duizenden euro’s geven aan een stuk staal perspectief
Hetzelfde heb ik gehoord over russen. Ik hou van horloges, maar russen oh nee hoor!
En auto’s dan? Als iemand zijn auto tuned en een bodykit erop zet waardoor hij op een mustang lijkt, is hij dan nep en geen liefhebber? Er zijn ook kits voor de Shelby Cobra? Fabrikant BMW levert kits op zijn modellen om uit te zien als een M serie en toch is het geen M. Nep? Geen liefhebber?
Je houdt van horloges of je houdt van alleen een bepaalde type horloge(groep)
Neem gewoon wat jij leuk vindt en graag wilt, het is jouw pols/geld/tijd en alleen jij geniet er echt van
Gewoon zoekinstelling op prijs wat hoger zetten.
Ben je al die leuke meuk kwijt.
in de suggesties blijven ze dan terug komen, krijg ze gewoon voorgeschoteld.
Ik ben van naam veranderd. Ik zou mezelf geen hommage durven noemen gezien hoe jij er over denkt .
Ik heb totaal geen last van hetgeen je beschrijft. Mijn reis naar een nieuw horloge leidt me sowieso niet langs marktplaats. Wat een goor verkoopkanaal is dat zeg! Als ik weet dat een bepaald horloge een marktplaats verleden heeft ben ik al zo goed als afgehaakt.
Niet mee eens. Als je een echte liefhebber bent op welk gebied dan ook hoor je in mijn ogen respect voor originaliteit en authenticiteit te hebben. Je hebt respect voor kwaliteit en je kunt dit op waarde schatten en waarderen en je hebt er respect voor.
Met een ‘Hommage/legale replica’ of replica voldoe je niet aan bovenstaande en ben je in mijn ogen dus ook geen ‘echte’ liefhebber.
Iemand die op alibaba 30 Chinese horloges voor 2 euro per stuk koopt is in mijn ogen ook geen horlogeverzamelaar. Anyway mijn mening, hecht er vooral niet te veel waarde aan en laat je er beslist niet door op de kast jagen.
Maar respect voor mensen opbrengen die wel van hommages houden, siert je wel als menselijk wezen.
Respect moet je verdienen, dat komt niet automatisch om even in horlogetermen te blijven.
Dus mensen die het niet kunnen veroorloven mogen niks? Lekker elitair van je…
Hommage zijn hier niet tegen de regels, kleineren van liefhebbers ervan wel.
Die foto ook gewoon, het kon niet beter!
Wat een onzin, begin eens toe te geven dat het schaamteloze kopieën zijn ipv “hommages” en je krijgt een hele andere reactie. Moet je eens in het Breitling only topic kijken voor de gein, alles waar een Breitling enigzins op lijkt wordt erbij gehaald om het een kopie te noemen, en daar het ik nog nooit deze discussie gezien.
Het is niet mijn bedoeling om mensen te kleineren. Ik geef gewoon mijn visie en mening op de verwatering van de term Hommage.
van mij mogen we het ontopic houden, anders sterft deze topic ook in het grijze gedeelte zoals mijn vorige topic.
Terug OT, ik begrijp je helemaal. Heb even op MP zitten kijken en je wordt er idd niet vrolijk van. Als zo’n replica hier al voor zo weinig wordt aangeboden en er zit nog winst op ook dan weet je wel wat voor stuk vuilnis het is.