Wij drijven inderdaad af. Nogmaals do not feel offended. Back on topic.
Als dat hautaine gezeik over hommages ophoudt hebben we het over replica’s en dat mag helemaal niet.
Perezcope heeft daar een hele mooie website over. Alles tussen hommage, fake en “Franken-watches” kom je daarop tegen. Van Panerai zijn er na de overname door Richemont in 1997 ook wat kasten, uurwerken, wijzerplaten e.d. die over waren gebleven in elkaar gezet, om authentieke modellen te reproduceren.
Klopt niet volgens mij. Als je in de verfijning van je zoekinstelling 1500,00 in stelt ben je alle goedkope aanbod kwijt. Ander ding is dat wát je dan aangeboden krijgt kan dan ook nog eens doodeng zijn. Of je moet FTF kunnen handelen. Opsturen en dat soort zaken via MP…Brrr.
Zoek op Chrono24 of bij een Duitse juwelier met een goede reputatie.
Chrono24 is ook niet altijd zuivere koek!
Ben het met @Logixa eens. Je koopt wat je mooi vind.
Ieder zijn eigen keus. Betreft replica’s is het vervelend (zacht uitgedrukt) als ze voor echt worden aangeboden.
Mooi ding, Hé, lijkt wat wel op een Rolex. Scheelt het nog wat in prijs?
Is wat goedkoper maar kom er in ieder geval geen kopie van tegen en dat geeft rust😜
Gaat dit serieus over horloges ??
Kom op man…
Die shit gaat wel diep man broer man neef man bruuuur😂
Wat zou de TS dan wel niet vinden als iemand online loopt te pochen met horloges die hij niet in bezit heeft
Ik trek me er ook niets van aan, ik ken geen mensen in mijn omgeving welke een replica hebben of interessant vinden. Er zijn genoeg leuke horloges met een eigen ontwerp. Een hommage zal ik niet zo snel kopen, dan spaar Ik liever door voor the real deal.
Doen mensen dat echt ???!!!??? Wtf
Je hebt vast de beste bedoelingen, maar het woord replica werkt als een rode lap op een aantal leden. Eigenijk zouden topics met het woord replica erin automatisch door de software naar off-topic verplaatst moeten worden.
Beter nog, verwijderd.
Beter nog, een ban van 24 uur voor de TS.
Hang er misschien van af met wie je zaken doet vrees ik
Respect is een uitgehold begrip omdat iedereen denkt er recht op te hebben. Begrip kun je krijgen, respect moet je verdienen.
Een hommage (of nepper) is niet ‘een andere smaak’ dan het origineel, volgens mij…