Replica's rommel?

Chinezen denken dat Copyright betekent: Right to copy :smiley:

1 like

Probleem is; dat er nu ook Europese namakers zijn, die fakes maken met originele 3135 uurwerken
 Doe daar nog een doosje, tagje, doekje, zakje, hologram, certificaat erbij
 En elke AD geloofd dat dit een echte is
 En deze kost dacht ik ± 1650€

astonmartin Schreef:

Lijkt me toch verdomd lastig om een 321 uurwerk
exact na te maken zonder de machines/mallen van
toen.

Met laser is dit niet echt een probleem maar het lukt niet exact. En de kwaliteit van de gebruikte materialen geeft het ook weg. Daarnaast zijn de gravures van de betreffende Speedy erbarmelijk slecht.

Hier staat het horloge: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=190356226424&Category=31387&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2

Wat mij betreft niet via pb’s maar gewoon open discussie.

Het meest eenvoudige om te ontmaskeren is de wijzerplaat. Ze hebben een modernere variant als basis gebruikt voor de 2915 plaat. De tekst “SWISS” klopt wel maar de indexen lopen niet door, ook kloppen de wijzers niet.

Hier een plaat van 1967 met lange indexen:

En hier 1971 met gedrukt logo en korte indexen:

In dit topic komt het thema ook aan de orde: http://www.omegaforum.nl/topic.php?id=331

De kroon lijkt me wel echt maar is van een later type. De vorm van de kast wijkt af. Het achterdeksel is rond maar wel verdacht, ook hier geeft de gravure het weer weg.

Verder mist de betreffende Speedy de magie (uitstraling) van wat ik bij echte exemplaren wel ervaar.

Ik leer graag bij dus als iemand andere inzichten hoor, lees ik die graag,

gr. Roel

Ik vermoed dat er bij verschillende juweliers goede verkopers werken. Die hoeven dan niet per se liefhebber laat staan kenner te zijn van allerlei modellen kenmerken etc.
Als zo’n man dan in de fout gaat is het toch “de juwelier” die het niet zag.

En jij vind het normaal dat een juwelier die het merk verkoopt het verschil niet ziet tussen echt en fake?
Ik kan begrijpen dat de “verkoper” niet alles kan weten maar ipv een antwoord te geven van ja hij is echt zonder 100% zeker te zijn getuigd van weinig proffessionalisme. Het is dan aan de verkoper om de “uurwerkmaker” te raadplegen om em dan te laten openmaken en zekerheid te geven!
Als je het niet weet, zwijg dan zeker als de naam van je zaak je dierbaar is.

eerlijk gezegd zou ik het verschil niet zien als niemand me erop wijst en ik zal niet de enige zijn vrees ik.
het wordt tegenwoordig echt link een duur horloge aan te schaffen!!
Daarom begrijp ik ooki dat er meer en meer uurwerken alla parnis, alfa etc passeren op het forum en waarom Seiko zo in is.
Al zouden er ook al fake seiko 5jes bestaan!

Yoeri40 Schreef:

En jij vind het normaal dat een juwelier die het
merk verkoopt het verschil niet ziet tussen echt
en fake?
Ik kan begrijpen dat de “verkoper” niet alles kan
weten maar ipv een antwoord te geven van ja hij is
echt zonder 100% zeker te zijn getuigd van weinig
proffessionalisme. Het is dan aan de verkoper om
de “uurwerkmaker” te raadplegen om em dan te laten
openmaken en zekerheid te geven!
Als je het niet weet, zwijg dan zeker als de naam
van je zaak je dierbaar is.

Ik denk dat je te veel vertrouwen hebt in de gemiddelde juwelier. Vooral in de grotere ketens wemelt het van jonge verkopers die van toeten nog blazen weten.

Gosh,

Replica is fantastisch, geweldige kwaliteit, nooooooit gemaakt door onderbetaalde cq minderjarige mensen in aziatische landen.

Verder is het toch goed dat men gewoon een bewezen design en uurwerkontwerp blijft gebruiken? Je wilt toch niet dat je extra betalen moet voor de ontwikkelingskosten?

Eigenlijk zijn we hardstikke gek dat we originele horloges kopen. Weet je wel niet hoe die Zwitserse bergboeren erop binnenlopen? Daarbij, als we imitatie kopen, dan steunen we eigenlijk de arme mensen daar. Moreel gezien is het kopen van origineel verwerpelijk!

Oké en nu even terug naar de werkelijkheid: bovenstaande is uiteraard volslagen kolder.

Je koopt in feite jatwerk, gejat ontwerp, gejatte ontwikkeling. De kwaliteit is zeer dubieus, wil je goede kwaliteit imitatie hebben, dan betaal je meer dan voor een leuke vintage of gemiddeld model van sommige leuke producenten.

Je weet het niet exact, maar de kans dat minderjarige kids c.q. onderbetaalde mensen je horloge in elkaar hebben moeten zetten is zeer aanwezig.

Het merendeel van de inkomsten valt gewoon toe aan criminele organisaties.

Nep = slecht en verwerpelijk. Een replica is per definitie dan ook rommel, ongeacht de objectieve kwaliteit van het uurwerk, de kast e.d.

Bernard Schreef:

Gosh,

Replica is fantastisch, geweldige kwaliteit,
nooooooit gemaakt door onderbetaalde cq
minderjarige mensen in aziatische landen.

Verder is het toch goed dat men gewoon een bewezen
design en uurwerkontwerp blijft gebruiken? Je wilt
toch niet dat je extra betalen moet voor de
ontwikkelingskosten?

