Maar je kan ook gewoon bijvoorbeeld een omega kopen als een Rolex boven budget is
Daar kan ik alleen maar diep voor buigen, googelen gaat nog wel maar de plaatjes opslaan vind ik altijd zo lastig.
Respect is tevens een uitgehold begrip doordat sommigen denken het te verdienen door het bezitten van een horloge.
Helemaal waar
Wat Replica’s betreft: Don’t know, don’t care vat het nog het beste samen. Dan ik een replica ontwaar interesseert mij dat niet. Horloges waarvan replica’s worden gemaakt lokken geen andere emoties uit als diegenen waarvan men dat niet doet.
Eh, waarom? Da’s alleen maar een teken dat mensen het een gewild object vinden. Imitatie is de hoogste vorm van vleierij.
Chill, Winston!
Het bizarre is dat MP van EBay is en dat Ebay al een keer een forse boete heeft gekregen vanwege het faciliteren van verkoop van nep merkartikelen
Kan ik dat ergens terugvinden ?
Ja, ik heb het snel gevonden op Google. Probeer eens.
Zal nog ff beter googelen vind alleen maar boete door handelen op marktplaats niet aan marktplaats. Maar thnx
Replica’s beïnvloeden voor mij wel mijn aankoopgeluk, maar dan vooral doordat het bij aankoop steeds lastiger wordt om vast te stellen of het om een echte of replica gaat. Ik koop namelijk graag tweedehands, en daarbij werkt “buy the seller” niet. De verkoper kan namelijk te goeder trouw zijn en onbewust een replica aanbieden. Ik denk dat dat zelfs hier op het forum voorkomt.
Zo zou ik graag nog eens een prs 516 quartz chrono hebben maar die durf ik nauwelijks tweedehands te kopen omdat daar zoveel neppers van bestaan. Ik ben dus haast gedwongen om een nieuwe te kopen. Gaat alleen voorlopig niet in het budget passen.
Dat dus ja. Maar iemand die er geloof ik wel verstand van had heeft mij uitgelegd dat je als merkhouder zelf handhaving moet afdwingen en blijkbaar gelooft Rolex dat wel
Dus als ik het goed begrijp koop je van alles wat je koopt te allen tijde het A-merk.
Omega verkoopt dagelijks replica’s van een race horloge dat gedragen is op de maan! En Rolex verkoopt voor belachelijke bedragen replica’s van hun duiker uit 1953! Als je goed kijkt zie je wel kleine
Verschilletjes hoor! Niet dat ze slecht zijn maar ik trap er niet in! Ze willen er gewoon geld mee verdienen!
Klopt, zelfs van m’n meer dan 20 jaar oude 993 is tot aan de ventieldopjes OEM.
993! Winner!
Hommages? Ik lust er wel pap van
Thanks. Hij eet motorsteunen alsof het beschuitjes zijn en het voorraam sluit net zo winddicht af als een houten kist maar ik zou niet zonder hem kunnen.
Je hebt gewoon gelijk. Het stoort mij verschrikkelijk, die replica zwendel. Dat er zo’n enorme markt voor is vind ik al helemaal opzienbarend. Zijn er dan echt zoveel mensen die voor de buitenwereld de schijn op willen houden dat ze bulken van ‘t geld!? Ja dus.
Dat het in Nederland volkomen normaal is namaak spullen online te verkopen vind ik ook een doorn in het oog. Waarom kan je illegale producten via marktplaats verkopen?
Voor de twijfelaars;
Niet toegestaan: Aanprijzing of afbeeldingen van replica’s, inclusief vermeldingen van sites of andere vindplaatsen ervan.
Dus het gaat nog steeds prima in dit topic