Eigenlijk zijn we hardstikke gek dat we originele
horloges kopen. Weet je wel niet hoe die Zwitserse
bergboeren erop binnenlopen? Daarbij, als we
imitatie kopen, dan steunen we eigenlijk de arme
mensen daar. Moreel gezien is het kopen van
origineel verwerpelijk!

Oké en nu even terug naar de werkelijkheid:
bovenstaande is uiteraard volslagen kolder.

Je koopt in feite jatwerk, gejat ontwerp, gejatte
ontwikkeling. De kwaliteit is zeer dubieus, wil je
goede kwaliteit imitatie hebben, dan betaal je
meer dan voor een leuke vintage of gemiddeld model
van sommige leuke producenten.

Je weet het niet exact, maar de kans dat
minderjarige kids c.q. onderbetaalde mensen je
horloge in elkaar hebben moeten zetten is zeer
aanwezig.

Het merendeel van de inkomsten valt gewoon toe aan
criminele organisaties.

Nep = slecht en verwerpelijk. Een replica is per
definitie dan ook rommel, ongeacht de objectieve
kwaliteit van het uurwerk, de kast e.d.

Hey Bernard

Je hebt in alle opzichten gelijk, alleen gaat het hier niet om het feit of het mag ja of nee.
Maar om het feit dat er horloges aangeboden worden die alleen een echte kenner nog kan ontmaskeren.
Hier op het forum en op andere forums is een grote hoeveelheid kennis aanwezig, en uiteindelijk wordt het kaf van het koren gescheiden, en de vervalser ontmaskert.
Maar weten we dat wel zeker, en lopen er niet mensen rond die zonder dat ze het weten een replica dragen??
Dat is wel zorgelijk lijkt mij.

Groeten,

Bert

Vet:

http://cgi.ebay.com/ROLEX-Vintage-1945-WW2-Mens-Original-Watch-Chronograph_W0QQitemZ220524615298QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item33584a9682

:+

gr. Roel

Krabong Schreef:

Vet:

http://cgi.ebay.com/ROLEX-Vintage-1945-WW2-Mens-Or
iginal-Watch-Chronograph_W0QQitemZ220524615298QQcm
dZViewItemQQptZWristwatches?hash=item33584a9682

:+

gr. Roel

Echt?? of is dit ook weer een originele Geert Janjansen:+

Echt
 fake >X>X:z:z

En dat vind ik dus een groter probleem dan die joker die met een Turkse zwembad Daytona van een tientje rondloopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hekel aan replica maar de vintage neppers die voor serieus geld worden aangeboden storen me meer.

gr. Roel

Krabong Schreef:

Echt
 fake >X>X:z:z

En dat vind ik dus een groter probleem dan die
joker die met een Turkse zwembad Daytona van een
tientje rondloopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hekel aan
replica maar de vintage neppers die voor serieus
geld worden aangeboden storen me meer.

gr. Roel

Hey Roel

Dat was ook precies de reden voor mij om dit topic te starten.
We denken als we over nepklokjes praten altijd gelijk aan die beste man die Rolexen aanbied voor 3 tientjes op het strand aan de Portugese kust.
Maar er is gewoon een hele zwendel gaande waar de meesten onder ons niets van weten, jij pikt er zo een paar uit, dus ga maar na.
Knap trouwens, je hebt vast al heel wat kennis vergaard over dit fenomeen.
Neemt niet weg dat het een interessant onderwerp is.

Groeten,

Bert

@ doekr: m’n kennis valt wel mee, ik heb vooral het geluk dat een aantal Limburgse verzamelaars zin en tijd hebben (en hadden) om veel te mailen, info te delen en vaak af te spreken.

Over een uur ga ik een 1665 Comex, een pointed 1675 en een 1675 gilt bekijken
 ik zal m’n fototoestel meenemen :wink:

gr. Roel

Hoewel ik zelf helemaal niet met replika’s heb, is er Ă©Ă©n type dat ik wel weet te waarderen. En dat is zeker geen rommel.

Je hebt een groep mensen die probeert beroemde vintage horloges na te bouwen. Compleet onbereikbare unieke modellen, die zo nauwkeurig mogelijk worden nagemaakt, kunstmatig verouderd, uurwerken tot in die puntjes nagebouwd. Je hebt het hier dan over projecten die heel veel uren en honderden, zoniet 1000+ euro vergt.

Het doel is hier dan ook niet oplichting of patsen, maar vooral bewondering voor het orgineel.

Zelf zou ik nog steeds niet de naam van het orginaal op de plaat willen, maar het resultaat is er vaak wel naar.

Willekeurig voorbeeldje:

Een replica Porsche 356 is toch ook niet slecht ofwel?

zo zie ik het ook. zolang je hem niet als echt probeert te verkopen


Had deze geplaatst op een ander topic:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,172648,172831#msg-172831

zou dit interessant zijn op dit forum?

gr Ron

Beste bikerplus
Ik denk dat je dat juist niet moet doen.
want dan gaan mensen met een nepen horloge even kijken als hij wel 100% klopt.
Dan gaan ze kijken op de forum waar ze op moeten letten voor dat ze er een gaan kopen op vakantie.
En dan denken ze helemaal dat ze een echte hebben(althans echt. wat er op lijkt)
Juist op de websites van horloge merken kun je het allemaal niet goed zien.
Als je zelf gaat vergelijken met je jouw echte horloge.
en dat doen ze expres juist voor dat denk ik .
Maar dit is mijn mening !

vakantieneppers(50 euro prul) zijn vrij makkelijk te herkennen.

Het zijn juist de dure replica,s waar het om draait,want die worden vaak voor echt verkocht.

en juist daarom kan het handig zijn als er een fotovault is die de verschillen uitlicht.